קיסטון התמודדה לבד על רכישת אגד, אבל הביאה איתה כשושבינה את קרן ההשתלמות של המורים והגננות • הקרן הייתה להוטה במיוחד להיכנס להשקעה באגד, ויו"ר הקרן אייל גבאי מסביר למה
נבות בר, מנכ"ל קרן התשתיות קיסטון, טוען כי שווי של כ־4.8 מיליארד שקל לאגד אינו מוגזם ("זו עסקה סולידית ברמת תשואה מדויקת"), וכי רמת הסיכון בעסקה סבירה ("כמו אג”ח מדינה"), ומתייחס לנפילות בשווקים ("אנחנו מחוסנים מטלטלות כאלה")
במשרד התחבורה מעוניינים לספק מענה מהיר לבעיית העומסים, אך כבר כעת חברות התחבורה הציבורית מתמודדות עם קשיים באיוש הקווים ואינן מצליחות לגייס נהגים חדשים • בנוסף, באגד פתחו בצעדי מחאה בעקבות המחסור בעמדות ריענון ושירותים בתחנות הקצה
קרן התשתיות הסחירה קיסטון העבירה לחשבון הנאמן סכום של 350 מיליון שקל, מקדמה שנדרשה לשלם לצורך התקדמות ברכישת החברה לפי שווי של 4.77 מיליארד שקל • מנכ"ל אגד אבי פרידמן: אירוע מרגש והיסטורי
179 גמלאים הגישו כתב תביעה הצהרתי המבקש לפסוק כי עסקת מכירת נצבע לאיירפורט סיטי ב־2006 מבוטלת, זאת בעקבות "מסמכים חדשים שהתגלו" • טוענים כי גובה העסקה האמיתי הוסתר מהם וש-66 מיליון שקל שולמו כשוחד
אחרי שנפסלה הצעת מגדל-קרסו-אלומה אמש ירד השווי המוצע לרכישת אגד בקרוב למיליארד שקלים ועומד כרגע על 4.8 מיליארד שקל • בניגוד להצעה הקודמת, קיסטון הסכימה לתנאי אגד ולכן נכנסה למרוץ לחוץ בן שלושה שבועות • אם תיכשל קיסטון, תהיה זו מכה צורבת נוספת לחברי אגד, שכן ההצעה הבאה נמוכה בעוד 800 מיליון שקל
כשני עשורים חלפו מאז מכרו חברי אגד את השליטה בחברת נצבא לידי קובי מימון, בעסקה אומללה שנועדה לממן את פדיון מניות החברים • כעת, עסקה שאמורה לעשות תיקון פיננסי ולהזרים מיליוני שקלים לכל אחד מהם נתקלת במכשולים שונים, שכבר "עלו" להם בכמיליארד שקל
מנכ"ל אגד אבי פרידמן שיגר מכתב לבעלי המניות בו ציין כי הצעת קבוצת מגדל-קרסו-אלומה שרצתה לרכוש את החברה בשווי של 5.6 מיליארד שקל, "מסוכנת יותר" משום שלא ניאותה לשלם דמי רצינות של 15% • אגד מתקדמת עם הצעת קיסטון שמעניקה לה שווי של 4.77 מיליארד שקל
קבוצת מגדל-קרסו-קרן אלומה מתנגדת לדרישת אגד לתשלום מיידי של 15% מסכום הצעתן - כ-420 מיליון שקל: "הודעתכם מהווה שינוי בתנאי העסקה ואינה מקובלת על קבוצתנו" • אם יחולו שיבושים בעסקה, עשויה הקבוצה השנייה בהובלת קרן קיסטון לזכות במכרז
הסכום שקבוצת מגדל-קרסו-קרן אלומה הציעה לשלם עבור מחצית ממניות אגד הפתיע גם את מנהלי חברת התחבורה הציבורית, הדורשים תשלום מיידי של 15% מהסכום • הסכום שיקבל כל חבר אגד ממימוש מלוא החזקותיו בחברה יעמוד על כ-4.2 מיליון שקל ברוטו, בעוד שהמדינה צפויה לגזור קופון של כ-1.4 מיליארד שקל מכספי המכירה
ההצעה של מגדל-קרסו-אלומה עמדה על רכישת חצי ממניות אגד לפי שווי של 5.62 מיליארד שקל לחברה • ההצעה של קרן קיסטון הגיעה למקום השני במכרז
לפי העתירה, שפיר בעלת זכויות ביותר מ-4 תחומי תשתית חיונית ובאמצעות 10 רישיונות וחוזים • לטענת העותרים, הקצאת הקו הכחול לשפיר בנוסף אליהם "תביא להעצמה משמעותית ומסוכנת של הריכוזיות הכלל-משקית של שפיר"
עשר קבוצות של חברות מתחומי הנדל"ן והרכב מתמודדות במכרז ל־50 אחוז מהחברה, שמוערך בלמעלה מ־2 מיליארד שקל • לקבוצה שתזכה מחכה ירושה קשה של הסכמי שכר והעסקה קשיחים, אבל בענף בונים על צמיחה משמעותית של התחבורה הציבורית בשנים הקרובות
כל הזוכים במכרז, שהיקפו 200 אוטובוסים בשווי של מאות מיליוני שקלים, הם מותגי אוטובוסים מתוצרת סין, ובהם BYD ,HIGER וגולדן דרגון
נתן פורמן, לשעבר מנהל אגף המשק באגד, מואשם בקבלת שוחד בסך של כ-5.5 מיליון שקל מחברת EvoBus GmbH הגרמנית וכן בעבירות מס בהיקף של 26 מיליון שקל ועבירות הלבנת הון • סנגוריו: "פורמן כופר באישומים ומאמין בחפותו המלאה"
האוטובוס משיג טווח של עד 280 ק"מ בין טעינות וייבחן ייבואו לישראל
אוטובוסיםגיל דויטשמגדל ביטוחמיזוגים ורכישותמכרזמשרד התחבורהנבות ברקיסטוןרוני בירםתחבורה ציבורית