בעוד שרשתות השיווק והספקיות שלהן נהנות מצמיחה יוצאת דופן בהיקפי הקנייה של הקונים ברשתות ובאונליין, יש גם מי שמפסיד • היקף הפעילות של ספקיות המזון לענף ההסעדה והמלונאות, שמהווה חלק מהותי מהפעילות שלהן, נפגע בעשרות אחוזים
מטרת הפנייה הייתה ללמוד על קשיים רגולטורים ביבוא, חוסר צפוי ברמה המשקית במוצרי צריכה, בחומרי גלם לתעשייה או במוצרים אחרים וכל סוגיה אחרת שנובעת ממשבר הקורונה
את הדברים אמר צביקה ביידא, סמנכ"ל שופרסל, בכנס "עסקים, כלכלה ומשפט בצל הקורונה" של "גלובס" • ביידא רואה מקרוב את המגמות המקומיות, ונדרש להיערך להתמודדות עם משבר בקנה מידה לאומי
תמונת המצב בדירקטוריונים של רשתות הקמעונאות ויצרניות המזון לא מזהירה • עפרה שטראוס היא היו"רית היחידה, בתנובה יש רק נציגה אחת מתוך תשעה, ובאסם-נסטלה אין נשים כלל • מי החברה שסירבה למסור את ל"גלובס" הנתונים ומי יצרנית הממתקים שבה יש 60% נשים?
שטראוס מסמנת את שוק החנויות המתמחות, כמו מאפיות שכונתיות, קצביות ומעדניות • השלב הראשון: השקת מותג סלטים פרימיום בתמחור גבוה יותר תחת השם "דליקטס"
מחקר חדש שערכה רשות התחרות מעלה כי חוק המזון שכנס לתוקפו ב-2015 ונועד להגדיל את התחרות בשוק המזון, הביא לשיפור רווחיות הקמעונאיות • הספקים הגדולים הורידו את המחירים לרשתות, אך הן לא הורידו את המחיר לצרכן בשיעור זהה - והמרווח שלהן גדל
חברות המזון ומסעדות עושות לנו אינסוף מניפולציות מרחיקות לכת כדי להשפיע על חוויית האכילה שלנו, בלי לשנות שום דבר במזון עצמו אלא רק בתודעה • איך גורמים לנו לשנות את הדעה על מוצר מזון? • האזינו
קמפיין משרד הבריאות המסביר את מהלכי רפורמת סימון המוצרים, הקדים את מפרסמי חברות המזון ואף הפתיע אותם • בכירים בענף מסבירים מדוע הזירה התקשורתית נותרה פתוחה, איך צריך לנהל אותה, והיכן, אם בכלל, נראה שינוי אמיתי בהרגלי הצריכה
רפורמת סימון המוצרים אמורה לגרום ליצרניות המזון להפעיל יותר שיקול-דעת ולהפחית את כמויות הנתרן, הסוכר והשומן הרווי שבמוצריהן • חלקן בחרו קודם כל לרענן את עיצוב האריזה • האומנם מדובר בבחירה עיצובית מקרית?
אף שרשתות המזון הצטרפו למבצעים של חודש נובמבר, ענף מוצרי הצריכה רשם ירידה של 2.7% ביחס לחודש המקביל בשנה שעברה
חברת המזון הגדולה בישראל בוחנת הקמת מערך ייצור למזון מוכן בוואקום המיועד לשוק המקצועי • ההשקעה בקווי הייצור מוערכת בעשרות מיליוני שקלים וצפויה להביא לתנובה תוספת מכירות של 150 מיליון שקל בשנה
מכרז מכסות החמאה למכירה קמעונאית שהגיע לידי "גלובס" מגלה כי יצרניות החלב המקומיות נשארו בחוץ, והיבואניות שוב נדרשות לייבא חמאה לישראל תחת מחיר הפיקוח הממשלתי • גורמים בענף: "החמאה נמכרת היום במחירי שיא בעולם, שוב חוזרים על אותה טעות"
המחלבה השנייה בגודלה בישראל תחל לשווק במעדניות גבינות של מחלבת ארלה הדנית • במקביל צפויה שטראוס לעצור את סדרת הגבינות המיוחדות שלה שנקראת אנסמבל על רקע שחיקה ברווחיות
בשנים האחרונות הצליחה טרה לחדור לבתי אב דרך הנחות • אלא שלמרות זאת היא לא מצליחה להגדיל את נתח השוק הכספי שלה וסובלת מהפסדים • החברה בוחנת בימים אלו את צמצום ההנחות לקמעונאים • האם זה יספיק?
קבוצת המזון שבשליטת דודי עזרא מקיימת מגעים לרכישת 50% ממשחטת בקר שפועלת בסמול לחבל הריין בצרפת • המהלך, שנועד לחזק את אחיזתה של בשוק הבשר, מתרחש במקביל ליציאתה מחברת ביכורי שדה שעוסקת בשיווק פירות וירקות
מחצית מהתמורה תשולם לנטו אחזקות באמצעות מניות חברת-האם של ספקית התוצרת החקלאית, העומדת בפני הנפקה בבורסה • הרווח הצפוי לנטו מהמכירה מסתכם ב-160 מיליון שקל
דוחות כספייםרשות התחרותהעלאת מחיריםיוקר המחיהמחירי המזוןענף המזוןקמעונאותרשתות שיווקשופרסלשטראוס