תם סכסוך העבודה שגרם לשיבושים ועיכובים בטיסות

השיבושים הגיעו על רקע כוונת רשות שדות התעופה לצמצם את מצבת כוח-האדם הקבוע במאות עובדים, וכללו את נתב"ג, את שדה התעופה רמון ואת שדה התעופה בראש פינה • כרגע ניכרים עומסים בנתב"ג

נתב''ג / צילום: יוסי זמיר
נתב''ג / צילום: יוסי זמיר

13:24

בית הדין לעבודה בבת ים מסר כי "לאחר שהצדדים הגיעו ביניהם בהסכמה, ישובו העובדים לעבודתם הסדירה והמלאה. הצדדים ישובו לשולחן המשא-ומתן וישבו ביניהם 12 יום לצורך גיבוש מתווה". כמו כן קבע בית הדין כי לא יינקטו צעדים חד-צדדיים בתקופת המשא-ומתן. כרגע ניכרים עומסים בנתב"ג ועד החזרה לעבודה מלאה.

07:48

על רקע תגובת העובדים על כוונת רשות שדות התעופה לצמצם את מצבת כוח-האדם הקבוע במאות עובדים, דובר רשות שדות התעופה הודיע כי היום (ה') משעות הבוקר שיבושים ועיכובים קשים בטיסות. 

לאחרונה הכריזה ההסתדרות על סכסוך עבודה בענף התעופה הכולל את עובדי אל על, ארקיע טייסי ישראייר ורשות שדות התעופה. גם עובדי ישראייר שמאוגדים ההסתדרות הלאומית הכריזו על סכסוך עבודה.

השיבושים יכללו את נתב"ג, שבו צפויים לחלוף כ-25 אלף נוסעים, מתוכם כ-10,000 ממריאים; את שדה התעופה רמון, בו יופסקו הטיסות מהשעה 14:00; ואת שדה התעופה בראש פינה, כולל הפסקת מתן שירות לטייסת הכיבוי.

רשות שדות התעופה עתרה לבית הדין שידון הבוקר בהוצאת צווי מניעה לעובדים. ברשות מציינים כי משרד האוצר משך מקופת הרשות כ-4 מיליארד שקל לקופת המדינה טרם החל משבר מגפת הקורונה.