ישראייר | בלעדי

ממלונאות ומכוניות יוקרה לתעופה: זו הקבוצה מדובאי שמתעניינת ברכישת ישראייר

קבוצת אל חבטור נמצאת בבעלות אחת משמונה המשפחות השולטות בכלכלת איחוד האמירויות • סמנכ"ל הכספים בישראייר אסף צור נסע השבוע לפגישה עם נציגי החברה

קבוצת אל חבטור שבבעלות חברת ההחזקות הגדולה באיחוד האמירויות היא החברה המתעניינת ברכישת ישראייר, כך נודע ל"גלובס". הקבוצה שמקום מושבה הוא בדובאי נמצאת בבעלות משפחת אל חבטור, אחת משמונה המשפחות השולטות בכלכלת איחוד האמירויות.

כפי שנחשף ב"גלובס", סמנכ"ל הכספים בישראייר אסף צור, נסע השבוע לפגישה עם החברה המתעניינת ברכישת החברה. את ההתעניינות של משפחת אל חבטור המחזיקה בקבוצת אל חבטור Habtoor AL הגדירו גורמים מעורבים כ"רצינית מאוד".

לקבוצת אל חבטור, שבראשה עומד היו"ר חלף אחמד אל חבטור יש עסקים בתחומים שונים. בין השאר הקבוצה פעילה בענף האירוח ובתי מלון ולאחרונה היא אף הכריזה על שילוב של מזון כשר במלונותיה, מזון שיוגש 24/7 גם בשירות לחדרי האורחים.

לחברה 14 מלונות בדרגות אירוח שונות, מחציתם ממוקמים באיחוד האמירויות ומחציתם ברחבי העולם (וינה, בריטניה, לבנון, הונגריה וארה"ב).

עוד עוסקת החברה ביבוא של מכוניות יוקרה בהן של המותגים בנטלי ובוגאטי ובייבוא של מותג הרכב מיצובישי. תחומי עיסוק נוספים של הקבוצה כוללים יהלומים, נדל"ן למסחר ולמשרדים, בתי ספר ומיזמים בתחום העיתונות והתקשורת. משפחת הבטור מחזיקה בחברת ההחזקות הגדולה באמירויות והיא נוסדה ב-1970.

מישראייר לא נמסרה תגובה לדברים.

לא המתעניינת היחידה מדובאי

לא מדובר במתעניין היחיד מדובאי - לאחרונה פרסמה קבוצת NY Koen מדובאי כי בכוונתה להגיש הצעה לרכישת ישראייר. בפרסום באתר גולף ניוז החברה אף נקבה במחיר של 70 מיליון דולר לחברה. אלא שהצעה רשמית טרם הוגשה. ב-8 בנובמבר יסתיים המכרז במסגרתו המתעניינים ברכישת ישראייר יוכלו להגיש הצעות לרכישת החברה לעוה"ד אופיר נאור שמונה כנאמן לאיי.די.בי בהוראת בית המשפט.

עד כה קיבל הנאמן הצעה אחת שהגישו אנשי העסקים רמי לוי ושלום חיים. השניים הציעו לרכוש את ישראייר ב-70 מיליון שקל (20.4 מיליון דולר). ההצעה הוגשה דרך חברת בי.ג'י.איי השקעות הציבורית, שהצהירה זה מכבר על כוונתה להיכנס לתחום התיירות. במסגרת העסקה מציעה בי.ג'י.איי לרכוש את מלוא המניות של ישראייר בתמורה לסכום של 70 מיליון שקל. במקביל, תוותר ישראייר על חוב של 5 מיליון דולר (17 מיליון שקל) שחבה לה החברה האם, אי.די.בי.