כדי ליצור מערך תחבורה אטרקטיבי שיסיט משתמשים מהרכב הפרטי, מוטב יהיה שכל הסכום שיוזרם לקופת המדינה כתוצאה מאגרות הגודש יגיע לשדרוג מערך האוטובוסים • דעה
לפי התוכנית, ההכנסות מאגרת הגודש, שיעמדו על 1.5 מיליארד שקל בשנה, ישמשו להוזלת אגרת רישוי הרכב לנהגים ולהעלאת התקציבים לתחבורה הציבורית • באוצר שוקלים גם למסות שווי השימוש בחניה
במשרד התחבורה השיקו לאחרונה את תוכנית "דרך ערך" שמתגמלת נהגים בגין נסיעה בשעות השפל, לצד תוכנית "נתיב פלוס" שנועדה לעודד תחבורה שיתופית • לפי התוכנית של האוצר, שני המיזמים אמורים להוות בסיס טכנולוגי שיסייע בשלב הבא לגבייה של מס גודש
ארגון ה-OECD מציע בדוח חדש אפשרויות לעיצוב ויישום מערכת אגרות גודש שיכולה להתאים לישראל ולצמצם בפועל את העומס בכבישים • הנזק השנתי בגין הגודש בכבישים מוערך בכ־35 מיליארד שקל, ואם לא יבוצע שינוי מהותי הוא צפוי להיות כפול מכך עד 2040
שרי התחבורה נמנעו לאורך השנים מלהטיל אגרת גודש בכניסה לערים המרכזיות מתוך חשש מזעם ציבורי שיופנה אליהם • עכשיו מנסה משרד האוצר לקדם את האגרה בחוק ההסדרים הקרוב • מה הסיכוי שהיוזמה תצליח ומה אפשר ללמוד מהעולם על פרויקטים דומים
"תהא הממשלה שתקום אשר תהא, היא תהיה מחויבת להתאמות בבואה לאשר תקציב", אמר הממונה על התקציבים על הקשיים בהרכבת ממשלה, ורמז כי באוצר לא ויתרו על התוכניות להטלת אגרת גודש בכניסות לערים הגדולות
סמוטריץ' ממשיך בכך את הקו שבו נקט שר התחבורה הקודם ישראל כ"ץ שהתנגד על הסף להטלת אגרת גודש בנימוק שאין לדון באמצעי ענישה על הנהגים, כל עוד אין להם אלטרנטיבה ראויה להיכנס לתל אביב
מרוב השמצות הדדיות, בוטים משוגעים ומסרונים בלתי פוסקים, כמעט שכחנו שהבחירות עוסקות גם בחיים עצמם • מאץ' הבחירות מנקה את הרעש מסביב וחושף את העמדות של המפלגות בסוגיות הכלכליות שמשפיעות על היומיום של כולנו • בואו למצוא את המאץ' הכלכלי שלכם
תוכנית "כלכלה ירוקה לישראל": הפלסטיק בחוץ, אגרות גודש יוטלו, התחבורה הציבורית תהפוך ירוקה, והתעשיות המזהמות ייאלצו לשלם • את התוכנית מובילות חברות התנועה הירוקה סתיו שפיר ויעל כהן-פראן
אם שום דבר לא ישתנה - בתחילת העשור הבא המצב בכבישים ייצא משליטה • מחיר הפקקים לא יהיה רק אובדן שעות עבודה, אלא שיתוק צירי מפתח, החמרת מצבי חירום וסכנה לגישה לנתב"ג • תוכניות לטווח ארוך מתעכבות, וזה הזמן לחמישה צעדים מיידיים אפשריים
הדרג המקצועי באוצר לא מחכה ליום שאחרי הבחירות, והחל לגבש שתי רפורמות אסטרטגיות שימתינו לאישורו של השר הבא • התוכנית הראשונה היא צמצום הטבות המס על הרכבים ההיברידיים כבר בינואר הקרוב, והשנייה היא הטלת מס גודש שיקוזז מאגרות הרכב
מי בעד היטל גודש, מי נגד הגדלת תקציב הביטחון, ואיזו מפלגה הכריזה חד-משמעית: "לא נעלה את גיל הפרישה"? • התשובות לא תמיד ברורות מאליהן
ביום רביעי הקרוב יפרסם מבקר המדינה דוח חמור בנוגע למצב התחבורה בישראל • רגע לפני שהכשלים נחשפים, "גלובס" מציג את הפתרונות האפשריים - הערים שמצאו את הדרכים היצירתיות להתמודד עם בעיית הפקקים וגודש התנועה • מתחבורה חינמית בלוקסמבורג, מערכת ציבורית מרושתת וזולה בברלין ועד היטלי גודש בשטוקהולם ובלונדון • כתבה ראשונה בסדרה
הוועידה של פורום התחבורה העולמי עסקה בעיקר בבטיחות אבל גם בנושאים נוספים: "אגרת גודש נתפסת כמס נוסף, ולכן חשוב שתהיה הסכמה מלאה על צעד כפייתי כזה"
פרופ' מואב בוועידת ישראל לעסקים: "בשטוקהולם הטילו אגרות גודש, וזה חיסל מידית את הפקקים. 40% תמכו באגרות גודש בהתחלה, ותוך שנה-שנתיים שיעור התומכים באגרות הגודש עלה ל-70%" ■ "כבר היום אתם משלמים אגרות גודש, רק שהן לא יעילות"
על "שיטת הממטרה" שמונעת שיפור בתחבורה בישראל
גוש דן פרויקט המטרו של גוש דןחוק ההסדריםמירי רגבמסיםמשרד האוצרמשרד התחבורהפקקי תנועהתחבורה ציבוריתתשתיות תחבורה