פוצץ המו"מ בין yes לנטוויז'ן לקראת השקת ה-VOD של yes

במסגרת הוויכוח בין בזק לנטוויז'ן טוענת האחרונה כי בזק גובה ממנה מחירים מופקעים שמבוססים על מודל ישן, לפיו ספקיות האינטרנט משלמות לבזק על בסיס כמות העברת המידע - כלומר לפי היקף התנועה

הוויכוח בין בזק ו-013 נטוויז'ן בנושא המחירים שגובה בזק בעבור החיבור לרשת שלה גלש לוויכוח גם עם החברה-הבת, yes.

ל"גלובס" נודע כי yes פנתה לנטוויז'ן בבקשה להגיע איתה לסיכום כלכלי בנושא אירוח השרתים הייעודיים שיאפשרו את כניסתה לתחום ה-VOD, אך נתקלה בסירוב מצד yes לשלם את מחיר התמסורות. כתוצאה, פוצץ המשא-ומתן. לבסוף סוכם כי yes תארח את השרתים במתקני בזק בינלאומי ו-012 סמייל, ושירות ה-VOD של yes יושק ביום ג' הקרוב.

במסגרת הוויכוח בין בזק לנטוויז'ן טוענת האחרונה כי בזק גובה ממנה מחירים מופקעים שמבוססים על מודל ישן, לפיו ספקיות האינטרנט משלמות לבזק על בסיס כמות העברת המידע - כלומר לפי היקף התנועה. כך, היקף התנועה שמעבירה בזק נקבע על-פי מחיר של 47 אלף שקל לג'יגה.

לעומת מודל תמחירי זה, משלמות ספקיות האינטרנט לבזק מחיר של כ-12 אלף שקל לחודש עבור חיבור ציר תמסורת ללקוח עסקי. נטוויז'ן טוענת כי אין הבדל בין השירותים, ועל כן המחיר צריך להיות זהה. אך בזק לא מוכנה לקבל זאת בשום פנים ואופן. בזק טוענת כי חיבור חברות ה-ISP שונה במהותו מחיבור לקוח עסקי, ואין שום זהות בין השירותים.

כפי שפורסם ב"גלובס", כתוצאה מהוויכוח הוחלט בנטוויז'ן שלא להאריך את חוזה ההתקשרות עם בזק, לולא יחול עליה התעריף והמודל בחיבור לקוחות עסקיים, כלומר 12 אלף שקל לג'יגה. במקביל פנתה נטוויז'ן למשרד התקשורת וביקשה את התערבות שר התקשורת לפי סעיף 5 לחוק התקשורת - סעיף המאפשר לו להתערב בנושא תעריפים בין מפעילים ולקבוע מחיר.

כתוצאה מהוויכוח, כאשר פנתה yes לנטוויז'ן וביקשה לארח אצלה את שרתי ה-VOD, דרשה נטוויז'ן כי yes תשלם לה את המחיר הגבוה של בזק. נטוויז'ן טענה כי המחיר שבזק גובה ממנה הוא המחיר שהיא תגבה מ-yes. כאמור, בסופו של דבר התפוצץ המשא-ומתן.