תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

מהשוואה ועד התאמת כיסויים: איך לחסוך בעלויות ביטוח הרכב בשנת 2024?

בתקופה של גל עליות מחירים במשק והתגברות יוקר המחייה, ניתן לחסוך כסף גם בביטוח הרכב – הנה כמה דרכים לעשות זאת

צילום: Shutterstock
צילום: Shutterstock

הכתבה מטעם ביטוח 9

יוקר המחיה עולה - אלה כבר לא חדשות מרעישות, אלא מציאות חיינו היומיומית. ממוצרי מזון ועד מכשירי חשמל, ציוד אלקטרוני ומכוניות, תגי המחירים שהתרגלנו לראות בשנים האחרונות התחלפו בגבוהים יותר. בנסיבות אלו, אין פלא שיותר אנשים משווים בין מחירי מוצרים כדי לבדוק מה התמורה שהם מקבלים ביחס למחיר, ובכך לחסוך בעלויות. בכתבה זו, נעסוק בדרכים להוזלת ביטוח הרכב, כפי שמסבירים בחברת ביטוח 9.

שלב ראשון: איזה ביטוח מתאים לנו?

"ביטוח רכב" הוא שם כולל למספר מוצרי ביטוח שונים, וחשוב להכיר כל אחד מהם כדי להבין מה הוא מכסה, והאם הוא מתאים לנו. הראשון הוא ביטוח חובה - וכפי שניתן להבין משמו, כל מי שמחזיק ברכב, חייב לרכוש אותו. ביטוח חובה מכסה נזקי גוף שעלולים להיגרם ליושבי הרכב ולמעורבים נוספים בעקבות תאונת דרכים.

פרט לביטוח החובה, קיימים שני ביטוחי רכב נוספים - ביטוח מקיף וביטוח צד ג'. הביטוח המקיף מכסה נזקים שנגרמו לרכב המבוטח, ולרכבים אחרים שנפגעו בתאונה שהתרחשה באשמתו. כך למשל, במקרה של תאונה הדורשת תיקון יקר במוסך לאחד מכלי הרכב המעורבים או יותר, הביטוח יממן את התיקון, בהתאם לגבול האחריות המפורט בפוליסה, ובכפוף לתשלום השתתפות עצמית של המבוטח. בנוסף, אם הרכב נגנב, הביטוח יפצה בשווי עלות הרכב.

ביטוח צד ג', לעומת זאת, מכסה רק נזקים שנגרמו לצד שלישי - כלומר, לרכב או לרכוש של מישהו אחר, ולא של המבוטח עצמו. הוא אינו מספק מענה למקרה של ניסיון פריצה, גניבה, שריפה וכדומה.

צילום: Shutterstock
 צילום: Shutterstock

למי מתאים כל סוג ביטוח?

הביטוח המקיף מעניק מעטפת כיסויים רחבה יותר ולכן מרבית הנהגים יעדיפו להצטייד בביטוח זה. עם זאת, מבוטחים בעלי רכבים ישנים וזולים, שעבורם עלות התיקון גבוהה מעלות הרכב, אך רוצים להיות מכוסים במקרה שחלילה יפגעו ברכוש של מישהו אחר ויצטרכו לשאת בעלויות, יכולים לשקול ויתור על רכישת ביטוח מקיף ורכישת ביטוח צד ג' לרכב במקומו.

מה ההבדלים העיקריים בין ביטוח מקיף לביטוח צד ג'?

כאמור, הביטוח המקיף מכסה את בעל הרכב במקרים של נזק שנגרם לרכב שלו, או של צד שלישי עקב תאונה. הוא מספק פתרון גם במקרה של גניבה, וכן במקרה של נזק הנגרם כתוצאה מניסיון פריצה, פגעי מזג האוויר, נזקי אש וכדומה. ביטוח צד ג', נותן מענה רק במקרה שבו נגרם נזק לרכוש של צד שלישי. למשל, אם ביציאה מהחניה הרכב שלנו פגע ברכב של השכן - הביטוח יממן רק את תיקון הרכב של השכן, אך לא את תיקון הרכב שלנו.

צילום: Shutterstock
 צילום: Shutterstock

כיצד ניתן לחסוך בעלויות הביטוח?

החיסכון בביטוח רכב יכול להיות משמעותי, במיוחד במוצר כמו ביטוח שאנו מחדשים כל שנה. לכן כדאי לדעת שבביטוח 9 רכישת ביטוח רכב מתבצעת באופן דיגיטלי, מהיר ופשוט, עם קבלת מחיר סופי כבר באתר וללא התמקחויות מיותרות עם נציגים. בנוסף, במהלך תהליך הרכישה תוכלו לצבור את ההנחות הבאות:

- הנחת ק"מ - עבור נסועה נמוכה יחסית מדי שנה.
- הנחת צילומי רכב.
- הנחת ילדים עד גיל 12.
- הנחת עבודה מהבית - שכן בעלי הרכב נוסעים פחות.
- הנחת הצהרה על עבר ביטוחי נקי ב-6 השנים האחרונות.
- הנחה ברכישת ביטוח אונליין.
- הטבת BUYME של 99 שקל עבור רוכשי ביטוח אונליין, מחוץ לשעות הפעילות של המוקד הטלפוני.

כמובן שהמחיר מהווה רק את הרושם הראשוני שלנו מחברת הביטוח, ולכן חשוב לוודא שאנו רוכשים ביטוח רכב בחברה אמינה שתהיה לצדנו ברגע האמת. ביטוח 9, מבית איי.די.איי חברה לביטוח, פעילה מזה 30 שנה, והיא מציעה גם מגוון שירותים - פתיחת דיווח דיגיטלי מהיר, מוקד 24/7 לקבלת הנחיות ראשוניות, קבלת רכב חלופי היישר למקום האירוע, התעדכנות שוטפת בסטטוס התביעה וקבלת פיצוי ב-bit.

בשורה התחתונה

בתקופה של גל התייקרויות והתגברות יוקר המחייה, ניתן לחסוך כסף גם בביטוח הרכב - בדקו האם אתם זקוקים לביטוח מקיף או צד ג', שקלו לבצע את תהליך הרכישה באופן מהיר ופשוט אונליין, וצברו הנחות שיאפשרו לכם לחסוך סכומים משמעותיים לאורך זמן.

ביטוח רכב דיגיטלי וזול עכשיו ברכישה אונליין באתר ביטוח 9>>

צרו איתנו קשר *5988