"בחלק מהמדדים שלנו העבודה מהבית העלתה את התפוקה"

"כדי להיות מנהלים טובים חייבים להיות גמישים": דגנית קרמר, משנה למנכ"ל יס, פלאפון ובזק בינלאומי, על 6 תובנות שתיקח מהקורונה • בית ספר לניהול בעידן כאוטי, פרויקט מיוחד

דגנית קרמר / צילום: אלירן אביטל
דגנית קרמר / צילום: אלירן אביטל

 1. גמישות: התובנה המרכזית שהתחזקה אצלי בעקבות הקורונה זה שכדי להיות מנהלים טובים חייבים להיות גמישים, חייבים לקבל שינוי בצורה נכונה ומהמקום הזה לייצר כל הזמן דיאלוגים עם העובדים ולייצר פתרונות. מעבר לזה, הקורונה דחפה אותנו להאיץ פתרונות שאולי בלעדיה היו אורכים זמן רב יותר.

2. התמקדות: במהלך תקופת הקורונה, התמקדנו בשני נתיבים מרכזיים: נתיב העובדים ונתיב הלקוחות. במישור של הלקוחות, המוצרים שלנו נדרשו יותר בתקופת הקורונה, ומצאנו את עצמנו משדרגים את התשתיות ומייצרים ללקוחות פתרונות מבוקר ועד לילה. יצרנו מוצרי שירות חדשים כדי לתת ללקוחות מענה. כך, למשל, היו לנו לא מעט לקוחות בבידוד, כך שאי אפשר להיכנס אליהם לדירות, אז יצרנו אפשרות להנחות אותם באמצעות ווטסאפ וידיאו. מבחינת העובדים - למעלה מ-80 אחוז מהם עבדו מהבית, אך הקפדנו להישאר זמינים. כך, למשל, מרכזי השירות והמכירה היו פתוחים לאורך כל התקופה.

עוד בסדרהלכל הכתבות

הצג עוד

3. איזון: ראינו שעבודה מהבית מייצרת לעובדים איזון בין משפחה וקריירה, שהוא חשוב ולכן נמשיך ליישם אותה. העובדים גילו בקורונה מאמץ ומוטיבציה גבוהה שבאו מתוך הערכה גדולה לכך שמאפשרים לעבוד מהבית, ולכך שלא פיטרנו אף אחד. בעיניי זה מעיד על כך שאם חברות לוקחות את האיזון לעובדים ומאפשרות סביבת עבודה תומכת - הם מחזירים. אגב, התוכנית הלאה היא לעבוד מהבית באופן חלקי - 35% מהעובדים יעבדו מהבית, זה יאפשר לנו שילוב נכון. במוקדים הטלפוניים אנו מתכוונים ש-50% מהעבודה תהיה מהבית. נציגי מוקדים עובדים במשמרות ולפעמים הנסיעה הלוך חזור למוקד אורכת שעתיים. העבודה מהבית מייצרת להם 'וול ביינג', יש פה יתרונות מאוד גדולים, וזה יאפשר לנו לגייס עובדים ולאפשר משמרות לילה - שהן מתגמלות יותר - גם לבעלי משפחות.

4. התייעלות: בחלק מהמדדים שלנו העבודה מהבית העלתה תפוקה. בחלק מהמקומות היא נשארה באותה רמה, אך לבטח לא ירדה. בין היתר התייעלנו בקיום פגישות עם המנהלים. עד עכשיו, כשרצינו לפגוש את המנהלים היינו מזמינים אותם להגיע לבנייני המטה, מה ששיבש להם את יום העבודה. כעת, כשמקיימים את הפגישות האלה בזום, הן הרבה יותר אפקטיביות.

5. חיסכון: בעקבות הקורונה, הבנו שיש פה גם הזדמנות לייצר חיסכון בנדל"ן. מכיוון שחלק מהעובדים יעבדו מהבית, נוכל להביא התייעלות גם מהמקום הזה. בעבר גם קיימנו כנסים שהצריכו אולמות גדולים והיו כרוכים בעלויות כבדות והיום כמובן זה לא קיים. אני יכולה להביא הרצאה לעובדים בזום. אגב, עדיין אשלח להם ערכות כיבוד הביתה, אבל זה חוסך הרבה מאוד עלויות.

6. דיגיטציה: מתן המענה ללקוחות באמצעים דיגיטליים גדל משמעותית, והם למדו לא לפחד מזה. לקוחות גם העריכו את העובדה שהשקענו ודאגנו להגיע לבתים למרות הקורונה. מאחר שאנו בתוך פרויקט של מעבר מהלוויין לאינטרנט, ממילא הרחבנו את מספר הטכנאים. מעבר לזה, חלק מהמענה ניתן באמצעים הדיגיטליים. אם בעולם רגיל יש פיקים סביב שעות מסוימות ביום, מצאנו את עצמנו בפיקים לאורך כל שעות היום כשדווקא בערב הייתה רגיעה, בניגוד למצב הרגיל.