מדד נתוני התנועה שמספקת ווייז מגלה עד כמה יורד נפח התנועה בימי ו' ■ ככל שהכביש פקוק יותר ביום חול - כך השינוי בימי שישי חד יותר
הממשלה זורקת לנו פירורים, 120 מיליון שקל בשנה על "רפורמה דרמטית" בתחבורה הציבורית, אבל גובה 2.77 מיליארד שקל ממס דלק בחודשיים ■ ביזיון
אי-אפשר לבנות כ"כ הרבה בלי לדאוג לשדרוג תשתיות התחבורה הקיימות ■ זאת, בשעה שעבודות הרכבת הקלה צפויות להגיע באותן שנים לשיאן, והן כבר יוצרות פקקים וצווארי בקבוק במרכזי הערים ובמקומות התעסוקה ■ דעה / יריב פז
צמצום תופעת רכבי חברה, מאות שאטלים חינמיים בגוש דן ומיצוב מחדש של נהגי אוטובוס - הרעיונות של מומחים למדיניות תחבורה כיצד להוריד את מספר המכוניות בכבישים ■ ואולי בכלל אין תחליף למכוניות הפרטיות?
כך טוען ד"ר מייקל הורודניציאנו, נשיא חברת התחבורה הציבורית של ניו-יורק ■ איך הצליחו רומא ומדריד להחזיר את אמון התושבים בתחבורה הציבורית? ■ תקועים בפקק - כתבה שלישית בסדרה
פרויקט תקועים בפקק - כתבה שניה בסדרה: מהם כשלי התכנון התחבורתיים בערים ישראל, איך פותרים אותם ומה ניתן ללמוד מפרויקטים שנעשו בעולם
כל עיסוק בבעיות תחבורה מתחיל במחשבה על "הפקקים" ועל איך "משחררים" אותם ■ אבל נסו לדמיין ראש עיר שמקדש את המדרכות על פני הכבישים ומקומות החניה ■ זה מה שקורה בערים המתקדמות בעולם
סדרת כתבות ב"גלובס" - תקועים בפקק: איך אפשר להוריד את מספר המכוניות בכבישי ישראל, מדינה שרכישות המכוניות הפרטיות בה שוברות שיאים? ■ כתבה ראשונה בסדרה: כמה עולה לנו כל הרכב הזה, ולמה לממשלה צריך להיות אינטרס לקדם חלופות?
נתוני חברת ווייז, שבדקו את זמני הנסיעה ב-20 מסלולים שונים בשעות הבוקר, מציגים את מה שרבים מאיתנו חווים בנסיעה ברכב הפרטי לעבודה וממנה מדי יום, כשהתנועה שמולנו זורמת למרבה התסכול בחופשיות
הרבעון הרביעי של 2015 היה הפקוק והאיטי ביותר בכניסה לתל-אביב בבקרים, בהשוואה לכל רבעון אחר מאז רבעון ראשון 2013
גל"צ: העמוס החריג - ממחלף גבעת שמואל עד מחלף מסובים בכביש 4
עומסי התנועה, שיתגברו מאוד בשנים הקרובות, יתבטאו בנזקים של מיליארדי שקלים לציבור ■ למדינה לא ממש אכפת, אולי מחשש לפגיעה באחד ממוקדי הכוח הפוליטיים הגדולים במדינה ומהקטנת הצידוק של משרד התחבורה
נתוני וויז לחודש נובמבר מגלים כי הנסיעות לתל אביב התארכו משמעותית בהשוואה לעשרת החודשים הראשונים של השנה ■ עם זאת, בנובמבר לא חל שינוי של ממש בזמן הנסיעה בבוקר מתל אביב למרבית הערים
במסגרת העבודות להקמת תחנות הרכבת הקלה, כבר הערב יורגשו שינויים בהסדרי התנועה בציר בגין העמוס ■ בחברה הדגישו כי הציר לא ייסגר, ולא יחולו שינויים משמעותיים בתנועת התחבורה הציבורית
אפילו אם הדרך עד הכניסה לעיר מהירה יותר, עדיין מחכים בתוכה הרחובות הפקוקים, ולכן קורצות האלטרנטיבות: רכבת ואוטובוסים בשילוב אופניים רגילים וחשמליים, שהן זולות בהרבה מנסיעה בנתיב
לצד גורמי מאקרו חיצוניים, הזינוק במכירות רכב ב-2015 נובע גם משינויים פנימיים כמו זינוק בערוץ המכירה של "רכבי אפס קילומטרים" מחברות הליסינג ■ לאן יגיע השוק ועד כמה תצליח המדינה לספוג את שטף המכוניות החדשות
כביש 1כבישיםמחדל הפקקיםמירי רגבמשרד התחבורהנתיב תחבורה ציבוריתנתיבי איילוןתחבורהתחבורה ציבוריתתשתיות תחבורה