תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

ניהול פיננסי מקיף במקום אחד – מה מציע בית השקעות

בית השקעות מאפשר למשקיע ניהול פיננסי במגוון רחב של אפיקים ומסלולים ומסייע לו להתאים את החיסכון לצרכיו

צילום: getty image
צילום: getty image

הכתבה מטעם מיטב בית השקעות

בחיים, ההיבט הפיננסי הוא מורכב. רבים רואים בניהול הפיננסי כ"כאב ראש" ובעיקר נמנעים ממנו. הצרכים הכלכליים משתנים לאורך השנים ומושפעים מגורמים רבים, כמו גם יכולת ההשתכרות. כל אלה מקשים על ניהול הכספים לאורך שנים ברמה האישית או בתא המשפחתי. בכל מקרה, ניהול לקוי עלול לפגוע באופן משמעותי ביכולת הכלכלית של האדם ובחופש הבחירה הנגזר ממנה.

ניהול פיננסי - מה הוא כולל?

תכנון, מעקב ובקרה, תכנון מחדש, מעקב ובקרה - וחוזר חלילה, זו על קצה המזלג המחזוריות בהקשר של ניהול פיננסי. על מנת שאדם יצליח להגשים את שאיפותיו, לעמוד במטרותיו ולהתקדם בכיוון שמתאים לצרכים שלו, עליו לנתח ולהבין את המשמעויות הכלכליות והפיננסיות שלו.לדוגמה, ההוצאה השוטפת של משק בית בישראל עומדת לפי הלשכה המרכזית לסטטיקה על כ-17,000 שקל חדש בחודש (לשנת 2019). אולם מדובר בנתונים ממוצעים בלבד וסטיית התקן ככל הנראה גדולה. לכן, על כל אחד ואחת להכיר את ההוצאה השוטפת שלהם ולשאול את עצמם מהי עלות המחייה שלהם. השתנות הצרכים מחייבת הסתכלות קדימה ותכנון עתידי, והם גוזרים את ההכנסה הנדרשת, לרבות חיסכון למקרים ותגובות ושינויים בנסיבות החיים.

כדי לצמוח כלכלית, נדרש לתכנן את ההכנסות ביחס להוצאות. ההכנסה הנדרשת איננה חייבת להיות הכנסה משכר עבודה בלבד. כידוע, עבודה מחייבת השקעה משמעותית של הזמן, שהוא בעצמו מצטמצם עם התרחבות המשפחה ואילוצים אחרים. אפיק משמעותי שיכול להגדיל את ההכנסה הנדרשת טמון בהשקעות, ובית השקעות, בהתאם לשמו, מציע מגוון רחב של אפשרויות במקום אחד.

בנק ובית השקעות

בעבר אפשרויות הניהול היו מצומצמות והתרכזו בעיקר בבנקים. המשכורת נכנסה לבנק ושם גם נוהלו תוכניות החיסכון, לרבות החיסכון הפנסיוני באמצעות קרנות הפנסיה וקופות הגמל. מאז רפורמת בכר שהוטמעה משנת 2005, הופרד החיסכון הפנסיוני מניהול הבנקים והועבר לבתי ההשקעות על מנת לעודד תחרות וגיוון בשוק זה.

כיום בתי ההשקעות מהווים אלטרנטיבה ראויה ובעיקר יעילה ואפקטיבית בניהול ההיבטים הפיננסיים - החל בחיסכון קצר טווח, דרך השקעות מתוחכמות וכלה בחיסכון פנסיוני ארוך שנים. השיפורים הטכנולוגיים של השנים האחרונות הוטמעו בבתי ההשקעות והם מספקים כיום ממשק ספק-לקוח עדכני, יעיל ונוח.

הבנקים מצידם ממשיכים להתרכז בשירותי העברות הכספים המסורתיים, מהווים בית להכנסה ממשכורת ולחיסכון באמצעות פיקדונות בנקאיים. הם גם מאפשרים למשקיעים לסחור בבורסה, אך בעלויות גבוהות יותר לרוב.

בית השקעות - אפשרויות רבות במקום אחד

בית השקעות מאפשר למשקיע לנהל את ההון הפנוי שלו במגוון רחב של אפיקים ומסלולים ומסייע לו להתאים את החיסכון לצרכיו. הלקוח יכול להחליט בין מספר אפשרויות להשקעה או לחיסכון לטווח קצר, בינוני או ארוך, במוצרים המתאימים לכל אופק השקעה:

בבית השקעות מסחר עצמאי - משקיע שמעוניין בחיסכון נזיל וגמיש המתאים גם לטווח קצר יוכל לסחור בעצמו באמצעות מסחר עצמאי בבורסה. מסחר שכזה באמצעות בית השקעות לרוב זול משמעותית ממסחר דרך הבנק.

ניהול תיקים - השלב הראשוני בשירות ניהול תיקים, הוא בירור הצרכים של המשקיע ובחירה של מסלולי השקעה בהתאם לפרופיל שלו. במהלך תקופת ההשקעה יינתן מענה למשקיע לכל שאלה ובירור, לרבות שינויים בפרופיל ההשקעה במידה והתרחשו שינויים בתנאים ובצרכים.

כמו כן, ניתן להצטרף לשירות ניהול תיקים דיגיטלי - משקיעים בעלי הון פנוי של עשרות אלפי שקלים, יכולים לנהל תיק ההשקעות באמצעות שירות ניהול תיקים מקצועי ובבקרה אישית של מנהל תיקים. ניהול התיקים של בית ההשקעות נתמך במחלקות המחקר והאנליזה שלהם והם מציעים גם חשיפה למוצרי השקעה אלטרנטיביים בעלי קורלציה נמוכה לשוקי ההון המאפשרים לגוון את תיק ההשקעות.

קרנות השתלמות, קופת גמל או קרנות פנסיה - חוסכים המעוניינים לחסוך לטווח קצר בלבד יכולים להשקיע בקופת גמל להשקעה; לטווח הזמן הבינוני הם יכולים, בנוסף לקופת גמל להשקעה, להשקיע באמצעות קרנות השתלמות ברמות סיכון משתנות; בטווח הארוך, בתי ההשקעות מציעים למשקיעים גם מוצרי חיסכון פנסיוניים, קרן פנסיה וקופת גמל, לרבות במסלולים עוקבי מדדים ומאפשרים שילוב בין מסלולי השקעה שונים.

סיכום

ניהול פיננסי הוא מרכיב חיוני בדרך להשגת המטרות בחיים. המורכבות הפיננסית הופכת לפשוטה ויעילה יותר אם את מרבית הניהול הפיננסי מבצעים במקום אחד ודרכו ניתן לעקוב ולנתח את כלל התיק הפיננסי שלכם. בית השקעות מאפשר לנהל מספר מוצרי חיסכון והשקעה במקביל המתאימים לטווחי הזמן השונים, לקבל ייעוץ במידת הצורך, והכל בעלות נמוכה ביחס לבנק במרבית המקרים ובמערכות שירות התואמות את ההתפתחות הטכנולוגית של שני העשורים האחרונים.

*אין באמור משום הבטחת תשואה או רווח. האמור לעיל אינו מהווה בשום צורה שהיא תחליף לייעוץ/שיווק השקעות ו/או ייעוץ/שיווק פנסיוני המתחשבים בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. אין לראות במסמך זה ובמידע ו/או הניתוח הכלולים בו הצעה או ייעוץ/שיווק לרכישה ו/או מכירה ו/או החזקה של ניירות ערך ו/או נכסים פיננסים ו/או השקעת כספים בפיקדונות כלשהם או המלצה להשקעה באפיקים ספציפיים כלשהם. האמור לעיל אינו מתיימר להכיל את כל המידע הדרוש למשקיע זה או אחר.

מסחר עצמאי - באמצעות מיטב טרייד בע"מ, ניהול תיקים באמצעות מיטב ניהול תיקים בע"מ וקרנות השתלמות, קופות גמל וקרנות פנסיה בניהול מיטב גמל ופנסיה בע"מ.

**הכותב הוא משווק השקעות בכיר, מיטב טרייד.

צרו איתנו קשר *5988