נקיטת פעולות נקם קיצוניות במאבקי גירושים עלולות להתגלות כהרסניות לשני הצדדים • כאשר האב הטיל ספק ביהדותה של האישה, הוא הטיל למעשה ספק גם בכשרות יהדותן של בנותיו
בפרשת השבוע, לקיחת הרכוש וההדגשה "וַיְנַצְּלוּ אֶת מִצְרָיִם", מבטאות את ההתנערות של בני ישראל משעבוד כל העשייה והיצירה שלהם במשך דורות למצרים • הציווי של התורה, המופנה באופן אישי אל כל איש ואשה בעם ישראל, מבסס את זכות הקניין כזכות יסוד של כל אדם חופשי להחזיק רכוש
פרשת השבוע נפתחת בחזון גדול שנותן מענה כולל לבעיית השיעבוד של בני ישראל • אך מהר מאוד, היעדים משתנים ומגיעה ההבנה שטוב לתכנן הרבה פעולות מסוגים שונים במקום להשקיע זמן ומשאבים ברפורמה אחת
המנהיג הגדול בכל הזמנים נולד, ופרשת השבוע מציירת את הפרופיל שלו • היזם־מושיע של ישראל חושף את התכונה החשובה ביותר למי שמנווט בעתות משבר: סקרנות
בפרשת השבוע מוצג הסכם יששכר וזבולון - יששכר יישב באוהלה של תורה, וזבולון יפרנס אותו • על הרעיון הכלכלי העמוק שעומד מאחורי ההסכם
יש בישראל יותר חילונים או יותר מסורתיים? תלוי בספירה • המשרוקית של גלובס
בתחילת שנות ה–90 אלברט אגרונוב היה בדרך לעלות מאזרבייג'ן, אך המלחמה עם ארמניה הובילה אותו להתנדב לצבא המקומי - ללא אישור הוריו • לאחר מותו הוכרז גיבור לאומי ונקבר בין נופלים שיעים ברובם • המשפחה שמאז עלתה לארץ מספרת: "אלברט הוא חלק מהנורמליזציה ביחסים בין המדינות"
בפרשת השבוע יוסף מנסה לנהל את משבר הרעב הארוך במצרים • אלא שבלי לשים לב הוא יצר חברה שמפתחת תסכולים המתורגמים לשנאת זרים • בעתיד, זה גם פגש את ישראל
במשך דורות אנשי הלכה ורבנים גינו את הפילוסופיה - מהרמב"ן דרך המהר"ל מפראג ועד הגאון מוילנה וברוך שפינוזה • מנגד, היו הוגי דעות שניסו לקרב את הציבור היהודי אל חידושי הרפואה, המדע והשיח הפילוסופי כמו הרמב"ם ועמנואל לוינס בן המאה ה-20 • המאבק בין הטענה לפיה התורה והפילוסופיה מתאימות זו לזו ובין הטענה לפיה מדובר בשני עולמות נפרדים שרצוי שלא יהיה ביניהם מגע - עודנו קיים בעולם היהודי
מחקרים מצאו שרק 30% מהעסקים המשפחתיים מצליחים בדור ההמשך • כדי למנוע רעב במצרים, יוסף מציע לבנות ערים חדשות ולשנות את הכלכלה • גם בישראל צריכים להבין שהעיור באזור תל אביב בלבד עשוי להיות סכנה של ממש
מחקרים מצאו שרק 30% מהעסקים המשפחתיים מצליחים בדור ההמשך • בפרשת השבוע יוסף לומד את זה על בשרו כשהוא מנסה לשנות את ההיררכיה
יעקב אבינו הפעיל שיטות מסחר חדשות ודאג להעצמת היחסים החברתיים־כלכליים בעיר שכם • אלא שאז הגיעה הבגידה והרסה את המהלך הסולידרי • וגם: מה אפשר ללמוד מהאימפריה הרומית?
במטרה למנוע את העלויות של שחיקת האמון, החליטו בחרן על ריסון רגולטורי • אלא שיעקב הצביע על מחיר הרגולציה - אובדן שעות עבודה ופגיעה בפריון: "הַשְׁקוּ הַצֹּאן וּלְכוּ רְעוּ" • מחסור שגורם לאובדן אמון והחלפתו ברגולציה, גובה מחיר כפול ומשולש
היהדות אינה בת 4,000, או 3,000, או אפילו 2,500. אין כל סימן לקיומה כדת מאורגנת לפני החשמונאים, לפני פחות מ-2,200 שנה • כך טוען ארכיאולוג ישראלי בספר חדש • אין צורך להיבהל, רק להיזהר
פרשת השבוע עוסקת בשאלות הבכורה, ההמשכיות והשגשוג - סביב סיפורם של האחים יעקב ועשו • בשונה מעשו, יעקב הפגין את הגמישות המחשבתית של שינוי מקצוע ושינוי מודל העסקים המשפחתיים, הנדרשת בזמנים של שינוי
בפרשת השבוע אברהם רוכש אחוזת קבר עבור שרה אשתו • התנהלותו הערכית מול עם זר צריכה לשמש עבורנו דוגמה בכל משא ומתן מול עמים אחרים
גירושיםדיני משפחהיחסי עובד-מעבידמייקל אייזנברגניהולסוכותקבלהראש השנהתרבות: מבט פילוסופיתרבות: פרשת השבוע