LEAD, בריקמן ודה בריף עלו לגמר במכרז גאפ

משרדי הפרסום פובליסיס ישראל וליאו ברנט ישראל לא עלו לשלב הבא ■ בשנה החולפת עמד היקף תקציב הפרסום של גאפ על פחות ממיליון דולר במחירי מחירון

משרדי הפרסום LEAD, בריקמן ודה בריף הם המתמודדים בשלב הגמר על תקציב הפרסום של רשת האופנה גאפ - כך נודע ל"גלובס".

בתום השלב הראשון, שכלל מצגות אסטרטגיה והצגת כיווני קריאייטיב, הוחלט בגאפ להותיר מחוץ להתמודדות שניים מהמשרדים היותר גדולים בהתמודדות, שאף חברים באותה קבוצה: פובליסיס ישראל וליאו ברנט ישראל (גלר-נסיס ורגב-קויצקי לשעבר).

כפי שנחשף ב"גלובס", לפני מספר חודשים הוחלט בגאפ על פרידה ממשרד הפרסום אדלר-חומסקי, שטיפל בתקציב מאז השקת הרשת בישראל.

בגאפ בחרו בדרך לא שגרתית לצורך הארגון מחדש של מערך הפרסום: הוחלט להפריד לגמרי את כל נושא הקריאייטיב מרכש המדיה, וכדי לא לייצר אפילו זיקה עקיפה בין שני הדברים יצאה החברה קודם למכרז מדיה, תוך שהיא מודיעה מראש למתעניינים כי מי שיוכל להתמודד בהמשך על תקציב הקריאייטיב הוא משרד שאינו קשור בחברת המדיה שתיבחר.

ואכן, מכרז המדיה כבר התנהל, ומי שנבחר לטפל בתקציב הוא משרד הפרסום יהושע TBWA. אמנם המשרד רוכש את המדיה שלו באמצעות חברת המדיה TMF, אך הוא גם המשרד היחיד מבין השותפים במיזמי המדיה שהקפיד לאורך כל השנים להמשיך להחזיק מחלקת מדיה פעילה בתוך הבית.

משרדים גדולים לא התמודדו

מאז השקת רשת גאפ בישראל, לא היה מדובר בתקציב פרסום גדול, אך האפיל הבינלאומי שלו קסם למשרדים. פרט לקמפיין השקה מושקע שנשא את הסלוגן "הלו תל-אביב", התמקד עיקר הפרסום של גאפ בקמפיינים נקודתיים - בעיקר בשילוט חוצות ובאינטרנט.

כצפוי, העובדה שהאלמנט הרווחי העיקרי בתקציב - המדיה - כבר סגור בפני המשרדים, בנוסף לעובדה שרוב הקריאייטיב ממילא מיובא מחו"ל, לא הציבה בהתמודדות משרדים גדולים. בשנה החולפת עמד היקף התקציב על פחות ממיליון דולר במחירי מחירון.

לפני מספר חודשים התחלפה הבעלות על רשת גאפ, כשאלביט קמעונאות שבבעלות מוטי זיסר מכרה את הזיכיון לקבוצת גוטקס. הקבוצה מייבאת לארץ גם את זארה, פול אנד בר ומאסימו דוטי. העסקה נחתמה לפי שווי של כ-40 מיליון שקל.