תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

"גיוון ברמה הבוטיקית": הפרסונליזציה מגיעה גם לחוויית הקפה במשרד

באקלים הנוכחי ששם דגש על Well-Being בעבודה, מהווה הקפה מרכיב מרכזי בחוויית המשרד • כשהמגמה היא להציע לעובדים את השפע והמגוון הקיים בשוק, בטעמים, תערובות וגם תחליפי חלב • ניר כץ, סמנכ"ל החטיבה המסחרית העסקית בנספרסו ישראל: "הדגש היום הוא על התאמת מכונת הקפה לארגון ולסקטור העסקי וכוס הקפה לטעמו האישי של כל עובד"

צילום: Nespresso
צילום: Nespresso

הכתבה בשיתוף נספרסו ישראל

בשוק התעסוקה הנוכחי, בעיקר בענפים בהם ידם של המועמדים על העליונה, המגייסים מחזרים במרץ אחר המועמדים בכל דרך אפשרית ומציעים חבילת הטבות תחרותית ותנאים מפנקים כמו חדר כושר מאובזר, עמדות עבודה מודולאריות, חללי שקט אינטימיים ועוד. בין הפסיליטיז שכבר הפכו פריט חובה בכל חברה - מככבת עמדת הקפה, שבעיני רבים נחשבת ללב הפועם של סביבת העבודה העכשווית וכבר אי אפשר בלעדיה.

וכך ארגונים רבים מתגאים ב'פינת' הקפה המשרדית המושקעת, שלעיתים היא כה משוכללת עד שאינה מביישת בית קפה בוטיקי ומהווה הזדמנות לחיבור, שיח ושיתופי פעולה בין העובדים. ולא פחות חשוב, מציעה רגע של אתנחתא במרתון היומיומי התובעני של יום עבודה ארוך ואינטנסיבי. במילים אחרות חוויית קפה המקבילה לזו לה זוכה הצרכן בשעות הפנאי שלו.

לדברי ניר כץ, סמנכ"ל החטיבה המסחרית העסקית נספרסו ישראל, קפה משובח כבר מזמן נחשב לרכיב משמעותי בהווי ברווחה, בחוויית העובד העכשווית ובמיתוג הפנים ארגוני ואף נתפס כנכס לגיוס עובדים - סמל סטטוס שעושה הבדל. "העובדים היום נמצאים במקום אחר מזה של לפני הקורונה ובתקופה הנוכחית המדיניות בארגונים שואפת ל-well being - לגרום לעובד להרגיש טוב כשהוא בא למשרד".

"העובדים מצפים ליהנות מחוויית קפה כמו בבתי קפה ובמובן הזה, איכות הקפה בארגון יכולה להעיד על רמת האכפתיות שלו כלפי העובדים. אנחנו מקבלים פידבקים ממנהלי משאבי אנוש שכאשר מועמד מגיע לראיון עבודה ורואה מכונת קפה מתקדמת ומעוצבת הוא מרגיש שמדובר בארגון שמשקיע בעובדים שלו".

חיזוק לדברים מגיע גם מסקר שערכה נספרסו בבריטניה בקרב כ-3,000 עובדים ממנו עולה ש-75% מהעובדים מסכימים שזמינות של קפה באיכות גבוהה במשרד מצביעה על כך שלמעסיקים אכפת מרווחתם האישית. עוד נמצא כי 67% מהנשאלים ציינו שהם גם מרגישים פרודוקטיביים יותר בעבודה לאחר הפסקת קפה.

לפרטים נוספים על מגוון פתרונות הקפה העסקיים של נספרסו הקליקו כאן>> 

כל עובד וסגנון הקפה שלו

חוויית הקפה הפנים ארגונית מתחדשת ללא הרף כאשר הדגש היום, מבהיר כץ, הוא על פרסונליזציה בהתאמת המכונה לארגון ולסקטור העסקי וגם של כוס הקפה לפי טעמו האישי של כל עובד או כל לקוח שמגיע לחברה. כשהמכונות עצמן מציעות גיוון רב ברמה הבוטיקית. "אנו מציעים מגוון מכונות בעלות טכנולוגיה חדשה המאפשרת את זיהוי קפסולת הקפה וממליצה על מתכון הקפה המתאים לפי העדפה והיא בעלת מסך מגע ודיגיטלי; וכן מכונה בעלת מקרר השומר על טמפרטורת החלב ועוד פיצ'רים שמייעלים את הכנת הקפה ומונעים היווצרות תורים ליד המכונה, וגם מאפשרים לעובד שלא רוצה לקחת הפסקת קפה ארוכה להכין קפה מהיר בסטנדרט של בית קפה - ולחזור לעבוד כשהוא יודע שיש לו קפה ברמה גבוהה זמין עבורו תמיד. המכונות הללו מותאמות ל-B2B ומציעות קלות שימוש ומינימום תחזוקה עם פיצ'רים מתקדמים להפקת קפה איכותי בצורה עקבית כדי להבטיח לגימה איכותית".

צילום: Nespresso
 צילום: Nespresso

"אנחנו גם מתאימים את המכונה לארגון ועורכים סקירה מעמיקה של צרכיו, מספר העובדים והצריכה המשוערת של המכונה. ההתאמה הזו גם לוקחת בחשבון את סגנונות הצריכה השונים והייחודיים של העובדים או הלקוחות - כשהמטרה היא שכולם יהיו מרוצים ויוכלו להכין לעצמם את כוס הקפה האולטימטיבית, בכל פעם מחדש. קפה איכותי בעבודה בכל רגע נתון זה בונוס גם בגיוס וגם בשימור טאלנטים".

מה השתנה במרוצת הזמן בדרך בה עובדים שותים קפה במשרד?

"אנחנו קשובים לטרנדים הגלובליים בזירת הקפה ויודעים לבצע אדפטציה מקומית. ישראלים, למשל, אוהבים לשתות בכוס גדולה ובעיקר קפה עם חלב, בעוד יש מדינות בהן קיימת העדפה מובהקת לשתיית אספרסו. בשנים האחרונות ישנה מודעות גבוהה לשימוש בתחליפי חלב, סויה, חלב שקדים ושיבולת שועל. לכן המכונות וכן תערובות הקפה שלנו מותאמות לתת מענה לכל סוג של קפה או תוספת חלב מכל סוג".

ההשקעה בקפה בארגונים, מוסיף כץ, מורגשת ברצון לחדש גם ברמת תערובות הקפה . "יש לנספרסו תערובות שמותאמות לפי גודל הכוס, כאלה שיותר מתאימות לאספרסו, לאמריקנו או לשתיית קפה עם חלב ותערובות בדרגות חוזק שונות מקפה חלש ועד עוצמתי וכן קפה אורגני. בדומה לעולם היין - ישנן תערובות ברמות מרירות וחוזק משתנות או בדגשים על טעמים פירותיים או ארומאטיים יותר ומהדורות מוגבלות".

כץ מוסיף כי החברה מציעה גם מודל של PAYMENT SOLOUTION - המאפשר לבעלי עסקים להעניק לעובדים/אורחים את חוויית הקפה של נספרסו בעלות סמלית על חשבון המשתמש.

האחריות התאגידית נמצאת גם כאן

המחויבות לסביבה ולקהילה מהווה נדבך מהותי בפעילות של נספרסו. שני אלו חיוניים בעיני ארגונים רבים שבוחרים במותג הקפה שיתאים לסט ערכי האחריות החברתית התאגידית שלהם. כלומר לצרוך קפה של חברה הפועלת בצורה אתית ובת קיימא תוך שימור סביבתי ואקולוגי.

את המענה זה מספקת תוכנית AAA Sustainable Quality™ של נספרסו שמבוססת על עבודה עם חקלאים בשיטות ידידותיות לסביבה ותוך כוונה לשמר את הקהילות בחוות הקפה, תנאי עבודתן והמערכות החקלאיות לטווח ארוך. כץ מסביר: "ישנם מקורות קפה נדירים של גידולי קפה בסכנה בעקבות משבר האקלים. לנספרסו העולמית תוכנית ארוכת שנים במסגרתה אגרונומים של נספרסו מלווים 140,000 חקלאים ברחבי העולם באמצעות שיטות גידול מקיימות ומעבר לחקלאות מחדשת. כך נספרסו יכולה להביא קפה איכותי ממקומות בהם תרבות הקפה כמעט נכחדה ומקהילות בהן היא משקמת חוות גידול קפה, ולהציע לקהל הלקוחות הפרטי והעסקי מקורות קפה מיוחדים ונדירים. אסטרטגיית הקיימות שלנו, הנקראת The Positive Cup, שואפת לשמר את איכות המוצרים והשירותים שלנו תוך מזעור ההשפעה שלנו על כל שרשרת הערך. נספרסו התחייבה לניטרליות פחמנית עד סוף 2022 ולאפס פליטות עד שנת 2050".

כיצד ארגונים יכולים להיות שותפים לדאגה לסביבה באמצעות הקפה שהם מציעים?

"זה אפשרי באמצעות בחירה בפתרון קפה שמיישם בפועל את ערך הקיימות מהמקור, דרך הייצור והאספקה, ומתבטא גם עם סיום כוס הקפה, בתהליך המיחזור. הקמנו בארץ לפני כעשור מערך מיחזור אלומיניום שלא היה קיים לפני כן ואנחנו אוספים את הקפסולות המשומשות מארגונים. הסיבה שאנחנו משתמשים מלכתחילה בקפסולות מאלומיניום היא שמדובר בחומר ששומר על הארומה ועל טריות הקפה וניתן למחזר אותו אינסוף פעמים שוב ושוב. האלומיניום מהקפסולות עובר לשימוש חוזר בתעשייה והקפה הממוחזר מהקפסולות עובר לחברת גרין-קומפוסט המעבדת אותו לדשן איכותי המשמש את הכרמים של יקב הרי גליל. כך הוא למעשה חוזר לאדמה ומעשיר אותה. התהליך הזה חלק מהצעת הערך שלנו וחשוב לומר זאת".

לפרטים נוספים על מגוון פתרונות הקפה העסקיים של נספרסו הקליקו כאן>> 

צרו איתנו קשר *5988