ב-2019 שילמה המדינה על אבטחת טיסות שלוש החברות הישראליות היקף של 946 מיליון שקל • הכסף מועבר מהאוצר לאל על שאמונה על אבטחת הטיסות של התעופה הישראלית • מאז הסכם השמיים הפתוחים, המדינה מכסה 97.5% מעלות האבטחה של חברות התעופה הישראליות
סקטור הדיילים הוא הראשון לחתום על הסכם שישקף קיצוץ של מאות עובדים וקיצוץ בתנאי העסקה • לפי ההסכם, יצומצם מספר המשרות של הדיילים הזמניים, הקבועים ומנהלי השירות בטיסות
טייס אל על נוקטים עמדה חד משמעית: החברה צריכה לקבל את מתווה האוצר מאחר והצלתה אפשרית רק דרך דילול מניות הבעלים ודרך הלאמה • בסוף השבוע יוכרז יו"ר חדש לוועד הטייסים
רפי דניאלי, לשעבר מנכ”ל צים, נשכר לייעץ לחברה בהמלצת מנכ”ל האוצר היוצא שי באב”ד, בעת שייצג את המדינה • באב"ד: "הוא עשה שני הסדרי חוב. גם אל על תצטרך הסדר חוב מול בעלי המטוסים”
ועדת הכלכלה דנה בהצעת חוק המבקשת לקבוע כי חברות התעופה לא יידרשו לשלם פיצוי בנוסף להחזר הכספי, ולהאריך את משך ההחזרה מ-21 ימים ל-90 ימים • מנכ"ל אל על: "לחברה אין מה לשעבד לטובת הצרכנים או הבנק"
באב"ד נימק את החלטתו לפרוש ב"התארכות ההליך" ורצונו לצאת לחופש • מנכ"לית האוצר קרן טרנר תחליף אותו מעתה בתפקיד
כדי לממן את החוב של אל על מבקשת הלוואה של 400 מיליון דולר, אבל זהו גם הסכום שהיא חייבת ללקוחות על טיסות שבוטלו במשבר • מהן הדרכים שבהן המדינה מנסה להציל אותה, האם גם הפלתה על הפרק ואיך הכול יסתיים? • האזינו
אל על מרגישה בטוחה לא להיות כנועה במו"מ המתנהל עם האוצר, לאחר שרה"מ הנחה ישירות את האוצר להציל את החברה • מה שאל על לא לוקחת בחשבון הוא שרה"מ הנחה להציל את החברה - אולם לא את הבעלים שלה
אל על שיגרה מכתב לאוצר, שבו הצהירה כי מצאה גוף מלווה נוסף ל-400 מיליון דולר • במקביל, היא הציעה תוכנית שכוללת הנפקה של 40 מיליון דולר לציבור, ושהמדינה תרכוש 110 מיליון דולר בשטרי הון המירים
המשמעות היא שגם אל על מבינה שב-1 באוגוסט, התאריך שהשמיע אתמול רה"מ במסגרת ביקורו של ראש ממשלת יוון בישראל - לא צפוי שינוי שלפיו אכן יפתחו השמים • אל על תמשיך בטיסות המטען שהיא מפעילה ובטיסות נקודתיות להשבת ישראלים ליעדים שונים
90% מעובדי אל על נמצאים בחל"ת מאז חודש מרץ • המשמעות היא שאל על לא בונה על פתיחת השמים באוגוסט, כפי שהבטיח נתניהו היום
אל על מתקדמת במסלול של קבלת הלוואה מהבנקים, כולל מגופים מוסדיים • במקרה כזה משפחת מוזס בורוביץ’ תשמור על השליטה, אך המינוף של החברה יגדל אף יותר מהיחס הגבוה הנוכחי • הקפאת הליכים היא תרחיש שמעורר חששות בקרב כל הצדדים
בסוף החודש אמורות להתקיים בחירות ליו"ר הוועד ולארבעה חברים בוועד, שני קברניטים ושני קצינים ראשונים • מאלקבץ נמסר: "לדאבוני כל מאמצינו להניע בחודשים האחרונים מו"מ הוגן ואפקטיבי והוויתורים העצומים שהיינו נכונים לעשות לשם שמירת החברה ושיקומה לא מצאו שותפים מנגד"
האיגוד המקצועי, המייצג קרוב ל-5,000 טייסים בלופטהנזה, שנקלעה למשבר בעקבות מגפת הקורונה וסיכמה לפני כשבועיים על תוכנית חילוץ ממשלתית עם ברלין בשווי 9 מיליארד אירו, אמר לתקשורת: "אנחנו רוצים לשמור על העגור (סמל החברה) באוויר"
יו"ר הוועדה, ח"כ יעקב מרגי: "על המדינה להיכנס לעובי הקורה בנדיבות גם דרך מענקים. מדברים על ערך אסטרטגי לתעופה, אז יש לכך תג מחיר; אין ארוחות חינם - אם המדינה רוצה תעופה ישראלית, עליה לשלם"
ועד הטיסיים טוען כי הנהלת חברת התעופה לא פועלת כדי להחזיר את הטייסים מחל"ת ופוגעת בזכויות שלהם ע"י לו"ז עבודה לא מסודר • הנהלת אל על: "עקב משבר הקורונה אנו פועלים במתכונת מצומצמת מאוד וללא לוח זמנים ידוע מראש"
ארקיעגיאוקרטוגרפיהדוחות כספייםדינה בן טל-גננסיההפרסומות הזכורות והאהובותחברות תעופהטיסותישראיירישראל במלחמהפרסומות