עסקת קסטרו לרכישת מחצית מ-Hoodies התפוצצה

זאת, לפי הערכה, על רקע דרישתה של קסטרו להפחית 10% במחיר העסקה ולרכוש מחצית מרשת אופנת הבייסיק לפי 90 מיליון שקל

התפוצצה העסקה לרכישת מחצית ממניות קבוצת Hoodies על-ידי קסטרו . זאת, ככל הנראה על רקע סירוב בעלי המניות בקבוצת Hoodies להפחתה של 10% במחיר העסקה.

כפי שנחשף ב"גלובס", העסקה, שהייתה בשלבים מתקדמים, התעכבה בשל רצונה של קסטרו לבצע אותה לפי שווי של 90 מיליון שקל - ולא לפי שווי של 100 מיליון שקל שעליו סוכם בתחילה.

בשלב זה הפסיקו הצדדים את המגעים ביניהם, ולא מן הנמנע כי יש בין הצדדים מחלוקות נוספות.

קבוצת Hoodies כוללת 3 רשתות: רשת אופנת הבייסיק Hoodies (כ-40 סניפים), רשת האקססוריז TOP TEN (כ-40 סניפים) ורשת משקפי השמש קרולינה למקה (כ-30 סניפים).

האחזקה העיקרית של הקבוצה היא רשת Hoodies, האחראית לעיקר מחזור המכירות השנתי של הרשת, שעומד לפי הערכות על 180-200 מיליון שקל, ומניב רווח נקי של 20-22 מיליון שקל.

תידרש החלטה לגבי ה-NewYorker

יוסי גביזון-שאשא, היזם, המנהל והרוח החיה מאחורי קבוצת Hoodies, משמש מזה שנים כיצרן המותג הפרטי של אביזרי רשת האופנה לצעירים NewYorker, והוא ידוע בקשריו האישיים הטובים עם בעלי החברה. קשרים אלה סללו לו את הדרך לקבלת הזיכיון על המותג בישראל, אותו תכנן לפתח יחד עם קסטרו ויצטרך להכריע כעת באשר למימוש הזיכיון.

קסטרו, הנסחרת לפי שווי של 513.5 מיליון שקל, נמצאת בשליטת (73.3%) משפחות קסטרו ורוטר.

עסקת Hoodies הייתה אמורה להרחיב את פעילותה של קסטרו לתחומי פעילות נוספים, אסטרטגיה שקסטרו בוחנת כל העת.

בעבר השיקה קסטרו את רשת התכשיטים DIVA, אך סגרה אותה לאחר שהיא לא צלחה. קסטרו גם בחרה לצאת מפעילותה בחו"ל שגרמה לה הפסדים, וכל פעילותה מרוכזת היום ברשת חנויות קסטרו בישראל, שזוכה להצלחה רבה.

קסטרו מתחה את המותג לתחום חליפות לגברים והלבשה תחתונה, ומחזור מכירותיה הסתכם אשתקד ב-705.8 מיליון שקל. בתקופה זו רשמה קסטרו רווח תפעולי של 74.5 מיליון שקל ורווח נקי של 58.2 מיליון שקל.