Sea of Life תמכור מוצריה על מדפי ענקית הקוסמטיקה SEPHORA

חתמה על שתי הזמנות ראשונות בהיקף 2.5 מיליון אירו ■ ל-‏SEPHORA‏, המחזיקה 515 סניפים ב-14 מדינות, מובטחת בלעדיות על שיווק המוצרים למשך שנתיים, והיא תשקיע מיליון אירו בקמפיין השקה בטלוויזיה ובעיתונות

מה מצאה ענקית הקוסמטיקה SEPHORA (ספורה) דווקא במוצרי הטיפוח של החברה הישראלית Sea of Life? ספורה החליטה לחתום איתה על עסקה בהיקף של 2.5 מיליון אירו לשיווק סדרת mineral flowers באופן בלעדי במשך שנתיים.

"העסקה היא מענה לקהל הצרכנים של המאה ה-21", מסביר ז'אק לוי, מנכ"ל SEPHORA אירופה. לדבריו, "אנחנו רשת שמחפשת חידושים. אנשים רוצים מוצרים טבעיים במחירים אטרקטיביים, וזה מה ש-Sea of Life מספקת. ההתעניינות במוצרים טבעיים נובעת בעיקר מהבאזז בתקשורת. אנשים מחפשים 3 ערכים במוצרים שהן קונים: ראשית, הם מחפשים מוצרים שמתאימים להם. שנית, הם ישמחו אם המוצר יהיה טבעי. הערך השלישי והחשוב הוא, כמובן, המחיר".

טווח המחירים של מוצרי הסדרה אכן לא גבוה, ונע בין 7 ל-16 אירו למוצר.

לדברי לוי, ההסכם עם Sea of Life היה המשך טבעי להצלחה של "כן לגזר" (yes to carrots) - מותג הקוסמטיקה הטבעית המבוסס על ירקות ומינרלים מים המלח, שהוקם גם הוא על-ידי מנכ"ל Sea of Life, אורי בן-חור, והצליח בכל העולם לאחר שנמכר.

* האם המוצרים האלה עומדים בתחרות מול המותגים האחרים שנמכרים ב-SEPHORA?

לוי: "כן, בגלל המחיר. המחירים אטרקטיביים, וזה מה שאנחנו מחפשים ב-SEPHORA. אנחנו כל הזמן מחפשים מוצרים חדשים".

ההשקה יצאה לדרך בשבוע שעבר בצרפת, באירוע חגיגי בנוכחות 250 עיתונאים שקיבלו סקירה על המוצרים החדשים שיימכרו בקיץ הקרוב ב-SEPHORA. בחודשים הקרובים יימכרו המוצרים בחנויות הרשת באירופה, בפיליפינים ובהונג-קונג, כאשר SEPHORA משקיעה בפרסומו בטלוויזיה ובעיתונות מיליון אירו.

הסדרה, שהושקה בארץ בשנת 2005, כוללת 27 מוצרים, ביניהם קרם פנים ליום וללילה, תרחיץ פנים, מסכת בוץ ועוד.

"בנינו מולקולה חדשה שמבוססת על תהליך כימי של פרחים, ירקות וצמחי מרפא עם מים מים המלח ועם אצות", מסביר בן-חור, שצופה מכירות בהיקף של 5 מיליון אירו בשנה הראשונה.

כדי לעמוד בדרישות ההזמנה ל-SEPHORA גייס בן-חור את מפעל "פלסטופק" באופקים: "בסין זה היה עולה לי חצי מחיר, אבל היה לי חשוב לייצר את זה בארץ, במיוחד באופקים".

לאור ההצלחה הגדולה בעולם, מתבקש לשאול מדוע בישראל, מותג הקוסמטיקה המזוהה ביותר עם ים המלח הוא AHAVA, הנמכר גם הוא בספורה: "AHAVA משווקת את מוצריה ברשתות הפארם ובמשביר. אנחנו לא. כאשר ראינו שלא נותנים לנו להיכנס לשם, החלטנו להתמקד בחנויות העצמאיות שלנו, והיום אנחנו מרוויחים מהן כל-כך יפה, שאין לנו שום צורך בערוצים האלה", מסביר בן-חור.

SEPHORA בישראל? נצטרך לחכות

"שמה של הרשת הבינלאומית SEPHORA לקוח מהשם 'ציפורה', על שם אשתו של מייסד הרשת", מספר לוי. מאז 1997 שייכת הרשת לקבוצת לואי ויטון.

* איך נמכר המותג הפרטי של SEPHORA בהשוואה למתחרים?

לוי: "מצוין. אנחנו כל הזמן עם היד על הדופק. קל לנו לייצר, כי אנחנו חברה קטנה. יש לנו מגע ישיר עם הלקוחות. אנחנו יודעים לזהות בדיוק מה הם רוצים, ואנחנו יכולים לייצר את זה מהר. כך אנחנו מצליחים להיות בחוד החנית של החדשנות, וחדשנות היא שם המשחק".

* מתי נראה חנות של SEPHORA בישראל?

"בעתיד. כרגע יש לנו שווקים גדולים אחרים להתמודד איתם, כמו רוסיה וסין. זה לא יקרה בעתיד הקרוב, אבל זה יקרה".

הכותבת היתה אורחת Sea of Life בפריז.