רשמית: בוטלה תחרות קקטוס הזהב

ההחלטה התקבלה במסגרת ישיבת חירום שכינס איגוד חברות הפרסום בניסיון לשכנע את משרדי הפרסום מקאן ת"א, ראובני-פרידן ויהושע TBWA, שבחרו לא להתמודד השנה, לחזור בהם; אולם נראה כי המשרדים נחושים בדעתם שלא להתמודד

לא עזרו ניסיונות השכנוע והלחצים: הנהלת איגוד חברות הפרסום החליטה הבוקר (ה') רשמית לבטל את תחרות הפרסום "קקטוס הזהב". ההחלטה התקבלה במסגרת ישיבת חירום שכינסה הנהלת האיגוד בניסיון לשכנע את משרדי הפרסום מקאן תל-אביב, ראובני-פרידן ויהושע TBWA, שבחרו לא להתמודד השנה, לחזור בהם; אולם נראה כי המשרדים נחושים בדעתם שלא להתמודד. משרד הפרסום גיתם הודיע מראש כי אם המשרדים לא ייקחו חלק בתחרות, לא תהיה לה מאסה קריטית, ובסיטואציה כזאת גם הוא לא ייקח בה חלק; ואכן בסופו של דבר הוחלט על ביטול התחרות.

מתוך עשרת משרדי הפרסום הגדולים, ראובני-פרידן הוא היחיד שלאורך שנים בוחר שלא להתמודד בקקטוס הזהב, לאחר שהכריז לפני מספר שנים כי עבורו מה שחשוב הוא אפקטיביות הפרסום, ולכן הוא מתמודד אך ורק בתחרות האפ"י.

לפני שנה הצטרף משרד הפרסום מקאן תל-אביב לנמנעים. מדובר במשרד הגדול בארץ, שעד לפני שנה היה מתחרה בולט בקקטוס הזהב, הגיש הרבה מועמדויות וזכה באופן קבוע בלא מעט פרסים. לפני שנה טען מנכ"ל המשרד, עמית משיח, כי "תחרות קקטוס הזהב עוסקת במאבקי כוחות פנים-ברנז'איים שאינם תורמים ומקדמים את לקוחות משרדי הפרסום ואף לא מצוינות קריאטיבית". ורסיה מסוימת של אותה אמירה הוא השמיע גם היום - זאת למרות שהמשרד כן מתמודד בתחרויות פרסום בארצות אחרות - למשל בגולדן דראם במזרח אירופה, שאף היא כמו הקקטוס שופטת אך ורק קריאייטיב.

ה"מצטרף" החדש למחרימים השנה בוא משרד הפרסום יהושע TBWA. "אנחנו מעדיפים להשקיע את כל משאב הקריאייטיב שלנו בלקוחות ולא בהגשות ובאריזות הנדרשות לשם זכייה בפרסים", הודיע מנכ"ל המשרד, יגאל ברקת, להנהלת האיגוד לפני ימים ספורים.

נציין כי שלושת המשרדים דווקא הגישו עבודות לתחרות האפ"י. מקאן היה אחד מהמשרדים הבולטים מבחינת זכיות וחלק את הבכורה עם אדלר-חומסקי. מקאן זכה באפ"י ב-3 מדליות זהב, 4 מדליות כסף ו-4 מדליות ארד. על-פי ההערכות, אילו הוא היה מתמודד בקקטוס השנה, הוא לא היה זוכה במשרד השנה, אך היו לו סיכויים טובים להתברג גבוה מאוד בין המשרדים. האם זה היה מספק את הנהלת  מקאן? לאור ההיסטוריה של מקאן, לא ממש בטוח.

ראובני-פרידן כאמור לא משתתף בתחרות הקקטוס מזה שנים, אך מנתוני תחרות האפ"י נראה כי סיכוי במקום טוב באמצע היה לו: ראובני-פרידן זכה באפ"י בשתי מדליות זהב, מדלי כסף ומדליית ארד.

מי שהזכיות באפ"י לא החמיאו לו השנה הוא יהושע TBWA, שהסתפק במדליה אחת בלבד.