דוח הטרנדים בתחום המדיה הדיגיטלית של חברת דלויט מגלה איך דור ה-Z צופה בתכנים: הם מחבבים גיימינג, האזנה למוזיקה וצפייה בתוכניות ובסרטים לצד תכנים של יוצרי תוכן ברשתות החברתיות
איך משפיע הממד האישיותי על התפקוד של צוות עובדים שבו הבדלי גיל משמעותיים, ואיך ניהול נכון יכול לעזור?
הרשתות החברתיות גם עזרו וגם פגעו באימהות מדור ה-X המתמודדות עם שחיקה ובדידות בזמן המגפה
שאלנו עובדים בני שלושת הדורות הדומיננטיים היום בשוק העבודה מה חשוב להם במקום העבודה, וגילינו שבין המהפכות שעשתה הקורונה אפשר למצוא גם צמצום הפערים בתפיסות בין הצעירים למבוגרים • פרויקט מיוחד
הנתונים כבר ברורים: המכה הכלכלית שחווים צעירים בגילאי 39־24 כתוצאה מהמגפה קשה משמעותית מהמכה שסופגים המבוגרים מהם • כך דור ה-Y נתקל בעוד קושי לצבור הון בניגוד להוריו, והפיגור במצבו המקצועי והכלכלי מחריף
"הפסקתי לעשות כושר מאז שאבא שלי התדרדר. אני מזניחה את עצמי, ואין לי זמן לילדים. זה קשה ושוחק" • מחקר ראשון מסוגו שנערך בישראל מגלה שהטיפול הכפול, בילדים ובהורים מבוגרים, גורם להידרדרות מהירה בבריאות ובמצב הנפשי של בני "דור הסנדוויץ'"
דור ה-V הוא הדור הווירטואלי. מדובר בצעירים, בני דור ה-X, Y ו-Z, שכבר שנים רגילים לעשות הכול מרחוק • אך למרות שמדובר כבר בחלק ניכר משוק העבודה, דור ה-V עדיין נחשב ככוח עבודה חלש, חסר זכויות סוציאליות ומסיבה לא ברורה – גם לא מאוגד
מגפה עולמית שמתפשטת במהירות ופוגעת בעיקר בזקנים? ילדים להורים בני 60, 70 ו־80 מופתעים לגלות בשבועות האחרונים שמי שתמיד היו עבורם המבוגרים האחראיים, מסרבים בתוקף להתייחס ברצינות לאזהרות, ומתעקשים להמשיך בשגרת חייהם כאילו דבר לא השתנה
חשבו שהם יהיו אנוכיים יותר מהמילניאלז, יציבים פחות מדור ה-X ובעלי יכולות ריכוז של דג זהב • אבל בני דור ה-Z, שהמבוגרים שבהם מסיימים עכשיו את הלימודים ונכנסים לשוק התעסוקה, מוכיחים בינתיים שזה לא המצב • הם אקטיביסטים, סקרנים, שואפים להשפיע על העולם וקשה מאוד לעבוד עליהם • דור ה-Z מחפש עבודה, ויש לו תנאים
ארגונים נהנים מריבוי אוכלוסיות, יום שמוקדש לטובת הזולת מאחד אותן
עפ"י הדוח של Sparks & Honey, המשווקים פונים לבני דור הבייבי בום ובני דור המילניום, ומתעלמים מבני דור ה-X, אף שכוח הקנייה שלהם הוא הגדול ביותר
דור ה-Yדור ה-Zהורים וילדיםהלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס) זכויות עובדיםטיפול רפואיטלוויזיהיחסי עובד-מעבידמדיה דיגיטליתתוכן דיגיטלי