חברת התעופה אמריקן איירליינס הסירה את האפשרות להזמין באתר טיסות ישירות לישראל וממנה עד סוף ספטמבר 2025. בכך היא מאריכה את החלטתה הקודמת להקפיא את פעילותה בישראל עד סוף מרץ 2025.
● אל על נשארה לבד בקו ישראל-ארה"ב: זה המחיר ללקוחות
● בצל הביטולים בחברות הזרות, שחקן מפתיע מנסה להיכנס לענף התעופה בישראל
כזכור, חברת התעופה האמריקאית עצרה את טיסותיה לישראל עם פרוץ המלחמה ותכננה לשוב במאי, אולם קצת לפני החזרה המשוערת החליטה על הקפאת הפעילות עד סוף חודש ספטמבר לפחות. במהלך גל הביטולים של חודש אוגוסט, הודיעה החברה על הארכת ההשהיה עד מרץ 2025.
חשש לתחילת מגמה חדשה בענף
בענף חוששים כי חברות תעופה נוספות שהשעו את טיסותיהן בישראל ילכו בעקבותיה של אמריקן איירליינס. חברות כגון דלתא, וירגין אטלנטיק ובריטיש איירווייז, שנכון לשעה זו צפויות לשוב בין מרץ לאפריל; וכן חברות שביטלו לטווחי זמן קצרים יותר, כגון קבוצת לופטהנזה למשל; עלולות להסיר את ישראל מיעדי הטיסות באתריהן ולהודיע על המשך הקפאת הטיסות לארץ.
הסיבה לכך היא שלביטולי החברות האמריקאיות יש השפעה על הביטולים של חברות אחרות. חברות התעופה האמריקאיות הן חברות ענק שעובדות עם מערכות ניהול סיכונים חיצוניות וגופי מודיעין אזרחיים, שמאפשרים להן להעריך מצבים ביטחוניים במדינות ולעשות שיקולים בהתאם. חברות התעופה הקטנות לומדות מהחברות הגדולות.
למה החברות האמריקאיות מודיעות על ביטולים ארוכי-טווח, בעוד שחברות תעופה רבות מאירופה מודיעות לפעמים גם מהיום להיום? אורך הטיסה והמרחק הגדול משפיעים על ההחלטות ועל הצורך בתכנון מקדים של לוחות הזמנים באופן שמחייב את החברות האמריקאיות לקבל החלטות ארוכות-טווח, בשונה מחברות שמבצעות טיסות למרחקים קצרים ונהנות מגמישות יחסית בהפעלת המטוסים.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.