מחירי הירקות, הודעות חוב שצונחות במפתיע וחוסר תחרותיות בענף הרכב - אלה רק חלק מהסוגיות שמטרידות את הישראלים ■ הצעות חוק שהוגשו בכנסת החולפת ניסו לפתור חלק מהן ■ האם הח"כים החדשים ירימו את הכפפה?
שלל הטעיות על המדף: הצרכן הישראלי, בוגר חרם הקוטג', ממשיך לדרוש שקיפות - אבל הוא רחוק מאוד מלקבל אותה ■ מבולבלים? גם אנחנו
כיוון שהחוק היבש קובע פיצוי של 16 שקל בלבד לצרכן על עוגמת-נפש שנגרמה לו, צרכנים רבים תובעים את החברות ולעתים גם זוכים בפיצוי נאה ■ הבעיה היא שהפיצוי תלוי בעמדתו הנקודתית של השופט לגבי המקרה הנדון
מאז שעלה הקמפיין לאוויר התקבלו יותר מ-2,000 תלונות ברשות להגנת הצרכן נגד עסקים בטענה להפרות חוק - פי שישה ממספר התלונות שמתקבלות ברשות בימים רגילים
הפורום באתר האינטרנט של המועצה לצרכנות יסייע בשאלות בנושא זכויות צרכניות עליהן ישיבו מומחים מטעם המועצה
עבור מספר רב של מוצרים שנבדקו לא הוצגו מחירים כלל, ובמוצרים אחרים התגלה פער בין המחיר המוצג על גבי המוצר ובין המחיר שנגבה בקופה מהלקוח
בתביעה נטען להטעיית צרכנים בשל כיתוב שהיה שונה בשפה הערבית לעומת הכיתוב בעברית על גבי 3 מוצרים של שקיות אשפה ■ השופט: "זכותם של בני הציבור הערבי לקרוא בשפתם אינה רלוונטית לחוק הגנת הצרכן"
ועדת הכלכלה אישרה לקריאה שנייה ושלישית את התיקון לחוק הגנת הצרכן שהציע ח"כ איתן כבל, שנועד להרחיב את החובה לספק לצרכנים מענה טלפוני חינם
פנתה לממונה על הגנת הצרכן בבקשה להרחיב את חובת הסימון הקיימת, כדי שניתן יהיה להשוות מחירים ביחס למוצר דומה - וכך להתמודד טוב יותר עם יוקר המחיה ולבצע קנייה מושכלת
נציגת הרשת ללקוח: "אנו לא שולחים טכנאים מעבר לקו הירוק מבחינה מצפונית וביטחונית" ■ רק לאחר פניית "גלובס" הגיעו טכנאי החברה לבית הלקוח ותיקנו את המוצר ■ מחסני חשמל: "אנו מטפלים בתקלות בכל הארץ"
עפ"י הצעת חוק של ח"כ בועז טופורובסקי, בתי עסק יחויבו לספק לצרכן הוכחות בטרם ידרשו מהם לשלם חוב
זאת בעקבות חשיפת "גלובס" ■ איציק שמולי: "השיטה של הקטנת הכמות והעלאת המחיר היא להטוטנות שיווקית שמפילה בפח צרכנים רבים" ■ בדיקת "גלובס": יוניליוור הקטינה גם את מארזי שלגוני מגנום - והמחיר עלה ב-10%
האם החוק הטרי שבא לתת מענה למנויים הכבולים במכוני הכושר מספק פתרון הולם? לא בטוח ■ הקנסות על עזיבת המכון עדיין גבוהים, ושיטת החישוב מסורבלת ■ בצד החיובי: לקוחות קלאב הוטל יכולים להשתחרר מהחוזה בלי קנס
הצעת החוק של ח"כ חיים כץ, "זיהוי טלפוני של עוסק", מחייבת זיהוי של נציגי שירות וחיוג של חברות ממספר מזוהה
הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן תוסמך להטיל עיצומים כספיים על עסקים מפרי חוק כנגד צרכנים ■ המשמעות: אכיפה מהירה ויעילה יותר והגברת ההרתעה
שלושה פסקי דין בשבועבית המשפט העליוןבתי מלוןהרשות להגנת הצרכןועדת הכלכלהחברות תעופהטיסותסוכני נסיעותסלקוםתביעה ייצוגית