תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

יפה לכל שעה: החידוש בשעוני ברגה שיקל על מי שטסים בתדירות גבוהה

מותג שעוני היוקרה ברגה מציג את שעון ה-HORA MUNDI שמציע חידוש לנוסעים מתמידים: הצגת השעה במדינת היעד בקליק אחד, ללא צורך בכיוון המחוגים • השעון אף מתכתב במראה עם נדודים וטיולים חובקי עולם - באמצעות הלוח שלו, עליו מפת העולם בגימור מיוחד בעבודת יד מוקפדת

שעון ברגה / צילום: באדיבות יח''צ
שעון ברגה / צילום: באדיבות יח''צ

הכתבה מטעם רול טיים

בעידן הגלובלי בו רבים רואים וחווים עולם ומדלגים בין אזורי זמן שונים, ממריאים בערב מנתב"ג ולמחרת פוקחים עיניים ב-JFK ניו יורק, הבדלי השעות עשויים לתעתע, במיוחד כשבעת הטיסה עשויים לעיתים לאבד את תחושת הזמן. השעון הוא המכשיר הצמוד למדידת זמן ואם בעבר בעלי שעונים נדרשו לעצור אותם כדי לכוונם מחדש לשעת היעד במדינה אליה טסו, הרי שהפיתוח המכאני הטכנולוגי הייחודי של מותג השעונים האקסקלוסיביים "ברגה" (Breguet) משנה את התמונה. מדובר במנגנון כפול להצגת אזורי זמן שונים - וכך שעון המטיילים החדש של החברה מאפשר לשנות בקליק אחד את השעה לזו שבמדינת היעד (וחוזר חלילה), ללא צורך בכיוון המחוגים.

המנגנון החדש בשעון ברגה - HORA MUNDI רפרנס 5557 - שהינו חלק מקולקציית ה-Marine - מבצע באופן אוטומטי את כל החישובים הנדרשים כדי להציג את השעה ביעד המבוקש כולל חיווי של זמן יום או שעת לילה, כדי שבעל השעון יידע אם הוא עתיד לנחות באור יום או בשעת החשיכה. כמו כן, התאריך בשעון יזוז קדימה או אחורה לפי השעה המקומית ביעד.

שעון Breguet מקולקציית Marine / צילום: באדיבות רול טיים
 שעון Breguet מקולקציית Marine / צילום: באדיבות רול טיים

לדברי יונתן וינר, מנהל מותגי היוקרה של "רול טיים", יבואנית המותג ברגה, מדובר בפיתוח מכאני ראשון מסוגו שעושה הבדל משמעותי עבור הנוסעים המתמידים. "הברגה מארין 'הורה מונדי' HORA MUNDI - שבספרדית פירושו זמן עולמי", הוא בעל מנגנון מכאני שמציג שני אזורי זמן בו זמנית. כמו כן, שולבו בו פונקציות שמאפשרות לכוון את השעון לשעה באזור הזמן המבוקש. בפועל יש לבחור את השעה והתאריך עבור 'זמן הבית' ובאמצעות מערכת דיפרנציאלית מתוחכמת הכוללת פטישים זעירים, השעונים בעלי מנגנון זה יודעים להציג את השעה בעיר נוספת אשר נבחרת על ידי העונד.
"לאחר בחירת אותה העיר על ידי לחיצה פשוטה בודדת, בעל השעון מקבל תצוגת 'זמן המסע' - כלומר את השעה ביעד אליו הוא נוסע ואותו בחר מראש. כל זאת מבלי לעצור את תנועת השעון או לפגום בדיוק השעה אותה הוא מציג. מדובר במנגנן חכם מאוד לשעון מכאני".

לפרטים נוספים על שעוני ברגה הקליקו כאן>>

מאתיים שנות חדשנות

לא מפתיע שברגה משחררת חידוש כזה בתחום שעוני העילית. אברהם לואי ברגה, האב המייסד של המותג, נודע בשל יכולותיו ההנדסיות וכבר בשנת 1814 הפך לספק השעונים של חיל הים הצרפתי ועסק בהתמודדות מול אתגרי פערי הזמן. אחד מהתפקידים שהוטלו עליו היה לפצח סוגיות אסטרונומיות לצורך ניווט של חיל הים הצרפתי והוא הצליח לתכנן שעונים שתרמו והעניקו מידע למפליגים. כך, הקפטנים של ציי הסחר הצרפתי ידעו לנווט ולמקם את עצמם בצורה מדויקת על הגלובוס - ועבור פיתוח יוצא דופן זה אף הוענק לו אפילו תואר כבוד מידי המלך לואי של תקופתו.

באדיבות רול טיים

מאז הפיתוחים לא הפסיקו לתקתק בברגה; כשאנשי המותג שמו לעצמם מטרה לשלב חדשנות טכנית ואסתטיקה על-זמנית - כי כאשר רוכשים שעון יוקרה לא מחפשים רק את הדיוק או תצוגה משולבת של השעה ביעד, אלא גם נוחות וקלות שימוש מבלי לוותר על סגנון ואמירה. בהתאם לכך הברגה HORA MUNDI מתכתב במראה עם נדודים וטיולים חובקי עולם באמצעות פלטות עשויות מספר שכבות של חומרים שונים - המרכיבות ביחד מפת עולם בגימור מיוחד בעבודה ידנית מוקפדת במראה תלת ממדי. הלוח הקדמי המרכזי עשוי מזהב עם חריטה של קווים דמויי גלים וחושף תחתיו לוח נוסף עליו כיתובים בטורקיז של ערי העולם לפי אזורי זמן שונים; הוא עשוי הברשה כחולה במראה גלי, המסמלת את הגלים המתנפצים לחופיהן של יבשות העולם.

שעון Breguet מקולקציית Marine / צילום: באדיבות רול טיים
 שעון Breguet מקולקציית Marine / צילום: באדיבות רול טיים

וינר מבקש להתעכב על האסתטיקה והגימור של לוח השעון ומציין כי הוא מורכב מאוד, אבל גם קריא למשתמש הודות לשימוש בחומר זרחני מיוחד בו נוצרו מחוגי הדקות והשעות ו-12 השנתות (סימני השעות). "השמש והירח מוצגים בשעון והם בעלי מראה ריאליסטי מיוחד עם אלמנטים זוהרים על החוגה - תכונה שימושית למטיילים במידה והם מביטים בשעון במקום בו שוררת חשיכה. השמש עשויה מזהב ורוד עם חומר זרחני והירח עשוי מציפוי רודיום, אשר מקנה לו מראה אפור ומסתורי; ערי העולם מוצגות מתחת ללוח על ידי דיסק תחתון מתחת למיקום השעה 6 - ומתייחסות לאזורי הזמן השונים. מעליהן נמצא עוגן קטן שמצביע לעבר העיר שנבחרה כיעד הנוסף על ידי העונד. ישנה אפשרות לקבל הצצה לכל המורכבויות בעיצוב הייחודי דרך חלקו האחורי של השעון - אשר חשוף דרך זכוכית ספיר קריסטל בגב ומעוטר בגימור ידני. השעון זמין על בסיס רצועת עור או גומי או צמיד זהב - ערוך ומוכן ללוות את העונד לטיולים ברחבי העולם".

ולסיום מציין וינר כי החומרים מהם עשוי השעון אף הם משקפים את הקדמה הטכנולוגית. הוא מספר כי "גוף השעון מגיע בקוטר של 43.9 מילימטרים וזמין לבחירה בזהב לבן או וורוד, וכן מאכלס את המנגנון האוטומטי קליבר 77F1 של ברגה שפועם בקצב של 4 הרץ לשעה. מנגנון מכאני אוטומטי זה כולל מערכת עשויה מסיליקון, חומר אשר עמיד בפני שחיקה ומגן מפני קורוזיה. הוא גם בעל מאפיינים אנטי מגנטיים שחשובים להצגה מדויקת של השעה ובעל עתודת כוח מרשימה של 55 שעות".

לפרטים נוספים על שעוני ברגה הקליקו כאן>>

צרו איתנו קשר *5988