קסטרו מסכמת רבעון עם שיפור בשורה התפעולית והפסד במחצית

עם זאת, שיעור הרווחיות מהמכירות ברבעון השני לא השתפר • בסיכום המחצית הראשונה של השנה קסטרו מציגה הפסד של כ-36 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של כ-15 מיליון שקל במחצית המקבילה אשתקד

אתי וגבי רוטר, בעלי השליטה בקסטרו / צילום: תמר מצפי
אתי וגבי רוטר, בעלי השליטה בקסטרו / צילום: תמר מצפי

עיתוי חג הפסח סייע לקבוצת האופנה קסטרו-הודיס להציג שיפור במכירות בחנויות זהות והביא את חברת האופנה קסטרו לסכם היום (ד') את הרבעון השני של השנה עם שיפור בשורה התפעולית, למרות ששיעור הרווחיות מהמכירות לא השתפר.

לצד זאת, הרווח הנקי המשיך להישחק והסתכם ברבעון בכ-11 מיליון שקל - ירידה של 15% ביחס לרבעון המקביל אשתקד, אחרי עלייה חדה בהוצאות המימון שלה בהשפעת יישום תקן החשבונאות החדש לחכירה - IFRS16.

בסיכום המחצית הראשונה של השנה קסטרו מציגה הפסד של כ-36 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של כ-15 מיליון שקל במחצית המקבילה אשתקד, וזאת אחרי שסיכמה את הרבעון הקודם בהפסד כבד של 49 מיליון שקל, בהשפעת איחוד פעילות קבוצת האופנה הודיס, שנרכשה ב-2018, ואשר העיבה על תוצאותיה גם אשתקד.

ואולם, בניגוד ליתר קמעונאיות האופנה, קסטרו אינה מציגה בדוחות את פדיונות החנויות הזהות בתקופת המחצית, ומסתפקת במכירות של 219 החנויות הזהות ברבעון, שמציגות עלייה של 6% שנתמכה בכך שחג הפסח חל השנה בחודש אפריל, בעוד שבשנה שעברה הוא חל במרץ. אלא שברבעון הראשון השנה הקבוצה הציגה ירידה של כמעט 19% במכירות ב-221 החנויות הזהות שהיו אז, כך שמשקלול הנתונים הללו קרוב לוודאי שהמכירות בחנויות הזהות של הקבוצה בשקלול כל המחצית הראשונה השנה ירדו, כנראה בסדר גודל של כ-7% בחנויות הזהות.

מניית קסטרו  הגיבה בחיוב לתוצאות, עם עליות שעמדו בשעות הצהריים על כ-5% במחזור מסחר זעום של אלפי שקלים בודדים. אלה רק קיזזו חלקית את הירידות החדות המאפיינות את מניית החברה בשנה האחרונה, המסתכמות בכ-45% ומשקפות לקסטרו שווי נוכחי המתקרב ל-500 מיליון שקל.

בסיכום הרבעון השני, איחוד פעילותה של הודיס סייעה לקסטרו יותר מלהכפיל את הכנסותיה, שהגיעו לכ-460 מיליון שקל, ובהמשך לכך הרווח הגולמי והתפעולי כמעט והוכפלו, לרמה של כ-280 מיליון שקל בשורה הגולמית ושל 28 מיליון שקל בשורה התפעולית.

עוד בסיכום רבעוני, קסטרו כאמור נהנתה מעיתוי חג הפסח ובתמיכתו היא מציגה שיפור בפרמטר של מכירות חנויות זהות.

תוצאות קסטרו לרבעון השני
 תוצאות קסטרו לרבעון השני

גם בגלל המיזוג: גידול חד בהכנסות

קסטרו - שבשליטת משפחות רוטר וקסטרו, בעלי הודיס יוסי גביזון ושותפיו - מחזיקה כיום יותר מ-400 חנויות ודוכנים בישראל וקרוב ל-50 חנויות ודוכנים בחו"ל, ומחלקת את פעילותה לשני מגזרים עיקריים, פעילות הלבשה ופעילות אביזרים, ובראשם מותג משקפי השמש קרולינה למקה.

בסיכום רבעוני הכנסותיה בתחום פעילות ההלבשה טיפסו בכ-50% לכ-330 מיליון שקל גם בתמיכת מיזוג פעילות הודיס וגם בתמיכת עיתוי חג פסח, והרווח התפעולי מפעילות זו טיפס כמעט ב-80%, לכ-19 מיליון שקל. בפעילות האביזרים הציגה קסטרו הכנסות רבעוניות של כ-130 מיליון שקל, לצד רווח תפעולי של כ-12 מיליון שקל.

קסטרו גם מציגה בדוחות את תוצאות הפרופורמה הרבעוניות שלה, המשקפות הנחה של איחוד תוצאות הודיס גם בדוחות הקודמים, בהן היא רושמת שיפור של 9% בהכנסות הרבעון בתמיכת עיתוי חג פסח ושיפור של 6.5% ברווח הגולמי, תוך שחיקת שיעורו מהמכירות בהשפעת הגדלת שיעור ההנחות הממוצעות וכן השפעות שער הדולר.

עוד מציגה קסטרו בדוחות הפרופורמה שלה עלייה בהוצאות המכירה והשיווק שלה, שהושפעו מתקן החשבונאות החדש ומהשקת פעילות קרולינה למקה בארה"ב, כשלפי הנתונים שהחברה מציגה, סך ההשקעה בפעילות זו במחצית השנה הראשונה הגיעה לכ-30 מיליון שקל. השקת פעילות משקפי השמש של הרשת בארה"ב גם תמכה בהגדלת הוצאות הנהלה וכלליות של קסטרו לרבעון השני ולמחצית השנה.