(עדכון) - ועדת הכלכלה אישרה לקריאה ראשונה את הצעת החוק של ח"כ איציק שמולי, שלפיה קשישים, עולים חדשים ובעלי מוגבלויות יהיו רשאים לבטל עסקה בטווח של 4 חודשים - במקום 14 ימים כיום
התובע: אל-על מציגה לצרכנים הרוכשים כרטיסי טיסה באתר האינטרנט שלה מידע הנוגע לתנאי ביטול ושינוי פרטי עסקה באופן בלתי ברור, לקוי ומטעה, אשר גורם לאי-קבלת החזר ראוי במקרה של ביטול או שינוי
אילו חוקים להגנת הצרכן נחקקו לאחרונה, ואילו חוקים עדיין מחכים לחקיקה?
דוח המועצה לצרכנות לסיכום שנת 2015: מה הכי מרגיז את הצרכנים, על מה מתלוננים, ובאיזה ענף הצרכנים שהתלוננו קיבלו את ההחזרים הגבוהים ביותר?
הצעת החוק של ח"כ איציק שמולי נדונה בוועדת הכלכלה בדרך לקריאה ראשונה בכנסת ■ "יש חברות גדולות במשק הישראלי שמתגמלות את הסוכנים שלהם לעבוד על האזרחים הקשישים, ויש לנו הקלטות שמוכיחות את זה"
קבוצת דלק הודיעה לבורסה כי "היות וטרם הושלמו כל התנאים בהסכם, הצדדים הסכימו על ביטולו של ההסכם" ■ לפני כחודש פורסם ב"גלובס" כי המפקחת על הביטוח באוצר דורית סלינגר צפויה שלא לאשר את העסקה
הבקשה הוגשה על רקע סירוב לביטול עסקאות של צרכנים שנרשמו ללימודי האנגלית בבית הספר "וול סטריט" שמפעילה הקבוצה
הרוכשת, חברת הארטוור (Heartware) האמריקאית, מבטלת את רכישת חברת הציוד הרפואי הישראלית, כיוון ש"הנסיבות השתנו מאז ההודעה על הרכישה, והיא נאלצת להפסיק את המהלך"
שילמתם אלפי שקלים והתברר שהעסק בסכנה? החלטתם לבטל את העסקה? ייתכן שחברות האשראי לא יעזרו - גם אם החברה בחקירה משטרתית
החברה לא מבטלת את העסקה? צרכנים שתובעים "פיצויים לדוגמה" מרוויחים מזה אלפי שקלים ■ השופטת דליה אסטרייכר: "פעמים רבות משתלם לבתי העסק ולמשווקים להפר את חוקי הגנת הצרכן בבחינת 'שיטת מצליח'"
אוזלת-ידם של ארגוני הצרכנים והרשות להגנת הצרכן מאפשרת לחברות רבות להמשיך ולפגוע בצרכנים, ולא פעם רק בתי המשפט באים לעזרתם ופוסקים להם פיצוי ■ "גלובס" מביא כמה דוגמאות מן העת האחרונה
רק אחרי שהעביר את פנייתו ל"גלובס", הצליח הלקוח לבטל עסקה הכוללת 4 מכשירי סלולר וטאבלטים, שבהם הוריו לא היו מעוניינים, ואשר נציג מכירות שכנע אותם לקבל באמתלה כי הציוד יוזיל את המסלול החודשי
לקוחת הרשת: המוכרת המליצה לי להירשם למועדון הלקוחות ובכך לזכות בהנחת יום הולדת בסך 100 שקל, אך למחרת סירבה לאפשר לי להחזיר שמלה - בגלל ההנחה ■ רק לאחר פניית "גלובס" התקבל ההחזר המיוחל
תלונות רבות מגיעות לארגון "אמון הציבור" מצרכנים שאינם בקיאים בהוראות החוק ■ "גלובס" מביא כמה דוגמאות
צרכנים רבים שהשקיעו את מיטב כספם בריהוט חדש, מקבלים מוצר פגום או שונה ממה שהזמינו ■ אלא שמרגע הגעת הריהוט וירידת התשלומים הם לקוחות שבויים, וביטול העסקה מתאפשר רק בעזרת המועצה לצרכנות או ביהמ"ש
התיקון לחוק יחסל את ההסתתרות של החברות הגדולות מאחורי סעיפים דרקוניים בחוזה שהלקוח מנוע מלשנות ■ אם החברה לא תוכיח כי הסעיף בחוזה אינו מקפח, בית הדין עשוי לקבוע כי הסעיף בטל מעיקרו
חברות תעופהחופשהטיסותכרטיסי טיסהמיזוגים ורכישותמיסוי נדל"ןמשפט נדל"ןנגיף הקורונהנדל"ן: עסקאות נדל"ןתיירות