מדד התחבורה: כמה נסעו ברכבת, כמה באיילון, כמה לקחו גטקסי
בהשוואה לערים כמו וינה וסיאול, מצב התחבורה הציבורית בת"א נמצא בתחתית ■ לפי גרסת ראשי הערים והרשויות המקומיות, ידיהם כבולות ■ "גלובס" מציג: מה אפשר ללמוד מהערים שהצליחו להפחית את השימוש ברכב פרטי
הרכב החשמלי לא גווע עם בטר פלייס, הוא עדיין אלטרנטיבה
בעוד שהשימוש באמצעי התחבורה האחרים עלה וירד במשך שבעת החודשים שבהם אנו אוספים את הנתונים, נתוני החונים ונוסעים בשאטל רשמו עלייה לאורך כל התקופה
"ישראל תצטרך להשקיע 250,000,000,000 שקל כדי שתהיה לה תחבורה ציבורית כמו בעולם המפותח" ■ תיאלצו לבזבז בפקקים שעה אחת נוספת מדי יום והפסד התוצר למשק יגדל ל-25 מיליארד ש' בשנה ■ מחדל התחבורה, כתבה ראשונה בסדרה
מדינות, ובהן גם ישראל, דנות את מי שגילו, בריאותו או כיסו אינם מאפשרים להחזיק במכונית, לניתוק מתעסוקה ומשירותים. כשמוסיפים לכך גאות במחירי הנדל"ן באזורי ביקוש, מקבלים תשתית תחבורה שמגדילה פערים ומחריפה את האי שוויון החברתי
חברת נתיבי איילון הזמינה חוות דעת בנידון לבקשת משרד התחבורה ■ גורם תחבורה בכיר: "אין שום אפשרות להרחיב את הכביש, כך שהפקקים לבטח יחמירו מאוד. זו מכה לעם ורווחה נוספת לעשירים" ■ משרד התחבורה: מדובר בתוספת נתיב, לא ע"ח הנתיבים הקיימים
כמעט כל אמצעי התחבורה במדד רשמו ירידה במספר המשתמשים בנובמבר יחסית לאוקטובר, שהיה חודש שיאי שימוש, למעט באפליקציית המוניות ונוסעי שירות המכוניות הפרטיות המשותפות ■ מקור הירידה - חג החנוכה
פיטר ריס, אדריכל העיר לונדון, ברעיון בלעדי למדור "ביקור בית" במוסף הנדל"ן של "גלובס"
מודל השכרת מכונית לפי שעה כבר מצליח בברלין, לונדון ופריז - ותעשיית ה"car sharing" העולמית צומחת בשיעור 45% בשנה
איפה הולכים יותר ברגל, איפה המונים מדוושים באופניים, ומה הפופולריות של התחבורה הציבורית? ■ דוגמה: קווי רכבת תחתית באורך של 240 קילומטרים נחפרו בבייג'ין מאז 2008; מאות קווי אוטובוס חדשים התווספו לרשת הקווים
ישראל על גלגלים: מה הקשר לרמת הכנסה (חזק), והאם תחבורה ציבורית משפיעה (בקושי)? ■ ועוד: כיצד ייתכן שמשקי-הבית בת"א מצהירים על 60 אלף מכוניות פרטיות, כשהעיר משמשת "בית" לכ-200 אלף מכוניות?
5 מיתוסים על אמצעי התחבורה שאנחנו כל-כך מתקשים לוותר עליו
בתוך שני עשורים (האחרון במאה ה-20 והראשון במאה ה-21), תפחה התנועה פה ב-70% - הרבה יותר ממדינות מערביות אחרות ■ אז מה האלטרנטיבות?
ההשקעה הלאומית בכבישים כאחוז מהתמ"ג דומה לממוצע ה-OECD, אבל היא תנודתית באופן מובהק, שלא לומר מביך ■ מצב התחבורה: התמונה העגומה. מומלץ לשר התחבורה ישראל כץ ולכלבו צ'אבי לעיין בדוח של מרכז טאוב
ירושליםכבישיםמחדל הפקקיםמירי רגבמכונית חשמליתמשרד התחבורהנדל"ן: תשתיותפקקי תנועהתחבורה ציבוריתתשתיות תחבורה