איך ליצור דמות יוטיוב מצוירת והמשחק שבו תנצחו את ההורים: המלצות של ילדים - לילדים

פודקאסט שאפשר לשמוע גם 1290 פעם, וספר שהוא גם עצוב וגם מותח: ההמלצות המוצלחות של הילדים שלנו • ואנחנו לגמרי אובייקטיבים

המלצות פעילויות ומשחקים לילדים / צילום: Markus Spiske / unsplash
המלצות פעילויות ומשחקים לילדים / צילום: Markus Spiske / unsplash

כלב בגוף של שוטר פותר תעלומות

סדרת הספרים איש הכלב, דאב פילקי

אני ממליץ לקרוא את סדרת הספרים "איש הכלב" שכתב הסופר של "קפטן תחתונים". מסופר על שוטר וכלב שהתפוצצו כשגזרו חוט של פצצה, ולאחות היה רעיון לתפור את הראש של הכלב לגוף של השוטר, וככה נוצר איש הכלב. יש בספרים האלה הרפתקאות, ובגלל שזה קומיקס אני גם מצליח לקרוא אותו לבד. למשל, אם כתוב "היי חבר, אני חופר בור", אני יכול לראות את הציור ולהבין את הרעיון.

איש הכלב / צילום: שירי דובר
 איש הכלב / צילום: שירי דובר

אני אוהב את הדמויות בספר. חוץ מאיש הכלב, יש את סופר גור ופיטי החתול, יש את שרה אסון שהיא עיתונאית כמו אמא שלי, ואת הרובוט ד"ה 80. בארץ יש רק חמישה ספרים, כל אחד בערך 200 עמודים, וראיתי שבספר העשירי שיש רק בחו"ל, פיטי הופך לטוב. זה ספר מצחיק, לפעמים עם מילים לא יפות כמו "אני אקרא לך ראש קקה", חמוד, וקצת מפחיד.

אורי גרנות-דובר, בן 6

עוד בסדרהלכל הכתבות

הצג עוד

המחיר יקר והדקות בודדות, אבל החוויה הזו תגרום לכם לעוף

FLYBOX, מנהרת רוח, ראשון לציון

ריחפתי באוויר במשך 3 דקות. רוצים לדעת איך זה קרה? אבא שלי חגג יום הולדת 46 וקנינו לו במתנה 2 ריחופים ב-FLYBOX בראשון לציון. כשהגענו וראיתי על מה מדובר נדלקתי, והחלטתי שגם אני חייבת לנסות. מדובר ב"מנהרת רוח" שמאפשרת לכל אחד לחוות תעופה, ממש כמו המילים בשיר "גם אני רוצה לעוף בלי לדעת לעוף". עברתי הדרכה עם מדריך נחמד שהסביר לי איך לנצל את מכונת הרוח כדי לעוף ממש (פשוט ליישר את הגוף ולעוף), וזה עבד מהמם - ריחפתי באוויר. כל כך נהניתי שבאמצע החוויה הזמנתי עוד דקת של "תעופת אקסטרים" מעבר לשתי הדקות שקניתי ובה עפתי גבוה ממש עם המדריך, עד מעל 5 מטרים.

מדובר בחוויה יקרה (להורים שלי) אבל שווה מאוד (לי), למרות שמדובר בדקות בודדות של תעופה בלבד.

יהל וינריב, בת 9

שלא יגנבו לך את הרול

משחק קלפים סושי GO!

המשחק הזה מתאים גם למי שאוהב סושי וגם למי שלא אוהב סושי. המטרה היא לצבור כמה שיותר נקודות לפי סוגים שונים של קלפי סושי שעוברים מיד ליד בין המשתתפים בכל תור. זה אומר ששחקנים אחרים יכולים לגנוב לך את מה שתכננת לשמור בתור הבא. המשחק כיפי מאוד, אנחנו משחקים בו במשפחה גם עם האחיינים הכי קטנים וגם עם המבוגרים. בסוף צריך גם לעשות חשבון כדי לראות מי ניצח, אז הוא גם לימודי קצת.

אלונה רייב, בת 9

ליצור דמות יוטיוב מצליחה ומצוירת

אפליקציית Gacha Club

אני גאצ'ה טיוברית, וזה אומר שאני עורכת סרטונים באפליקציית גאצ'ה קלאב (Gacha Club). האפליקציה הזו מאפשרת לעצב דמויות ולהעמיד אותן ברקעים ובתנוחות שונות. אם עורכים את התמונות האלה באפליקציית סרטים כמו KineMaster - אפשר לעשות מהן סרטונים קצרים, או אפילו ארוכים. זה הרבה יותר פשוט ממה שזה נשמע! אמא לא מרשה לי לצלם את עצמי ליוטיוב, וזה גם מביך, אבל בסרטוני גאצ'ה לא רואים אותי, אז זה פתרון טוב. הגאצ'ה טיוברית הישראלית האהובה עלי היא כריסטל.

רוני נחום, בת Ronicat) 11)

צילום מסך מתוך יוטיוב
 צילום מסך מתוך יוטיוב

קצת שמח, קצת עצוב

הספר "כשהייתי הכי מאושרת", רוסה לגרקרנץ

ספר על ילדה בשם דוני בכיתה א'. לדוני אין אמא ואבא שלה עבר תאונת דרכים והספר מספר על זה ועל החברים שלה. זה ספר מרגש גם עצוב וגם שמח וגם מאוד מותח ויש לו גם ספרי המשך בסדרה ואני אוהבת לקרוא בו יחד עם חברה שלי דניאל ואנחנו מדברות עליו.

אלונה רייב, בת 9

פודקאסט שאפשר לשמוע 1,290 פעם

מסע אל גוף האדם, ד"ר יאיר פוזניאק

כשהתחילה הקורונה הקשבתי לפודקאסט. יש שם פרק שבו בהתחלה הילד יואב שר "מיי קורונה" כמו בשיר "מיי שרונה". ואז אבא שלו, ד"ר יאיר פוזניאק, שואל אותו מה הוא עושה ואם הוא יודע מה זה קורונה. הוא אומר שאם יואב לא יודע, אז בטח גם ילדים אחרים לא יודעים. הוא אומר "בוא נדבר על זה קצת". ככה למדתי שקורונה זה נגיף - כזה שלא יודע לעשות דברים לבד. הוא עצלן, כמו מלך עם משרתים.

חבל שאמא מרשה לי לשמוע רק פרק אחד לפני השינה, כי יכולתי לשמוע 1,290. יש פרקים אחרים על הגוף, וגם על חיים בחלל. בפרק הזה הם כאילו מפעילים חללית וטסים, רואים את השמש ומסבירים. הם עושים רק קולות בכאילו, אבל זה מלמד.

אורי גרנות־דובר, בן 6

דולפינים במרחק נגיעה

צלילת היכרות בריף הדולפינים

אני ממליץ על צלילת ההיכרות בריף הדולפינים באילת. נהניתי מאוד כי המדריכים מסבירים טוב ותמיד היו לידי, החזיקו לי את היד ושמרו עליי. בחרתי לצלול דווקא בריף כי יש שם דולפינים שנמצאים מאוד קרוב. יש גם דגים ואלמוגים יפים.
גם מי שאף פעם לא צלל יצליח, צריך רק לא לפחד. המדריכים מסבירים את שפת הסימנים של הצלילה, כך שאפשר לדבר איתם מתחת למים. ולמי שלא רוצה לצלול עדיין כדאי לבוא לראות את הדולפינים מהגשר בחוף.

תום רייכנברג, 10

זה רק נשמע עצוב

הסדרה "צער גידול בנות - הדור הבא", נטפליקס

הסדרה המקורית מדברת על אבא שהתאלמן ומגדל את שלוש הבנות שלו, וסדרת ההמשך מספרת על אישה שהתאלמנה ומגדלת את שלושת הילדים שלה לבד, ומתארת את חיי היומיום שלהם. למרות שזה נשמע עצוב, זו סדרה מאוד מאוד מצחיקה, ומרוב שאני אוהבת אותה כבר צפיתי בכל העונות שלוש־ארבע פעמים. מקווה שתיהנו.

נועה, בת 10

צער גידול בנות הדור הבא / צילום: באדיבות נטפליקס
 צער גידול בנות הדור הבא / צילום: באדיבות נטפליקס

להתחרות עם ההורים במכירה פומבית

משחק הקלפים KuhHandel, אמזון

המשחק מבוסס על מכירה פומבית של חיות משק ובית. המטרה היא לאסוף כמה שיותר סדרות של חיות: כל משתתף בתורו מנסה למכור את החיה שבידו למרבה במחיר, ואז הוא יכול לבחור האם לרכוש את החיה בעצמו בסכום שננקב או למכור אותה. אנחנו אוהבים לשחק בו כל המשפחה. הוא תמיד מלא צחוקים וכיף (ולפעמים גם ריבים, כי הוא מאוד אנרגטי וכולם רוצים לנצח). את המשחק לצערי לא הצלחתי למצוא בישראל אז ההורים הזמינו באמזון.

איתמר רייב, בן 11

kuhhandel
 kuhhandel

הרפתקאות, מתח ומשפטים

ילדין - פודקאסט לילדים על עולם המשפטים, קטעים

הפודקאסט הזה מדבר על דברים משפטיים. למשל מספרים על לחיצת יד שגרמה לריב גדול בין שני ילדים, כי אחד הילדים חזר בו מההבטחה אחרי הלחיצה. הם הלכו ביחד לדוקטור למשפטים שיעזור להכריע. אני לא רוצה לגלות לכם את הסוף אבל זה מותח ומעניין מאוד. את הפודקאסט מגיש יובל מלחי שהוא מנחה מעולה ואני גם ממליץ על פודקאסט אחר שלו, הרבה יותר מוכר, בשם היסטוריה לילדים. הפודקאסט זמין בכל האפליקציות.

איתמר רייב, בן 11

לוחמות בנות 12 מגנות על העולם

סדרת הספרים "ארו שאה", רשני צ׳קשי

הגיבורה, ארו שאה, היא ילדה בת 12 מאטלנטה שבארה"ב שחיה חיים כמעט רגילים עד שיום אחד היא מגלה שהמיתולוגיה ההודית קמה לתחייה ושהיא אחת מהפנדווה, ארבע לוחמות שנועדו להגן על העולם.

הסדרה מאוד מותחת ומצחיקה, ואם אהבתם את סדרת הספרים "פרסי ג'קסון" של ריק ריירדן, אנחנו מבטיחים לכם שתאהבו מאוד גם את הסדרה הזאת שהוא ערך.
לפני שאתם קוראים תוכלו לשמוע עליה עוד בפודקאסט שלנו "חיים בספר", שבו אנחנו ממליצים על ספרים לילדים ונוער.

דניאל גלוברזון ולו פרנקל רבי, 10

להשתולל במתנפחים צפים על הכנרת

אקווה כיף, פארק מים בטבריה

הייתי באקווה כיף עם אמא שלי אחותי ובת דודה שלי. זו לא פעם ראשונה שאנחנו שם אלא פעם שנייה. האקווה כיף זה סוג של מתנפחים על המים, בטבריה. יש שם מגלשות, מסלולים ונדנדה שקופצים ממנה ישר למים. הוא מיועד כמעט לכל הגילאים - כמובן של הילדים. כל פעם שנופלים למים יש מצוף עם ידיות לעזור לעלות בחזרה למתקן. יש שם גם בר ליד אם רוצים לשתות או לאכול איזה חטיף או קרטיב. קצת יקר אבל שווה את הכסף!

שיראל מושקוביץ, בת 12

אקווה פארק / צילום: יובל גסר
 אקווה פארק / צילום: יובל גסר

שיעור אמנות עם נינג'ה

ארט נינג'ה, ערוץ לוגי

אחת התוכניות האהובות עליי. המנחה הוא ריקי שחי בבריסטול שבאנגליה. ריקי עושה יצירות, ואני רוצה להיות צייר. התוכנית היא על אמנות, אבל לריקי יש גם כוחות נינג'ה - הוא למשל לא מחכה שהיצירה תתייבש; הוא עושה פו או מנער, והכל מתייבש מייד. ריקי הוא זה שלימד אותי לעשות צבע מתכתי, לעטוף בלון בעיתונים ודבק, וליצור ככה ראש. הוא גם יודע לעשות אנימציה, שזה ציור שזז, ויש לו בכל תוכנית "טיפ אמנותי זריז" שבו הוא מלמד לצייר דברים.

אורי גרנות-דובר, בן 6

ארט נינג׳ה / צילום: צילום מסך
 ארט נינג׳ה / צילום: צילום מסך