לראשונה מאז הקמתו: האיחוד האירופי במיתון

כלכלת גוש האירו התכווצה ב-0.2% בשני הרבעונים האחרונים ברציפות ; גרמניה ואיטליה רשמו ירידה של 0.5% בצמיחה ; ספרד רשמה ירידה של 0.2% ; צרפת חרגה מהמגמה השלילית כאשר דיווחה על צמיחה של 0.1% ; היום בשעה 15:30 שעון ישראל ינאם נשיא הבנק האירופי

מדינות המרחב האירופי נכנסו היום למיתון באופן רשמי בפעם הראשונה בהסטוריה, לאחר שכלכלת הגוש התכווצה ב-0.2% בשני הרבעונים האחרונים ברציפות, כך פרסמה הלישכה המרכזית לסטטיסטיקה של האיחוד האירופי.

במונחים שנתיים, כלכלת 15 המדינות הנמנות על גוש האירו צמחה ב-0.7%, כאשר בתקופה המקבילה אשתקד נרשמה צמיחה של 1.4%.

בגרמניה, הכלכלה הגדולה ביותר באירופה, הצמיחה ירדה ירדה ב-0.5% ובאיטליה, הכלכלה השלישית בגדולה באירופה, ירדה הצמיחה בשיעור זהה. מדד המחירים לצרכן בגרמניה ירד באוקטובר בשיעור של 0.2%, בהשוואה לחודש הקודם, לאחר שבחודשים יוני ויולי 2008 הגיע לשיא של 3.3% בחישוב שנתי.

גם ספרד בעלת הכלכלה הרביעית בגודלה ביבשת, רשמה כיווץ של 0.2% בחודשים יולי עד ספטמבר. ואולם, התחזיות העגומות צופות שהמדינה תגלוש למיתון קשה עוד יותר בסיומו של הרבעון הרביעי.

צרפת, הכלכלה השנייה בגודלה ביבשת, עומדת בניגוד למגמה השלילית כאשר הציגה צמיחה חיובית של 0.1%.

הגורם המרכזי לירידה הינו ירידה בהיקף הביקוש לנפט, שהביא לירידת קצב האינפלציה.

הלמ"ס אישר כי האינפלציה בגוש האירו עמדה על 0% בחודש אוקטובר, ובכך תאם את התחזיות המוקדמות כי עליית המחירים ירדה בספטמבר ל-3.2% מ-3.6% בתקופה המקבילה אשתקד.

ביצועי גוש האירו נמוכים מזה של ארה"ב, שם נפלה הצמיחה בסוף ברבעון השלישי ב-0.1% ועלתה ב-0.8% במונחים שנתיים.