בשבועות האחרונים הפכה מניית AppLovin (אפלובין) לאחת המדוברות בוול סטריט. כך לדוגמה, באתר המשקיעים Zacks.com נכתב בשבוע שעבר שהיא אחת המניות שמשקיעים הכי מחפשים עליה מידע באתר. נראה שמשקיעים מבקשים להבין מה גורם לזינוקים הגדולים במניית החברה, העוסקת בתחום הפרסום באפליקציות במובייל, והאם עוד יש לה לאן לשאוף, או שמא עכשיו כבר מאוחר מדי לעלות על העגלה.
● ירידות של 12% בוול סטריט? כך התרסקה התחזית של הבנק הגדול בעולם
● מניות ערך או צמיחה? התחזית של מובילי שוק ההון ל־2025
AppLovin הונפקה לראשונה בשנת השיא של הטכנולוגיה, 2021, לפי מחיר של 70 דולר למניה, ששיקף לה שווי של כ־24 מיליארד דולר. כמו לא מעט חברות, גם היא סבלה מחולשה בהמשך, ומנייתה נפלה בסוף 2022 לשפל של כ־9.5 דולר בלבד - תשואה שלילית של 86% ביחס להנפקה.
בהמשך, המניה התאוששה בהדרגה, אך נראה שאף אחד לא היה יכול היה לצפות את ההתפוצצות שהתרחשה במניית AppLovin בשנה האחרונה, שהציגה זינוק של כמעט 1000%; כך לפני שנה עלה מחיר המניה למעל 100 דולר, בנובמבר האחרון היא כבר עקפה לראשונה את רף ה־200 דולר, ותוך 8 ימי מסחר עקפה גם את רף ה־300 דולר למניה.
בסוף השבוע האחרון, המניה ננעלה בפעם הראשונה במחיר גבוה מ־400 דולר, שמשקף לחברה שווי שוק של כ־135 מיליארד דולר. מדובר בתשואה של 474% מאז ההנפקה ושל 4,135% מאז השפל של 2022. לאחרונה, צורפה מניית AppLovin למדד נאסד"ק 100.
פעילות בישראל וניסיון לחבל בעסקת מיזוג
כאמור, AppLovin, המנוהלת בידי המייסד המשותף אדם פורוגי, פועלת בתחום הפרסום במובייל ובעיקר באפליקציות גיימינג, והפלטפורמה שהיא פיתחה נועדה לסייע למפתחי אפליקציות לשפר את השיווק ואת המוניטיזציה שלהם.
את ההכנסות מייצרת החברה מעמלות שמשלמים לה מפרסמים בתוכנה שלה, ומרכישות בתוך האפליקציה הקשורות אליה. מטה החברה יושב בפאלו אלטו והיא פועלת במספר מקומות בעולם, כולל בישראל, מאז שרכשה לפני כמה שנים את SafeDK המקומית.
עוד קשר עקיף שלה לישראל היה כשב־2022 העמידה AppLovin בסכנת ביטול את המיזוג בין איירון סורס הישראלית (חברת אפליקציות מתחרה) ל־Unity (יוניטי) האמריקאית, כשהגישה ליוניטי הצעת מיזוג ודרשה כתנאי למימושה את ביטול העסקה לרכישת איירון סורס.
בסופו של דבר, עסקת איירון סורס־יוניטי הושלמה (לפי שווי של 2.9 מיליארד דולר לחברה הישראלית - כרבע משווייה במיזוג ל־SPAC שנה וחצי קודם לכן). כיום שוויה של יוניטי בארה"ב הוא כ־11 מיליארד דולר - ללא שינוי מהותי ממועד המיזוג, ואילו שוויה של Applovin באותה עת היה כ־15 מיליארד דולר "בלבד", לעומת כ־135 מיליארד דולר היום.
בנשימה אחת עם אנבידיה ופלנטיר
האם למניית AppLovin יש עוד לאן לעלות? ולפי נתוני וול סטריט ג'ורנל, מתוך 30 אנליסטים, 23 חיוביים והיתר נייטרליים. יחד עם זאת, הזינוק במחיר המניה לאחרונה הוביל לכך שהחברה עקפה את מחיר היעד הממוצע שבו הם נוקבים, 335 דולר - המשקף דיסקאונט של 16.6% לעומת המחיר בבורסה.
באתר המשקיעים Seeking Alpha הגדירו את המניה לאחרונה כ"יקרה מדי לקנייה, אבל חמה מדי מכדי למכור אותה". לעומת זאת, באתר המשקיעים The Motley Fool ציינו ש־AppLovin היא דוגמה טובה למניה שמשקיעים יכולים לבחון במטרה "לרכוב" על הטרנד של AI, מעבר לשמות הרגילים כמו אנבידיה ופלנטיר.
בבנק אוף אמריקה העלו לפני פחות משבועיים את מחיר היעד למניה ב־49% ל־375 דולר, מחיר שהיווה אז פרמיה של 12.5% על השוק אך נמוך מהמחיר כעת. האנליסטים עומאר דסוקי וארתור צ'ו ציינו שיש מספר רב של קטליזטורים לעליית המניה, ביניהם הצירוף למדד נאסד"ק 100, שינוי מבנה החוב ועוד.
"אנו רואים פוטנציאל עבור AppLovin להפוך למניית פרסום אונליין מגוונת", כתבו האנליסטים, והעלו את תחזיותיהם לתוצאות החברה. בסקירה נוספת של הבנק מהשבוע שעבר, העוסקת בתחום המסחר המקוון על רקע מכירות ה"בלאק פריידיי", כתבו כלכלני בנק אוף אמריקה כי החברה נמצאת בעמדה טובה ליהנות מהחשיפה לצמיחה במסחר המקוון.
בבנק ההשקעות אופנהיימר נוקבים באחד ממחירי היעד הגבוהים ביותר למניה כיום - 480 דולר, פרמיה של 19.6% על המחיר הנוכחי. זאת, אחרי שהקפיצו את מחיר היעד בכמעט 85% לפני כשבועיים. האנליסטים מרטין יאנג, ג'ייסון הפסטיין ואנדרו נורתקאט, כתבו כי תחום המסחר המקוון בחברה צובר מומנטום. AppLovin מבצעת פיילוט בתחום ולפי מומחים שצוטטו באופנהיימר, נתון ה־ROAS - ההחזר על ההוצאה על פרסום - דומה לזה של מטא (פייסבוק), אם כי אחד המשתמשים ציין שהנתון היה תנודתי.
"בחירה מועדפת" בתחום המסחר המקוון
באופנהיימר מציינים אנקדוטה מעניינת: כבר היום, לא מעט מותגים הפונים ישירות לצרכן (D2C) מוציאים יותר, ברמה היומית, על פרסום ב־AppLovin מאשר על פרסום במטא. יתרה מכך, בדיקות שבוצעו הראו שהפרסום באמצעותה מביא לגידול במכירות. לדבריהם, הנתונים מצביעים על כך שמותגי D2C מקצים כיום כ־70% מהוצאות הפרסום שלהם למטא, 20%־25% מופנות לגוגל, 5% בטיקטוק והיתר ברדיט, סנאפצ'ט ופינטרסט. באופנהיימר שוחחו עם מנהלי מותג בשם Obvi שציינו כי ההוצאה היומית שלהם על פרסום ב־AppLovin היא כ־10,000 דולר, לעומת 25־35 אלף דולר במטא.
מנהלי מותג נוסף בשם Avenue Z ציינו כי בהשוואה למטא, ה־CPM (עלות לאלף חשיפות) זהה לזו של מטא, וה־CTR (שיעורי ההקלקה על הפרסומות) מעט יותר גבוה, כאשר שיעור ההמרה מעט נמוך יותר לעומת מטא.
עם זאת, באופנהיימר מדגישים כי בהתחשב בשלב המוקדם (פיילוט), יש להמתין לנתוני המסחר שיגיעו בהמשך, לאחר ההשקה הרשמית בתחילת 2025. "אנו מאמינים שהמומנטום שמאיץ בתחום המסחר המקוון יעזור לייצר 'גלגלי תנופה' רבים למניה, ומניית AppLovin היא לדעתנו בחירה מועדפת", כתבו כלכלני הבנק.
בינתיים, ברבעון השלישי של השנה הכנסות החברה צמחו ב־39% ל־1.2 מיליארד דולר, הרווח הנקי עלה כמעט פי 4 ל־434 מיליון דולר וה־EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) עלה ב־72% והסתכם ב־722 מיליון דולר. מתחילת השנה ההכנסות צמחו ב־43% ליותר מ־3.3 מיליארד דולר, והרווח גדל יותר מפי 5 ל־978 מיליון דולר.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.