תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

המטרה שלנו היא לאפשר לכל אחד ואחת בארץ להגיע לעבודה בתוך רבע שעה": החזון של ענקית המשרדים השיתופיים להקמת מרכזים חדשים

קרין ברי שגיא, מנכ"לית קבוצת חללי העבודה השיתופיים IWG ישראל, סבורה כי באמצעות מודל של יצירת שותפות עם בעלי נכסים ברחבי הארץ ניתן לקרב עד כמה שיותר את מקום העבודה לעובד • "הרווח הוא של כולם - בעל הבניין נכנס לעסקים עם חברה עולמית, אנחנו מסמנים עוד אזור במפה והעובדים יכולים להגיע עם קורקינט למשרד"

 

 

משרדי ריג'ס בחדרה / צילום: באדיבות IWG
משרדי ריג'ס בחדרה / צילום: באדיבות IWG

הכתבה בשיתוף IWG

לקבוצת חללי העבודה השיתופיים IWG ישראל (בעלת המותג הבינלאומי ריג'ס ומותג Spaces) יש חזון שאפתני - לאפשר לכל עובד להגיע למשרד בתוך 15 דקות בלבד, בלי פקקים ובלי לחצים. נשמע כמו מדע בדיוני בישראל של 2023? לדעתה של קרין ברי שגיא, מנכ״לית קבוצת IWG ישראל, זה אפשרי לגמרי, ולמעשה החברה שהיא מנהלת כבר נמצאת בחצי הדרך להגשמת החזון; כשהחל מהשנה הנוכחית, IWG נוקטת אסטרטגיה חדשה להקמת מרכזים שיתופיים שעשויה לקרב אותה לשם במהירות.

"המפתח הוא פרישה רחבה", אומרת ברי שגיא, בשיחה משולשת עם מנהלי הפיתוח העסקי ב-IWG, אמיר קרסו ואייל הרשקוביץ. "המטרה היא לקרב כמה שניתן את המרכזים המשרדיים שלנו לבתים של העובדים, ולנטרל את הצורך להתנייד אל תוך הערים הגדולות". הקבוצה מונה כיום בישראל 27 מרכזים, ועוד כמה שנמצאים בפיתוח מתקדם, במיקומים שמתפרשים מצפון ועד דרום. אבל זאת רק ההתחלה, כפי שמעידים המנהלים.

"90% מדור העובדים שחווה את הקורונה רוצים גמישות בתנאי העבודה ובמקום שממנו הם יעבדו", אומר אייל הרשקוביץ, "אבל בניגוד לדעה הרווחת, רק 10% מתוך אלה רוצים לעבוד רק מהבית. הרוב המוחלט מעוניין בגמישות, עבודה היברידית וחוויית משרד. מי שחווה חודשים ארוכים של עבודה בבידוד מהשולחן של המטבח בקורונה, רוצה היום לראות קולגות בבוקר לפעמים ולאכול צהריים עם אנשים אמיתיים - אבל עם גמישות במיקום ובאיזון עבודה-בית.  חלק לא מבוטל של המנהלים היום מאפשרים זאת או מתכננים לאפשר גמישות וחלק אחר רוצה להחזיר את הזמן אחורה לעבודה מלאה מהמשרד אנחנו מספקים פתרון אמצע".

מימין לשמאל: אמיר קרסו, מנהל פיתוח עסקי; קרין ברי שגיא, מנכ״לית קבוצת IWG ישראל; אייל הרשקוביץ, מנהל פיתוח עסקי / צילום: באדיבות IWG
 מימין לשמאל: אמיר קרסו, מנהל פיתוח עסקי; קרין ברי שגיא, מנכ״לית קבוצת IWG ישראל; אייל הרשקוביץ, מנהל פיתוח עסקי / צילום: באדיבות IWG

"הפתרונות של ריג'ס קיימים כבר למעלה מ-30 שנה", מוסיף אמיר קרסו. "חללי משרד משותפים, כולל פסיליטיס כמו מטבח, חדרי ישיבות, שירותי מזכירות, חללי עבודה פתוחים וכן הלאה. היום אנחנו נמצאים בעיצומו של זינוק ענק בביקוש לעסקאות שותפות עם IWG, ואם ברגע זה 5% מכלל הפעילות המשרדית בעולם מתבצעת ממשרדים שיתופיים, התחזיות מדברות על כך שבתוך שנים ספורות, עד 2030, יותר מ-30% מחללי המשרדים יהפכו לחללי עבודה שיתופיים היברידים זה שינוי ב-DNA של תפישת המשרד וענף הנדל"ן", הוא מסביר. "עובדת של חברת הייטק שגרה ביישוב בשרון, נניח, לא רוצה להגיע לתל אביב כל יום. אם החברה שוכרת חללים דרך IWG, העובדת תוכל לעבוד מכל מרכז ריג'ס בארץ ואפילו בעולם".

ברי שגיא: "גם העסקים עצמם רוצים גמישות מבחינת החוזים שהם חותמים עליהם לשכירות משרדים - חוזים קצרים יותר ומחייבים פחות. הביקוש מגיע מהעובדים אך לא פחות חשוב גם מהחברות עצמן. IWG נכנסת במרווח שבין כל הרצונות, הצרכים והמגמות האלה. אנחנו מציעים פתרון ביניים, היברידי, גמיש, שמאפשר לשכור משרדים לפי הצרכים השונים: שטח המשרד, מיקום אחד או מיקומים מרובים, גמישות בחוזה ועוד. העבודה מהבית מתחלפת בעבודה היברידית ועבודה 'קרוב לבית', ושם אנחנו מספקים את השירות הטוב ביותר".

משרדי ריג'ס בחדרה / צילום: באדיבות IWG
 משרדי ריג'ס בחדרה / צילום: באדיבות IWG

"מספקים הרבה יותר מרצפה וקירות"

רשת IWG העולמית מפעילה יותר מ-3,500 מרכזים שיתופיים ברחבי הגלובוס, ביותר מ-120 מדינות עם 8 מיליון לקוחות ויותר מ-10,000 עובדים. כדי להמשיך לצעוד עם הזמן, עם הביקוש לתנאי עבודה גמישים ועם הצורך בפרישה הרחבה ביותר האפשרית - החברה מעוניינת להימצא באופן מתמיד בחזית החדשנות היזמית. כך נולד בשנים האחרונות המודל העדכני לפתיחת משרדים שיתופיים של ריג'ס בעולם ובישראל - הבעלות המשותפת.

 לפרטים נוספים על שירותי IWG ומתחמי העבודה של Regus הקליקו כאן>> 

ברי שגיא מסבירה: "ישנן שתי דרכים לפתוח מרכז לחללי עבודה משותפים כיום. הדרך הראשונה, הקלאסית, היא שחברה כמו IWG שוכרת בניין שלם או קומה שלמה, ובונה בהם את מה שעושה אותה המותג שהיא - השבחה, הקמת חללי משרד ברמה גבוהה, מתקנים משותפים וכדומה. עד 2020, זה היה המודל הרווח בכל העולם. מאז, התפתחה דינמיקה אחרת מול בעלי נכסים - וזוהי הדרך השנייה - שת"פ עסקי בין IWG לבעל הנכס".

קרסו: "המודל פועל כך - אנחנו מציעים לבעל הנכס שותפות מלאה במרכז שמוקם, כולל רווחים וניהול עסקי. ככה IWG מקבלת גישה לנכסים מצוינים במחירים אטרקטיביים שמגולגלים ללקוחות שלנו; ובעל הבניין נכנס לעסקי החללים השיתופיים - שהם העתיד של עולם העבודה ו-30% משוק הנדל"ן המסחרי. זה מודל שדומה מאוד למה שעושה רשת המלונות הילטון, למשל".

משרדי ריג'ס בחדרה / צילום: באדיבות IWG
 משרדי ריג'ס בחדרה / צילום: באדיבות IWG

"בעלי נכסים כבר מבינים שמי שלא יתקדם, ימצא את עצמו עם קומות ריקות", מוסיף קרסו. "אנחנו יודעים להשכיר מ"ר של משרדים בערך גבוה יותר, כי אנחנו מספקים לא רק רצפה וקירות, אלא מותג אירוח, ומתקנים היקפיים כמו מטבח וגישה לחדרי ישיבות מסביב לעולם, שירותי ניהול משרד ועוד. אז נכון שההשקעה הראשונית של בעל הנכס תהיה גבוהה יותר, כי הוא משתתף בהשבחה, אבל הוא הופך לשותף ברווחים. בסופו של יום, שולי הרווח מבחינתו יהיו גבוהים בהרבה. לכן מודל הבעלות המשותפת תופס תאוצה אדירה בענף שלנו".

הרשקוביץ: "הייתי אומר גם שהערך עבור בעל הנכס הוא הרבה מעבר לרווח הפוטנציאלי הגדול יחסית. 85% מהתאגידים הגדולים בעולם הם לקוחות של IWG העולמית. כשתאגיד גדול ירצה ליצור נוכחות בישראל, קרוב לוודאי שהוא יתחיל בהשכרה של חלל של ריג'ס. כשהפעילות תגדל, אותו תאגיד ירצה להשכיר קומה שלמה או שתיים - ובאופן טבעי הוא יבחר באותו בניין. כך בעל הבניין נהפך למגנט לפעילות של החברות הגדולות ביותר. גוגל ואפל התחילו בדיוק ככה בישראל".

משרדי ריג'ס בחדרה / צילום: באדיבות IWG
 משרדי ריג'ס בחדרה / צילום: באדיבות IWG

להיות בכל מקום

"האינטרס של בעל נכס משרדי להיות בשותפות עם ריג'ס הוא ברור - אפילו ברמת הלוגו על הבניין, שמוכר לכל איש עסקים בעולם", אומרת ברי שגיא. "אבל המוטיבציה האמיתית כאן היא שלנו - בדרך להשגת המטרה של IWG, להתקרב עד כדי 15 דקות מביתם של כל עובד ועובדת. במודל הישן, לא היה לנו כלכלי לשכור שטחים קטנים, מתחת ל-3,000 מ"ר נניח, כי ההשקעה לא הייתה מחזירה את עצמה. אבל עם שותפות של בעל נכס, אפשר לקחת חללים קטנים בהרבה, אפילו 1,000 מ"ר בלבד.

"נניח מצב של בעל בניין קטן בקריית שמונה. בבעלות משותפת, ריג'ס יכולה לפתוח אצלו באתר מרכז חללים שיתופיים קטן, מבלי להסתכן בהפסדים. ככה כולם מרוויחים - בעל הבניין נכנס לעסקים עם חברה עולמית, אנחנו מסמנים עוד אזור במפה, ותושבי קריית שמונה והסביבה יכולים עכשיו להגיע לעבודה בקורקינט. בנוסף אנחנו מביאים איתנו הכל, ובעלויות נמוכות - ניסיון של שנים, מערכי מכירות ושיווק, מערכי תמיכה טכנית ועוד".

העתיד יהיה משותף

בעשור החולף, נראה שעברנו בהילוך מהיר מתרבות תעסוקתית-תאגידית שמקדשת את הנוכחות במשרד; דרך עבודה מהבית ותרבות ה-remote; ועד למודלים ייחודיים של עבודה היברידית וחללי עבודה. לאורך הדרך, נדמה ש-IWG לא פספסה את המגמות. כעת, השאיפה שלה להמצאות ליד כל בית בישראל מונעת משילוב של האינטרסים של כולם - העובדים, המעסיקים, ובעלי הנכסים.

"זה העתיד, ואנחנו כבר שם", אומרת לסיכום ברי שגיא. "יש לנו כבר שלושה פרויקטים בבעלות משותפת שנמצאים בפיתוח מתקדם - בבאר שבע, בחדרה ובמבשרת ציון סמוך לירושלים. בשנה הקרובה נוציא לדרך עוד 5-10 שותפויות דומות. IWG העולמית מאמינה מאוד במודל הזה, אנו רואים את ההצלחה בשטח, ומאמצים את מה שעובד".

 לפרטים נוספים על שירותי IWG ומתחמי העבודה של Regus הקליקו כאן>> 

צרו איתנו קשר *5988