הדוחות השנתיים של ענף הליסינג ב-2014 חושפים תמונה כללית של "עסקים כרגיל", אבל התמונה האמיתית מורכבת הרבה יותר ■ יבואן בכיר: "מדובר בישות עסקית-טפילית, שצמחה ב-15 השנים האחרונות לממדי ענק"
המקרה של יבואנית מותגי ג'נרל מוטורס וחברה "דולרית" מובהקת, ממחיש היטב את הרגישות למטבע ■ כתבה שלישית בסדרה על יבואנית הרכב הציבורית
עם הון עצמי של מיליארד שקל, שרובו פנוי לרכישות חדשות, 4 מותגי רכב ופיזור עסקי מהרחבים ביותר בענף הרכב הישראלי, קרסו מוטורס היא אחת הקבוצות המעניינות ביותר בענף הרכב ■ כתבה שנייה בסדרה
יבואניות הרכב הציבוריות הן זן הולך ומתמעט, אבל הן מספקות הצצה לדינמיות המרתקת בענף ■ והפעם - דלק רכב ■ כתבה ראשונה בסדרה
פברואר היה חזק עם מסירות כ-22 אלף כלי רכב, אבל לא בסטנדרטים של ינואר ■ הציבור ממשיך לנהור בהמוניו לרכבי הכביש-שטח והפנאי
צירוף נסיבות נדיר של אירו נחלש ומשבר כלכלי הופך את שוק הרכב האירופי למאגר מציאות ■ הנה דוגמה: שברולט ספארק נמכרת בישראל ב-55 אלף שקל - אנחנו מצאנו אותה ב-35 אלף שקל אחרי הובלה
כפל מס על שווי השימוש ברכב, המחירונים הפיקטיביים של היבואניםוהכשל במיסוי הירוק: שבועות ספורים לפני הבחירות ואף מועמד לא מרים את הכפפה החברתית ■ גם הפוליטיקאים שנהנים מרכב צמוד ישלמו על זה מכיסיהם
השפעה משמעותית ביותר צפויה להיות על דגמים ששובצו עד כה לדרגת זיהום 3, ובעקבות השינוי יוכלו להשתבץ בדרגת זיהום 2
לפני שממהרים להתלהב מהמבצעים בענף הרכב, כדאי לבוא מוכנים מהבית, לא להתלהב מהטריקים של "שנת המודל", לשקול אפשרות של רכישת רכב אפס ק"מ מליסינג ולזכור שגם בשנה הבאה יהיו סיבות טובות להנחות
יבואני הרכב הישראלים ממשיכים במרץ במבצעי סוף השנה וכעת מגיע תורם של מותגי הפרמיום: הצצה לכמה ממבצעי ההנחות הבולטים שמוצעים כעת בקניית רכבי יוקרה בישראל
עם זאת השנה עדיין צפויה להיות שנת שיא עם כ-250 אלף מסירות
המינוף והשווקים שסערו ("בחלומות הכי גרועים הוא לא פנטז שזה יקרה"), ההנפקה שהזרימה חמצן ("היה איש מכירות של מובילאיי"), והמתחרים שמואל חרל"פ וצבי נטע שמפרגנים ■ G מנתח את התקופה המטלטלת של גיל אגמון
רווחי-העתק מהנפקת מובילאיי חיזקו את תדמית "מגע הזהב" של יבואני הרכב בארץ ■ "גלובס" ממפה חלק מההשקעות הנוכחיות של היבואנים בחברות סטארט-אפ ומנסה לנחש איזו מהן תהיה הדבר הגדול הבא
חברת קרסו קיבלה אישור ממשרד התחבורה לייבא את רכבי דאצ'יה גם מהמפעל החדש של רנו במרוקו ■ במקביל מתרחב היצע הדגמים של המותג בארץ
לפני 8 חודשים נדרשו אזרחים שייבאו רכבי יוקרה לשלם תוספת מס של עד מאות אלפי שקלים ■ כעת נודע כי המכס הגיע לפשרה עם מספר רוכשים, לפיה הם ישלמו רק 25%-30% מהחוב - תוך ויתור על קנס הפיגורים, הריבית וההצמדה
למרות "מסע הצלב" של משרד התחבורה בענף הרכב, תוצאות הדירוג השנתי של "דן אנד ברדסטריט" ו"גלובס" מראות שקבוצות יבוא הרכב שמרו על כוחן ורובן אף התחזקו ב-2013; וזו רק ההקדמה לקפיצה של 2014
השבוע בענף הרכבחות'יםישראל במלחמהמכונית חשמליתמס קנייהסיןרכב חדשרכב סינישוק הרכבתובלה ימית