הגאות בעסקי ההובלה הימית הזניקה את רווחי צים לכ–3 מיליארד דולר מתחילת השנה • המנכ”ל גליקמן: "טסלה שווה טריליון דולר, וצים 6 מיליארד דולר, תעשו את החישוב לאן צים עוד יכולה לגדול" • "התחזית שלנו היא שהתוצאות ימשיכו להיות חזקות, כי השוק חזק"
חברת הספנות מבקשת להקדים מימוש של אופציות שאושרו למנכ"ל גליקמן לאחר מינויו לתפקיד המנכ"ל, טרם ההנפקה בוול סטריט • תחת ניהולו הפכה לאחרונה צים לחברה הרווחית בישראל, הודות לגאות בעסקי ההובלה הימית
הקורונה צמצמה בצורה משמעותית את נתיבי ההובלה האוויריים והעבירה את שינוע הסחורות באופן בלעדי כמעט אל הים • הביקושים העצומים הקפיצו את מחירי הובלת המכולות במאות אחוזים, ויחד איתם גם את רווחי החברות, ומניות הסקטור הפכו ליעד השקעה אטרקטיבי מתמיד
מכולות על הספינה קינגסטון, שמכילה גם מכולות עם חומרים מסוכנים ומזהמים, עלו באש אתמול • משמרי החופים הקנדי והאמריקאי מנסים לאתר מכולות שנפלו לים מהספינה במהלך מזג אוויר סוער בסוף השבוע
מנכ"ל צים אלי גליקמן: "עם רכישת האניות אלו, הדרושות כל כך, ניצלנו את תזרים המזומנים החזק ויכולת התגובה המהירה שלנו במטרה לחזק ולהרחיב את הצי שאנו מפעילים ובכך להענות לביקוש הגובר של הלקוחות"
הנהירה למניית צים נשענת על ההנחה שנסיקת המחירים האחרונה במחירי ההובלה הימית תימשך • אבל ההתייקרות הזו היא תולדה של מצוקה זמנית שיצרה הקורונה, וכשהמחירים יתחילו לרדת, לא יהיה מה שיחזיק את המניה
בשלב הראשון התפעול יתבסס בעיקר על צי האניות של החברה, אך בצים הסבירו כי בכוונתם להפנות את המשתמשים גם לחברות ספנות נוספות • השירות יתמקד בעסקים קטנים ובינוניים בארה"ב ובקנדה, המייבאים מסין, מוייטנאם ומישראל
עלויות השינוע בכל העולם ממשיכות לעלות: בתחילת השנה מקום במכולה סטנדרטית מסין לאזור הים התיכון עלה פחות מ-6,000 דולר. היום המחיר הוא יותר מכפליים • חברות הספנות מרוויחות מהזינוק בביקוש לשירותיהן, ואנחנו צפויים לשלם עוד יותר
שילוב מנצח של ביקושים גוברים לסחורות ועומס רב בשרשרת האספקה העולמית התניעו את מחירי ההובלה הימית, וחברות הספנות נהנות משיאים בהכנסות וברווחים • צים הישראלית לוקחת חלק בחגיגה • ויש גם חברות שהחליטו להקפיא העלאות מחירים ולתת עדיפות ללקוחות הוותיקים
הגאות בהובלה הימית הופכת את חברת הספנות צים, שבעבר נדרשה להסדר חוב, לחברה הרווחית בישראל השנה • הרווח הנקי זינק ביותר מפי 35 לעומת הרבעון המקביל אשתקד • המנכ"ל אלי גליקמן: "ישנם קווי סחר שבהם מחירי ההובלה עלו גם בפי 10 - ל-20 אלף דולר למכולה"
מניות החברה לישראל חוזרות למדד המוביל של ת"א לאחר היעדרות של שנה, שבמהלכה קפצו ביותר מפי שלושה • גם חברת ההחזקות הנוספת של עופר, קנון, זוכה לעדנה, בעיקר על רקע עסקי הספנות הפורחים של צים
חברת הספנות הישראלית בשיתוף פעולה שני עם חברת Seaspan, בהמשך להסכם לחכירת 10 אוניות אחרות בתחילת השנה • האוניות, שמונעות בגז טבעי, יימסרו לצים מהרבעון הרביעי של 2023 ובמהלך 2024.
השיבושים שיצרה מגפת הקורונה באספקת הסחורות הגלובלית הזניקו את מחירי הובלת המכולות, וחברות הספנות מסרבות להתחייב על מחיר כדי לא לפספס את המשך העליות • הביקוש התפשט גם לתחומי המספנות וייצור הספינות, והפך את כל שרשרת המזון הימית הזו להשקעה אטרקטיבית
זרם ההנפקות הישראליות בוול סטריט השנה הניב שלוש הצלחות מטאוריות • כך מאנדיי, שהנפיקה לפני פחות משבועיים, כבר נסחרת בשווי של יותר מ-10 מיליארד דולר - הישראלית השביעית בשוויה
צים, שהונפקה בניו יורק בינואר האחרון ומאז זינקה יותר מ-200%, דיווחה על הצעת מכר מוצלחת של בעלי מניות בה, לפי 40 דולר למניה • המנכ"ל אלי גליקמן: "היו ביקושים חזקים פי שלושה ממספר המניות שהוצעו למכירה"
בעלי מניות זרים בחברת הספנות ימכרו כ-6% מהון החברה, הנסחרת בשווי של 5.3 מיליארד דולר • לא תיקח חלק במכירה: קנון של עידן עופר, בעלת המניות הגדולה בצים
אלי גליקמןדוחות כספייםחות'יםיבואישראל במלחמהישראליות בוול סטריטספינותקוסקותובלה ימיתתימן