הצעת החוק של שר התקשורת משה כחלון אושרה בוועדת שרים לענייני חקיקה ■ ביטול קנסות היציאה יורחב לכבלים ולוויין, ספקי אינטרנט, טלפוניה נייחת וטלפוניה בינלאומית
לאחר ביטול קנסות היציאה בשוק הסלולר - מתכוון שר התקשורת להרחיב את הפטור מהקנסות לכל שוק התקשורת
משרד התקשורת ערך ביקורת פתע במרכזי מכירות של החברות - וגילה כי פרטנר ומירס הפרו את הוראות החוק לביטול קנסות היציאה ■ מירס: "טעות משרדית" ■ פרטנר: "הנושא הוסדר"
בדיקת "גלובס": קנסות יציאה שלא נפרעו וחשבוניות גבוהות מהמובטח - סוכני המכירות של חברות הסלולר מגיעים אל בתי לקוחות ומפתים אותם לחתום על חוזים המתגלים כמופרכים
שר התקשורת התיר לסלקום לגבות חוב על מכשירים בעסקת קרדיט ■ פלאפון ופרטנר יישרו קו ■ סלקום: "החברה לא גבתה ריבית בעבר ולא גובה כעת"
לאחר ביטול קנסות היציאה בסלולר, יבוטלו גם קנסות היציאה ללקוחות הכבלים והלוויין, ספקי האינטרנט, הטלפוניה הנייחת והמפעילים הבינל', לרבות ללקוחות הנמצאים בהסכמים קיימים
משרד התקשורת קיבל תלונות מלקוחות שקיבלו חשבון מנופח במסגרת ההתנתקות שלהם מחברת הסלולר, לאחר שזו חייבה אותם בתשלום אחד עבור יתרת התשלומים על המכשיר
עקב המרמור על ההתחייבות שדורשות חברות שונות, מציעות רבות מהן גם מסלולים ללא התחייבות ■ ואולם, בפועל מסלולים אלה יקרים יותר וגורמים לצרכנים להיכנס למלכודת דבש
מעתה יוכלו הלקוחות לעבור מחברה לחברה בתשלום סמלי עבור הפסקת ההתקשרות: 8% מהחשבון החודשי הממוצע, כפול מספר החודשים שנותרו למנוי בתקופת ההתחייבות
ביטול הקנסות יחול גם על מנויים הנמצאים בהסכמים קיימים, וגם הם יוכלו לעבור מחברה לחברה בתשלום סמלי: 8% מהחשבון החודשי הממוצע כפול מספר החודשים שנותרו בהתחייבות
yes התנתה את העלאת ערוץ הספורט החדש בביטול החובה להעמיד לו תחליף אם יירד מהאוויר ב-3 השנים הקרובות ■ בנוסף, לקוחות yes לא יהיו רשאים להתנתק ללא קנס אם הערוץ יירד
את ההצעה יזמו חברי הכנסת אופיר אקוניס ויוליה שמאלוב-ברקוביץ' ■ אקוניס: "חברות הכבלים והלוויין כולאות את הלקוחות שמעוניינים לקבל שירות טוב יותר דרך קנסות היציאה"
שר התקשורת בראיון ל-100 המשפיעים של "פירמה": "חברות הסלולר לוקחות את הכספים והפנסיות שלנו ונותנות לציבור קנס בכסף שלו - לא הגיוני" ■ "יהיה לי סיפוק כשהמחירים יוזלו"
את ההצעה יזמו חברי הכנסת יוליה שמאלוב-ברקוביץ' ואופיר אקוניס ■ אקוניס: "חברות הסלולר משתמשות בקנסות היציאה על מנת לכבול את הצרכנים"
הנדידה תיכפה על חברות הסלולר - הן עושות חשבון פשוט ומתכוונות להרוויח ממנה
לקוחה ביקשה להתנתק משירותי האינטרנט של HOT בשל תקלות, והובטח לה כי תנותק ללא קנס - אך בפועל החיוב נמשך, וההחזר הכספי המובטח לא הגיע ■ HOT: "נדאג לזכותה"