משיפודים ועד סושי: ארבע מסעדות כשרות טובות במיוחד

דגים היישר מהים באשדוד, הסניף הכשר של הסושייה המיתולוגית בתל אביב והגרסה של אייל שני • מהן המסעדות הכשרות הטובות בארץ?

מסעדת מלכה / צילום: דרור עינב, וואלה!
מסעדת מלכה / צילום: דרור עינב, וואלה!

מיתולוגיה מקומית ודגים טריים

פסקדו, אשדוד

השף יחי זינו הוא אוטודידקט שהפך לאשף בקנה מידה ישראלי ושיוצר שלל מנות - כנף דג, למשל, שהפכה כבר למיתולוגיה מקומית. מסעדת הדגים האשדודית והכשרה שלו, פסקדו, היא מוקד לעלייה לרגל בזכות ארוחות הטעימות שניתן להרכיב כאן, של מנות שמתבססות על היצע הדגים הטרי של שותפו מז׳נו דגים. מומלצת במיוחד מנת דג ים בקונפי שום ופלפלים מיובשים בסגנון סן סבסטיאן. נהדר.

עוד בסדרהלכל הכתבות

הצג עוד

עסקית נהדרת ובמקרה גם כשרה

מלכה, תל אביב

מגע הקסם של אייל שני לא מאכזב גם בגזרת המסעדות הכשרות. מלכה, שפתח קצת לפני הקורונה באקרופוליס המסעדות הכשרות של מתחם ויצמן התל אביבי (נמצאות כאן גם מיטוס ופיש מרקט הפופולריות), מגישה את אחת העסקיות המשתלמות והשוות בתל אביב, עם ובלי קשר לכשרות.

מסעדת מלכה / צילום: דרור עינב, וואלה!
 מסעדת מלכה / צילום: דרור עינב, וואלה!

משכן שיפודים שאין רבים כמותו

חנן מרגילן, שכונת שפירא

שכונת שפירא התל אביבית סומנה בעשור הקודם בתור נווה צדק הבאה. מלבד מחירי הבתים המאמירים, גם לשכונה הדרומית מסעדת בשרים שהיא אבן שואבת. חנן מרגילן הבוכרית התחילה את דרכה כמסעדה משפחתית, מסורתית וחסרת יומרות. במרוצת הזמן, הפך אותה הנכד, ארתור, לא רק לאחד המקומות הטובים לאכול בהם - אלא גם למשכן שיפודים שכמותו לא נותרו רבים בארץ. שיפוד כבד העגל יוצא דופן (ומוגש עם בצל מוחמץ ושומן), כמו גם שאר חלקי הפנים, והקבב. הצגה. מסילת ישרים (שכונת שפירא), תל אביב.

חנן מרגילן / צילום: ארתור חנימוב
 חנן מרגילן / צילום: ארתור חנימוב

סושי שלא נס לחו

יאקימונו, מלון הילטון תל אביב

יאקימונו היא כבר שנים מסעדת הסושי המעוטרת והמוערכת בישראל. אך לא רבים יודעים שלצד המסעדה ושירות המשלוחים המופתי (והיקר) בשדרות רוטשילד בתל אביב, למסעדה גם סניף כשר ומפואר במלון הילטון. בעולם של יפניות כשרות עם דגים צפוניים שחוזרים מהכפור, כיף לגלות דגי ים נהדרים ותפריט נרחב לשומרי כשרות. מצוין.

Kurodai Chu Ponzu / צילום: מיטל סלומון
 Kurodai Chu Ponzu / צילום: מיטל סלומון