"פגיעה גדולה": אייל רביד טוען - זה מה שגורם למחירי המזון הגבוהים

במסגרת וובינר שקיימה קבוצת פרופיט, מנכ"ל ובעלי רשת ויקטורי מתח ביקורת על רפורמת היבוא של שר הכלכלה ניר ברקת, וטען כי הדרך להוריד את המחירים לצרכן עוברת בהורדת מחירי המכס • רביד התייחס גם למותגים בישראל: "המותג הפרטי חזק מאוד באירופה ועומד על 40-50% מכלל השוק. אנחנו לא עוברים את ה-7%"

אייל רביד, מנכ''ל ויקטורי / צילום: עומר וידר
אייל רביד, מנכ''ל ויקטורי / צילום: עומר וידר

אייל רביד, מנכ"ל ובעלי רשת הקמעונאות ויקטורי, לקח חלק בוובינר שקיימה קבוצת פרופיט, וסיפק את הגרסה שלו לטענות על המחירים הגבוהים בתחומי המזון והטואלטיקה. רביד מתח ביקורת על מהלכי המדינה להורדת יוקר המחיה בישראל, סיפר על השלכות חרם הסחורות של טורקיה וטען כי הרגלי הצריכה של הישראלים שונים מאוד מאלה של האירופאים.

יוניליוור מצטרפת להעלאת המחירים: מוצרי השוקולד יתייקרו בעד 16%
הדוח של ענקית הבשר חושף: בענף המזון מעלים מחירים גם כשההוצאות יורדות
רפורמת "מה שטוב לאירופה טוב לישראל" תיכנס בהדרגה בינואר

רביד מתח ביקורת רבה על שר הכלכלה ניר ברקת, שתוכנית הדגל שלו להורדת המחירים בישראל, "מה שטוב לאירופה טוב לישראל"' לא באמת מספקת לטענת רביד את ההוזלות המיוחלות. "הרגולציה הייתה, ונשארה גם אחרי הרפורמה".

רביד הוסיף: "'מה שטוב לאירופה טוב לישראל' לא עוזר בכלום, לא חוסך כלום, לא נותן כלום כדי באמת להוריד לצרכן את המחירים. הייתי עובר על רשימת המכסים שיש בעולם המזון, ועושה להם תיקון קטן למטה, מוריד טיפה פה, מוריד טיפה שם".

רביד הדגיש כי יש מוצרים שהמכס עליהם גבוה ללא צורך, שכניסה של יבוא שלהם לא תפגע במוצרים המקומיים ובהכנסות המדינה.

"אתה נכנס לחנות בגרמניה - הכול שם זה מותג פרטי"

עליות המחירים שהתרחשו בישראל בשנת המלחמה מעלות את נושא המותגים בישראל. רביד משוכע כי נתח השוק של המותגים הפרטיים, הקטנים בשוק, יכול להיות פקטור משמעותי בצריכה של הפרט: "אתה נכנס לחנות בגרמניה, ואין שם בכלל מותגים - הכול מותג פרטי. חלקו באירופה חזק מאוד ועומד על שיעור של 40%-50% מכלל השוק. בישראל, לעומת זאת, אנחנו לא עוברים את ה-7%".

קניית המותגים החזקים, מעריך רביד, מעידה על מצב לא רע של המשק. "המוצרים הללו לא זולים, אך הצרכן הישראלי בוחר בהם ומשלם פרמיה של 30%. כשזה מה שהצרכן בוחר, אתה מבין שלא הכול שחור".

אלמנט נוסף שהביא לעלייה בהתייקרות המחירים, לדבריו, הוא "פגיעה גדולה מידידה לשעבר שלנו, טורקיה". רביד הסביר: "חברות רבות משם מסרבות לעבוד איתנו, ואנחנו רואים את זה במחירים. יש שם מספר חברות שעדיין רוצות לעבוד עם ישראל, דרך קפריסין או דרך יוון. אבל עדיין קיימים חוסרים בחנויות".

הוא הוסיף כי לעומת טורקיה, מדינות אחרות דווקא חיבקו את ישראל במהלך המלחמה וזיהו את הפוטצניאל בארץ.