סנו מעבירה תקציבי פרסום מיורו ת"א לגליקמן ולדרורי

כחלק מהשינויים בחברת-הבת קוסמופארם, גליקמן-נטלר-סמסונוב יטפל בתקציב קרמה, ודרורי-שלומי יטפל במותגים כיף ואורביטול ■ יורו ת"א נפלט ממערך הפרסום של החברה

שינויים במערך הפרסום של קבוצת סנו: ל"גלובס" נודע כי תקציב הפרסום של המותג קרמה, המותג המשמעותי והמושקע ביותר של חברת-הבת קוסמופארם, יטופל במשרד הפרסום גליקמן-נטלר-סמסונוב. עוד יקבל המשרד לטיפולו גם את תקציב המותג נקה 7.

עוד נודע ל"גלובס" כי תקציבי המותגים האחרים של קוסמופארם, כיף ואורביטול, יועברו למשרד הפרסום דרורי-שלומי. משרד הפרסום יורו תל-אביב, שמטפל בחברת-הבת קוסמופארם מיום הקמתה, לא ימשיך לעבוד עם הקבוצה וייפלט ממערך הפרסום שלה.

קוסמופארם הוקמה לפני כ-13 שנה כחברת-בת של סנו, מתוך כוונה להפריד בין פעילות הקוסמטיקה לפעילות הטואלטיקה. לאור זאת נעשתה הפרדה פרסומית מוחלטת בין סנו, המטופלת מעל 20 שנה בדרורי-שלומי, לבין קוסמופארם, שהועברה אז לצרפתי-שטרנשוס-זמיר - כיום יורו תל-אביב.

גליקמן-נטלר-סמסונוב וברוקנר-נטע-יער הם השחקנים החדשים יחסית בקבוצה. גליקמן הצטרף למערך הפרסום עם המותג נטורל פורמולה, שהגיע כחלק מרכישת מותגי קרליין לפני כשנה.

ברוקנר הצטרך למערך הקבוצה דווקא מכיוון חברת-האם סנו - ובכך עשה כמעט את הבלתי יאומן כששם רגל בטריטוריה שהיתה שמורה במשך שנים למשרד דרורי-שלומי. המהלך התאפשר תודות לכניסה של סנו לתחום פעילות חדש - מותג המזון היבש מאנה.

בהמשך הרחיב המשרד את אחיזתו בתקצי,ב כשקיבל לטיפולו לפני חודשים ספורים את הטיפול במותג קרליין בהיקף של כ-8 מיליון שקל. עם זאת, נראה כי בשלב זה התקופה הקצרה יחסית בה נמנה המשרד עם מערך הפרסום של החברה לא שיחק לטובתו, ואת "יתרת השלל" מקבל הפעם דרורי-שלומי הוותיק.

חברת סנו היא אחת המפרסמות הגדולות במשק, אך התנהלותה בתחום הפרסום שונה מהותית מהמקובל בחברות אחרות. סנו מעדיפה בדרך-כלל לפעול עם משרדי פרסום קטנים יותר הנמנים בדרך-כלל עם העשירייה השנייה. לכן, הרחבת הפעילות של גליקמן-נטלר-סמסונוב, הנחשב כיום למשרד פרסום גדול, אומרת משהו על הכוונות שיש לקבוצה.

בשוק יש הטוענים כי הדבקות המסורתית של הקבוצה במשרדים קטנים הינה בין השאר בשל הדרך שבה מתנהל תחום רכש המדיה בחברה. תחום התכנון והבקרה של תקציב המדיה המנוהל בקראט מדה וואן, אך החברה רוכשת את המדיה בעצמה ומעורבת מאוד בתהליך - מה שלא אהוד בדרך כלל במשרדים הגדולים.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי היקף הפרסום של סנו ב-2010 עמד על כ- 50.8 מיליון שקל - גידול של למעלה מ-30% יחסית לתקציב 2009. חברת-הבת קוסמופארם פרסמה השנה בהיקף של 15 מיליון דולר במחירי מחירון, שהם כ-5 מיליון דולר במחירים ריאליים.

החלק הארי של ההשקעה, כ-10.5 מיליון דולר, הושקע במותג קרמה, 4.1 מיליון דולר הושקעו במותג כיף, ו-1.5 מיליון דולר - במותג אורביטול.