יחסי עובד-מעביד

כתבות אחרונות

 
איך להתמודד עם תחושת חוסר הערכה / צילום: Unsplash, jenny chambers

לפעמים זה רק בראש: איך ניתן להתמודד עם תחושת חוסר הערכה מצד הקולגות

מחקרים מראים שרבים חשים חוסר הערכה בארגון ומאמינים שהשפעתם על אחרים היא זניחה למדי • אלא שלעיתים מדובר בתפיסה סובייקטיבית שאינה תואמת את המציאות • להלן שלוש דרכים איך אפשר לזהות מתי אנחנו שוגים בהשפעה שלנו ומתי לא

Harvard Business Review 08.02.2023
חברות מחפשות דרכים להחזיר את השאפתנות לעובדים / צילום: Shutterstock

לאן נעלמה המוטיבציה לעבוד? מנהלים מנסים להסתגל לעולם החדש

יותר ויותר עובדים בארה"ב מסרבים לעבוד שעות נוספות ובסופי שבוע ללא תגמול נוסף • חברות מוצאות את עצמן מוסיפות עובדים כדי לסיים פרויקטים, נסגרות לחופשות מרוכזות ומחפשות דרכים להחזיר את השאפתנות

The Wall Street Journal 28.01.2023
חצי שעה של השראה. לפעמים חייבים להגיד לא. אבל איך עושים את זה? / צילום: מנחם רייס

המדריך המלא לסירוב: 8 שלבים למנהלים שקשה להם לומר לא

כולנו יודעים שכדי להוציא לפועל אסטרטגיה עסקית צריך לשמור על מיקוד, אבל רבים לא עושים את זה, מסיבה פשוטה: קשה מאוד להגיד לא. אבל זו יכולת הכרחית לכל מנהיג • חצי שעה של השראה

ערן גפן 19.01.2023
מחקר אחד בשבוע. על רכילות והשפעתה על ביצועי העובדים / צילום: Shutterstock

מחקר חדש: מנהלים שמדברים על עובדים מאחורי גבם גורמים נזק לארגון

רכילות שלילית מצד מנהלים היא מקור למתח עבור העובדים, פוגעת בתחושת ההערכה העצמית והמסוגלות שלהם, ומאותתת להם שהם לא רצויים • לכן היא עלולה לפגוע בביצועים • ראוי לשמור אותה לפורומים המיועדים לכך

יאנה שכטרמן ואמיר גרינשטיין 01.01.2023
וואטסאפ. מה הם הגבולות הלגיטימיים? / צילום: Shutterstock

הוואטסאפ מבלבל מנהלים: הקו הדק שבין קבוצה חברתית לקבוצת עבודה

אפליקציית המסרים המידיים ווטסאפ הפכה לכלי ארגוני פופולרי לפני המעבר לעבודה מרחוק, ומאז השימוש בה רק הלך והתעצם • באילו מקרים היא חוצה את הגבולות הלגיטימיים, מהם כללי הניהול הנכונים, מה מידת אחריות המעסיק, וממה חשוב להיזהר?

שירי דובר 22.12.2022
היתרון המפתיע של עובדים סבלניים / צילום: Unsplash, jonathan zerger

היתרון המפתיע של עובדים סבלניים לעומת אלו שאינם

מחקר שנערך על ידי אוניברסיטת מרילנד מצא שכ־90% מהעובדים שהמתינו ולא שיתפו רעיון או קושי בעיתוי בעייתי עבור מנהליהם, זכו לביקורת חיובית כאשר בסופו של דבר הנושא עלה • מהו הזמן הנכון לשתף רעיונות בפני הממונים ואיך זה יכול לסייע בקריירה?

Harvard Business Review 30.11.2022
הרווארד בגלובס. על משוב שלילי מהעובדים / צילום: Unsplash

משוב שלילי מהעובדים זה דבר נהדר, בעיקר למנהלים

מחקר מצא שהיצירתיות של מנהלים עלתה בכ-9% לאחר קבלת משוב שלילי מהכפופים להם, אך ביקורת מהממונים או מעמיתים לא הביאה כלל לתוצאה דומה • מה זה אומר על הדרך שבה אנחנו נותנים ומקבלים ביקורת, ואיך צריך לנהל אותה בצורה שלא תהרוג את היצירתיות?

Harvard Business Review 24.09.2022
שליח של וולט / צילום: Shutterstock, Karolis Kavolelis

וולט מערערת על אישור הייצוגית להכיר בשליחי החברה כעובדים

אחרי שאושר ניהול תובענה ייצוגית בנוגע להפרת זכויות שליחי וולט, ענקית המשלוחים הגישה בקשת רשות ערעור לבית הדין הארצי לעבודה • לטענת וולט, "בית הדין האזורי הפקיד את האינטרסים של כלל השליחים בידי תובע בודד, שאינו פעיל כלל כשליח"

אבישי גרינצייג 22.09.2022
שליח של וולט / צילום: Shutterstock, Furmiga Stock

האלגוריתם הוא הבוס: וולט מגדירה מחדש את הניצול בשוק העבודה

בירור התובענה שהגיש שליח וולט לשעבר חשפה את מאפייני האפליקציה • אלה גרמו לי לחשוב על שני המושגים שטבע מרקס: ניצול וניכור

ד"ר יובל לבנת 22.08.2022
שליח וולט סמוך לשער ברנדנבורג בברלין / צילום: Shutterstock

הקרב בצרפת והדילמה בגרמניה: מודל ההעסקה שמסעיר את אירופה

בספרד, גרמניה וצרפת שליחי וולט וחברות דומות מועסקים כשכירים • אך התחום רווי במאבקים, וחלק מהחברות מאיימות לעזוב מדינות בהן לא יתאפשר להעסיק את השליחים כעצמאים • גם העובדה שהתחום כולו עדיין הפסדי מקשה לקבוע אילו מודלי העסקה יעילים

אסף אוני, ברלין 12.08.2022
שליחי מזון בתל אביב / צילום: שלומי יוסף
Wolt | ניתוח

תקדים וולט: איך ייראו יחסי העבודה בכלכלה החדשה

בית הדין לעבודה אישר תביעה ייצוגית שעשויה לחייב את וולט להכיר בעובדיה כשכירים • בוולט נערכים לערער, השליחים מתרעמים ומנסים עדיין להיכנס לרשימות ההמתנה של החברה, ובינתיים הכלכלה החדשה מייצרת עוד ועוד מודלים של העסקה

שירי דובר ושירה ספיר 12.08.2022
שליח של וולט / צילום: Shutterstock, Karolis Kavolelis

ההחלטה של בית הדין בנוגע לוולט עלולה לטלטל את עולם המסעדנות הישראלי

בית הדין לעבודה אישר בקשה לניהול תובענה ייצוגית, שדורשת להכיר בשליחי וולט כעובדי החברה • חברת וולט תיפגע ממצב שבו התובענה תאושר, כפי שמסתמן לאחר שהשופטת הצדיקה את התובע לאורך 60 עמודים, אך גם השליחים ייאלצו להתמודד עם מצב שבו וולט תקבע את שעות העבודה • בית הדין לעבודה לא לקח בחשבון כי שינוי מודל ההעסקה יתגלגל למסעדות וללקוחות

אבישי גרינצייג 03.08.2022
שליח של וולט / צילום: Shutterstock, Furmiga Stock

שליחי וולט יוכרו כעובדים? הייצוגית שמאיימת על המודל העסקי של החברה

בית הדין לעבודה אישר בקשה לניהול תובענה ייצוגית בשם השליחים של וולט ישראל, שדורשים להכיר בהם כעובדי החברה - על כלל המשמעויות הסוציאליות הנלוות לכך • השופטת אריאלה גילצר-כץ: "אכן וולט אינו מקום עבודה במובן הקלאסי שלו, אך מקום העבודה השתנה בשנים האחרונות, ואנו עדים לצורות העסקה שונות" • וולט: "נערער"

אבישי גרינצייג 03.08.2022
כשהבוס הוא אלגוריתם / צילום: shutterstock

וולט ואובר הן רק ההתחלה: מה קורה לעובדים כשהמנהל הישיר שלהם הוא אלגוריתם

חוקרים שליוו מקרוב את חברת אובר כדוגמה לניהול האלגוריתמי שופכים אור על הצדדים הפחות מדוברים של השיטה: החברה שמנצלת את פערי המידע לטובתה, נהגים שמנסים להטעות את האלגוריתם, כי ממילא הם לא לא מרגישים שייכים • הפקולטה, מאמרים של חוקרי הפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב 

​ד"ר ליאור זלמנסון 30.06.2022
נושא הניתוק הרגשי הוא חלק בלתי נפרד מהתהליך המקדים / צילום: Shutterstock

הכתובת על הקיר: מה גורם באמת לעובדים להתפטר

מחקר חדש בחן 751 עובדים בתקופה שקדמה להתפטרותם כדי להבין מה המכנה המשותף לכולם • לפי מסקנות המחקר הכתובת הייתה על הקיר: העובדים הרגישו חסרי משמעות • איך אפשר להתמודד עם התופעה?

שירי דובר 30.06.2022
זהות המעסיק ותדמיתו נושאים על גבם את עיקר ערך המותג של עובדים / אילוסטרציה: Shutterstock

תגידו מי המעסיק שלכם, ונדע מה הערך שלכם בשוק העבודה

הארגון ומיצובו בשוק חשובים להצלחה בקריירה יותר מהעובד, מכישוריו, התפקיד שהוא ממלא, ומהמגזר שבו הוא מועסק

אורנה רודי 30.06.2022

   123456789101112131415   

   נמצאו 352 כתבות   |   עמוד 2 מתוך 22