המשבר הכלכלי שנלווה למגפת הקורונה שונה מהמשברים שהכרנו במילניום הנוכחי ודומה בעוצמתו אולי רק ל"שפל הגדול" של 1929 • האם הוא עומד לערער את יסודות הקפיטליזם, ואיך יהיה אפשר להיחלץ ממנו?
עד שנות ה־80 ראו המושבניקים בערבה את עצמם כהתגלמות הציונות והחקלאות העברית • מאז שאוכלוסיית העובדים התאילנדים בערבה השתוותה במספרה לזו הישראלית, היחסים נעשו מורכבים בהרבה • האנתרופולוג ד"ר מתן קמינר קטף הרבה פלפלים במסגרת מחקרו על התופעה
לחברות הייטק שעוסקות בתחומים "רעילים" - כמו הימורים, פורנו וסייבר התקפי - קשה יותר לגייס עובדים, בגלל ההיבט המוסרי, החשש מהסתבכות עם החוק - וגם בגלל הבושה • תופעה
הגדלת פערים חברתיים, עלייה בשיעורי הפשיעה ואפילו יותר התאבדויות. המחקרים שעורך ד"ר רם פישמן מדגימים כיצד משבר האקלים פוגע גם בכלכלה, ומשנה לרעה את ההתנהגות האנושית
דרום ת"א עדיין מוזנח • הפשיעה גברה והסמים ברחוב קשים יותר וזולים יותר • התארגנות תושבים שהצליחה לאחד גם את הצ'ילבות שולה קשת ושפי פז, ולהגביר את פעילות המשטרה והעירייה, עדיין רחוקות מלהספיק • מעקב G
מאות אלפי בעלי חיים מתו בשריפות היער שנמשכות כבר כמה חודשים באוסטרליה • אז איך קרה שדווקא הקואלה, שאינה מצטיינת במיומנויות קוגניטיביות או חברתיות, הפכה לפרזנטורית של האסון
פרופ' יובל נח הררי, היסטוריון, הוא אחד מאנשי העשור של "גלובס" • פרויקט מיוחד
ג'וליאן אסאנג', מייסד וויקיליקס, הוא אחד מאנשי העשור של "גלובס" • פרויקט מיוחד
נטע קליגלר־וילנצ'יק היא בין 20 החוקרים שנבחרו על־ידי וואטסאפ כדי להילחם בהפצת שמועות ודיסאינפורמציה
אף מדען רציני לא חושב שרובוטים מתוסכלים יצאו למסע הרג בעתיד הנראה לעין, אבל הקהילה המחקרית משוכנעת שהעשור הקרוב עשוי להיות העשור של הבינה המלאכותית • אז מה צפוי לנו?
ד"ר דגנית פייקובסקי, מהדמויות הבכירות בתחום האסטרונאוטיקה בעולם, מסבירה למה כדאי להשקיע בחלל, ולמה מומלץ למדינת ישראל שהאדם הבא שתשלח לחלל יהיה דווקא אישה
הדיון בפאנל "אבטחת סייבר בסביבה משתנה", שהנחה עורך ההייטק של "גלובס", עמרי זרחוביץ', בכנס הטכנולוגיה של "גלובס" וג'יי.פי מורגן התרכז בצורכי האבטחה הייחודיים לענן בסביבה שהשינויים הטכנולוגיים בה משתנים לעתים קרובות
כך אמר מנהל מרכז החדשנות והטכנולוגיה של ג'יי.פי מורגן בישראל, יואב אינטרטור, בכנס הטכנולוגיה של "גלובס" וג'יי.פי מורגן • "יותר מכל בנק אחר בעולם ואפילו יותר ממיקרוסופט", הוא התגאה
תוכנית "נתיב פלוס": הנהגים חייבים לסבול? לפי משרד התחבורה, כן, אחרת לא יקרה שינוי. לפי מומחים, הפרויקט יצא לדרך חצי־אפוי, ובצורתו הנוכחית רב נזקו מתועלתו. מי צודק? תעמדו בפקקים עד 2027, ונראה אז
כדי ליצור סדר בעולם של אופניים וקורקינטים חשמליים, חייבים ליצור הרתעה • המצב שבו רוכבים מסכנים הולכי רגל חייב להיפסק • מנכ"לית הרשות לבטיחות בדרכים משרטטת גבולות להשתוללות בכבישים
בשלוש השנים האחרונות, ישראל העלתה הילוך במאבק בתנועת החרם • אבל האם ה־BDS באמת כל־כך מאיים או שחרם נובח אינו נושך?