ברוקנר-נטע-יער יטפל בתקציב מותג המזון החדש של סנו

המותג, שייקרא "מאנה", יכלול כ-10 מוצרי מזון, בהם שקדי מרק וחטיפים, שיתחרו במותגים כגון ביסלי וכיפלי

משרד הפרסום ברוקנר-נטע-יער יטפל בתקציב הפרסום של מותג המזון היבש של חברת סנו - כך נודע ל"גלובס". מדובר בליין חדש של מוצרים שעתיד להיקרא "מאנה", אשר ימנה בשלב הראשון כ-10 מוצרים, ביניהם חטיפים ושקדי מרק.

החברה החלה בהשקה לפני מספר חודשים, אבל עד עתה לא נעשתה סביב המותג פעילות תקשורתית מסודרת, והפרסומים הבודדים שנעשו התבצעו על-ידי סנו באופן עצמאי.

ברוקנר-נטע-יער צפוי לבצע עבור החברה מהלך רחב של מיתוג, שאמור להפוך את המוצרים למתחרים ראש בראש במוצרי החברות המובילות בתחום, כמו אסם או שטראוס.

חברת סנו היא אחת המפרסמות הגדולות במשק, אך התנהלותה בתחום הפרסום שונה מהותית מהמקובל בחברות אחרות. סנו מעדיפה לפעול עם משרדי פרסום קטנים יותר הנמנים עם העשירייה השנייה.

בשוק יש הטוענים כי הסיבה לכך הינה בין השאר הדרך שבה מתנהל כל הקשור בתחום המדיה בחברה. תחום התכנון והבקרה של תקציב המדיה מנוהל בקראט מדיה וואן, אך החברה רוכשת את המדיה לבד ומעורבת מאוד בתהליך - מה שלא אהוד בדרך-כלל במשרדים הגדולים.

בסנו עובדים לאורך שנים ארוכות עם משרדי הפרסום של החברה, אך מקפידים על הפרדה מוחלטת בין המותגים השונים. כך, למשל, כשהושק המותג קרמה - הדבר נעשה באמצעות חברת הבת קוסמופארם ועל-ידי משרד פרסום נפרד. בסנו מטפל מזה שנים דרורי-שלומי, ועל הטיפול במוצרי קרמה הופקד משרד הפרסום יורו ישראל.

כפי שנחשף לראשונה ב"גלובס", סנו הקימה לפני כמספר חודשים את חברת אפ-טוטל קורפוריישן שבה היא מחזיקה בשליטה (50.1%), ושותפים בה גם חברת אדיגר שבבעלות פרופ' סוארי (30%) ומיכאל לובושיץ, לשעבר סמנכ"ל הסחר בסנו (19.9%). אפ-טוטל רכשה מספר חברות, המחזיקות במפעל לייצור חטיפים בבית-שמש, תמורת 1.6 מיליון שקל.

מנכ"ל סנו, אלכס לנדסברג, מסר בתגובה כי "החברה החדשה לא מנוהלת ישירות על-ידי סנו, ששותפה לה רק ב-51%. כדי למנוע מצב שיהיה ערבוב בין החשבונות, הוחלט ליצור הפרדה בין הגופים".

מיכאל מושוביץ אישר את הידיעה ואמר בתגובה: "אנו מתעתדים לעבוד עם ברוקנר-נטע-יער בתחום הקריאייטיב. המדיה תירכש על-ידינו בהסכמים ישירים, ואת הבקרה והתכנון תבצע חברת TRM".