H&M התחילה את דרכה ב-1947 כחנות קטנה לאופנת נשים בעיר וסטרוס בשוודיה • ב-2020 לרשת היו כבר יותר מ-5,000 חנויות ברחבי העולם • מדד המותגים
ריימונד (ריי) קרוק היה הראשון שזיהה את הפוטנציאל ברשת המזון המהיר של האחים מקדונלד, ובסופו של דבר הפך גם למרוויח הגדול מההצלחה שלה • מדד המותגים
בזכות מפגש ספונטני עם בחור זר, ג'ו גביה שם לב לצורך שקיים בענף התיירות והצליח לשנות מקצה לקצה את קונספט האירוח • כך הגיעה Airbnb לעולם • מדד המותגים
קווין סיסטרום ומייק קריגר רצו בהתחלה לפתח אפליקציה אחרת, מעין רשת חברתית שמבוססת על שיתוף מיקום, אך היא לא הצליחה לתפוס נתח בשוק הרבוי • בזכות הפילטרים לתמונות, הרשת הכושלת הפכה לאחת הרשתות המצליחות בעולם • מדד המותגים
ב-1996 זוג החברים לארי פייג' וסרגיי ברין הצטרפו לפרויקט שנועד לשפר את יכולת החיפוש באינטרנט, ולימים הפך לגוגל - מנוע החיפוש המוביל בעולם • מדד המותגים
שני המייסדים הקימו את רובין הוד במטרה להוריד את סף הכניסה לעולם הסחר הפיננסי, ונראה שהם הצליחו בכך בגדול • ב-2020 מספר המשתמשים עמד כבר על 13 מיליון איש, ורובין הוד אף הצליחה לערער את המוסדות הפיננסיים המסורתיים • מדד המותגים
סר ג'יימס דייסון זיהה בעיה בשואבי האבק: השקיות שברגע שהן מתמלאות, הן פוגעות באיכות השאיבה • הפתרון של דייסון לא רק כבש בסערה את העולם, אלא גם הפך אותו לאדם העשיר בבריטניה ב-2020 • מדד המותגים
אינסטגרם הייתה פיצ'ר באפליקציה אחרת שנכשלה, רובין הוד צמחה דווקא מהמחאה נגד וול סטריט ב-2011, ו-Airbnb נולדה מלילה אחד של פחדים שעבר על אחד המייסדים • כך התחילו המותגים הגדולים
משבר הקורונה הציב בחזית את מערכת הבריאות, וההשפעה על מיתוג קופות החולים נראית בבירור • מבצע החיסונים הפך את קופת כללית להפתעת השנה, אבל גם הקופות המתחרות לא נשארו מאחור • מדד המותגים
חברת קפסולות הקפה ניצבת בראש דירוג הצרכנים בתחום המזון והמשקאות, אחרי שנה של סגרים שהעבירו את צריכת הקפה הביתה • סודהסטרים מתברגת לראשונה בחמישייה הפותחת • מדד המותגים
החברה האם של הוט ניסתה לרכוש את פרטנר בתחילת משבר הקורונה, אבל המיזוג לא התרחש, והמיתוג של חברת הסלולר התחזק בתגובה • גם סלקום נכנסה למרוץ החימוש בשוק התקשורת ומיהרה לרכוש את גולן טלקום • מדד המותגים
לא היום, לא בשנה הבאה, אבל לקראת סוף העשור, אתם תגידו לארנק שלכם שאתם מתכננים חופשה בפריז בסופ"ש הבא - והוא יגיד לכם באיזו חברת תעופה כדאי לטוס, באיזה מלון יש הנחות ובאילו חנויות דיוטי פרי תוכלו להשתמש בתווי שי • הצצה לקטגוריה הכי חדשה וסוערת במדד המותגים
חוץ מיד2, לא נראה שבתחום הנדל"ן חושבים על המותג מעבר למכירה הבאה • תקופת הסגרים גם הייתה הזדמנות למהפכה דיגיטלית - אבל היא לא נוצלה • וגם בתחום המשכנתאות, נדמה שאנחנו נמצאים 50 שנה אחורה • מדד המותגים
שנת הקורונה לימדה את מותגי הקמעונאות המובילים את חשיבות ההשקעה באונליין • סופר־פארם, המובילה בקטגוריה, ו-KSP השכילו לנצל זאת - וגם הענקיות הבינלאומיות נהנו מכך שהישראלים קנו יותר • מדד המותגים
בתחילת שנת הקורונה נראה היה שאפילו מותגי רכב מבוקשים ומבוססים אינם עמידים בפני המשבר • אולם מאז אמצע 2020 החלה התאוששות מהירה שעדיין נמצאת בעיצומה - והעובדה שהמותגים הוותיקים נותרו בדירוג מעידה על כך • איך בכל זאת השתנו חוקי המשחק? • מדד המותגים
לפני שנה וחצי השפים לא היו מאמינים שהם ישנעו מנות גורמה בצידנית לבתים, ושגם גלידות וקרואסונים הם מזון שאפשר לארוז למשלוח בוולט • מדד המותגים
AirbnbNETFLIX (נטפליקס)אינסטגרם (Instagram)אפליקציותועידת MADמיתוגפרטנרקופת חולים כלליתרובין הודשואב אבק