וויזאייר לא תחזור לישראל עד ינואר 2025, ריינאייר ואיזי ג'ט עד מרץ 2025, חברות התעופה הזרות ממשיכות להאריך את תוקף השעיית הטיסות מדי יום, ובינתיים התנועה בטרמינל 1 בנתב"ג ממשיכה לצנוח.
ברקע היעלמותן של חברות הלואו קוסט, רשות שדות התעופה הודיעה כי החל מיום שישי הקרוב ועד סוף מרץ 2025, כל הטיסות הבינלאומיות ימריאו מטרמינל 3 בלבד, וטיסות פנים-ארציות לשדה התעופה רמון ימשיכו לפעול מטרמינל 1.
לפי רש"ת, הפעילות בטרמינל 1 צנחה למספרים נמוכים, כ-20 אלף נוסעים ביממה - מספרים שלא מצדיקים את השארת הטרמינל פתוח גם לטיסות בינלאומיות.
● הפיילוט של בריטיש איירווייז נכשל - ומגלה מה באמת עוצר חברות מלטוס לישראל
● אייר חיפה תמשיך לפעול מנתב"ג בזמן הקרוב
● הביטולים נמשכים, וחברת תעופה נוספת משעה את פעילותה עד 2025
● המצב הביטחוני הוא רק תירוץ? למה חברות הלואו קוסט לא רוצות להגיע לישראל
עם פרוץ מלחמת "חרבות ברזל", טרמינל 1 נסגר לתנועה בינלאומית בשל הירידה הדרמטית בהיקף הנוסעים וחברות התעופה הפעילות. זאת, לצד הגיוס הנרחב של עובדי הביטחון בנתב"ג, אילצו את רשות שדות התעופה להעביר את הנוסעים לטרמינל 3, כולל את נוסעי טיסות הפנים.
ככל שעבר הזמן, חברות הלואו קוסט החלו לשוב בהדרגה לישראל. מי שעלתה לכותרות הייתה חברת ריינאייר שחידשה את טיסותיה בפברואר, ובטרם חלף חודש פעילות הודיעה כי תעצור את פעילותה בארץ, ודחתה את חזרתה למספר חודשים נוספים. הסיבה הרשמית שפרסמה ריינאייר הייתה מסי הנמל הגבוהים בטרמינל 3 לעומת טרמינל 1.
הפער בגביית המסים בין שני הטרמינלים נובע מהשירותים שמעניקה רשות שדות התעופה. הדיוטי פרי בטרמינל 1 קטן יותר, וגם אולם הנוסעים שבו מצומצם יחסית - מה שמוביל לעלויות תפעול נמוכות יותר.
לאחר שהוחלט להשיב את טרמינל 1 לפעילות מלאה ביוני, חברת התעופה האירית חזרה בה והגישה בקשה לחדש את טיסותיה לישראל עם פתיחת הטרמינל, ואכן שבה לפעול ביוני.
כעת, בשעה שחברות הלואו קוסט ממשיכות להאריך את השעיית הטיסות לישראל, מתגבר החשש כי סגירת טרמינל 1 תרחיק אותם מלהחזיר את פעילותן ארצה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.