תמריצים באלפי שקלים: חברת SAP עוברת לרכבים חשמליים

השלוחה של ענקית התוכנה SAP בישראל תעביר את רכבי הליסינג של מאות עובדיה לחשמל • זאת במסגרת אסטרטגיה של הקבוצה העולמית, שמטרתה הפחתת "טביעת רגל פחמנית" וקידום אג'נדה ירוקה

SAP הבניין מבחוץ ברעננה / צילום: יח''צ
SAP הבניין מבחוץ ברעננה / צילום: יח''צ

השלוחה הישראלית של ענקית התוכנה SAP, שמעסיקה בישראל כ-900 עובדים, הודיעה כי תסב את צי כלי הרכב הצמודים של כל עובדיה לרכב חשמלי. זאת במסגרת אסטרטגיה בין לאומית של הקבוצה העולמית, שמטרתה הפחתת "טביעת רגל פחמנית" וקידום אג'נדה ירוקה, כולל מעבר כל צי הרכב לחשמל החל מ-2025. 

מותג הרכב הסיני החדש שיגיע בקרוב לישראל

במסגרת הפרויקט תעניק SAP תמריצים לעובדיה בישראל למעבר לרכב חשמלי ובהם מענק בסך 8,000 שקל לצורך התקנת עמדות טעינה ביתיות או הנחות במחירי הליסינג. כמו כן, עובדים המחזיקים ברכבי ליסינג חשמליים יוכלו להטעינם ללא תשלום בעמדות הטעינה הנוספות שיותקנו בחניוני משרדי החברה. השימוש ברכבים בעלי הנעה חשמלית צפוי להקטין את ההוצאות העתידיות של העובדים ושל החברה בגין דלק ותחזוקה.

עובדי החברה יוכלו לבחור בין שורה ארוכה של דגמים חשמליים מקטגוריות שונות, שיוצעו בליסינג כבר בשבועות הקרובים. ביניהם דגמים יצרניות הרכב BYD, ג'ילי, ORA, XPENG, VW, MG, יונדאי, פולסטאר, קיה וצ'רי. תהליך הבחירה יחל כבר בשבועות הקרובים.

בענף הרכב מעריכים כי בשנה החולפת תפסו רכישות ציי הרכב, בעיקר מענף ההייטק, קרוב ל-25% מכלל רכישות הרכב החשמלי בישראל.