עצרה ב-2013 וחוזרת ב-2021: אל על תפעיל זמנית טיסות בקו נתב"ג-רמון

אל על אינה מפרטת את תדירות הטיסות, את מחירן ואת מועד התחלת הקו, למעט הצהרה כי "בתום הסגר הנוכחי ופתיחה מחודשת של האיים הירוקים, החברה תפעיל באופן זמני, בכפוף לקבלת האישורים הרלוונטיים, טיסות פנים-ארציות לאילת"

מטוס אל על / צילום: יואב יערי
מטוס אל על / צילום: יואב יערי

לאחר שבשנת 2013 עצרה את הקו שהפעילה לתקופה קצרה לאילת, חברת התעופה אל על מודיעה היום (א') כי "תפעיל באופן זמני, נוכח תקופת הקורונה, טיסות מנתב"ג לנמל התעופה רמון".

אל על אינה מפרטת את תדירות הטיסות, את מחירן ואת מועד התחלת הקו, למעט הצהרה כי "בתום הסגר הנוכחי ופתיחה מחודשת של האיים הירוקים, החברה תפעיל באופן זמני, בכפוף לקבלת האישורים הרלוונטיים, טיסות פנים-ארציות לאילת. טיסות אל על לאילת יאפשרו ליהנות מחופשה חמימה בעיר הדרומית תוך הפגנת תמיכה בענף התיירות המקומי, חיזוק העיר אילת ונמל התעופה הבינלאומי רמון בעיצומו של משבר הקורונה".

כיום מפעילה ישראייר לבדה טיסות בקו לאילת, אחרי שבתחילת הסגר השלישי ארקיע הודיעה כי היא נאלצת שוב לסגור את הקו לאור תנועת נוסעים דלה בעקבות ביטול האיים הירוקים וסגירת המלונות באילת. הקווים לאילת צומצמו לשתי טיסות ביום, כאשר המדינה מספקת רשת ביטחון באמצעות תמיכה כלכלית כדי שהקווים ימשיכו לפעול לטובת תושבי אילת והעובדים בעיר.

לפני הקורונה שלטה ארקיע ב-70% מהקו לאילת, אולם בתום 2020 ישראייר, שהמשיכה לפעול לאורך כל התקופה, הגיעה לנתח של 54% בקו. מספר הנוסעים לאילת (רמון) בתנועה הלוך ושוב הסתכמה ב-2020 ב-352 אלף נוסעים, ירידה של 55% לעומת השנה הקודמת.

לא מדובר בשינוי היחיד שמבצעת אל על במדיניות שלה. כפי שנחשף בגלובס, חברת-הבת סאן דור תפסיק לבצע טיסות בשבתות ובחגים. סאן דור מספקת בין השאר טיסות שכר לסיטונאי תיירות, שהתבשרו כעת כי לא ניתן יהיה לשבץ נופשים הכוללים טיסות בשבת, בדומה למדיניות של אל על.