החברה נימקה החלטה את עצירת הטיסות לאור ירידה חדה בביקוש לטיסות סדירות • הפסקת הטיסות תיכנס לתוקף היום בחצות
יו"ר אל על, אלי דפס, מאשים את האוצר בסחבת: "כשהאוצר רוצה מאיתנו משהו, זה למחר. עכשיו כשהמצב הפוך, הם מתמהמהים"; וטוען כי שעון החול של החברה הולך ואוזל: "מתי נתאושש מהמשבר? הנחת העבודה היא שביולי 2021 נחזור לתלונות של יולי 2019"
גונן אוסישקין במכתב לעובדים: "אנו מתקרבים לנקודה בה המדינה חייבת להחליט האם היא רוצה חברת תעופה לאומית - או שהיא סבורה כי הביטחון התעופתי איננו מרכיב חשוב בביטחון הלאומי" • ועד עובדי אל על: "להנהלה יש כוונות לא טהורות לחסל מחלקות שלמות"
מבחינת שר התחבורה בצלאל סמוטריץ', כפי שכתב במכתב שהעביר לשר האוצר משה כחלון, יש לערוך הפרדה בין שלוש חברות התעופה ולתעדף בשלב זה את שתי החברות הקטנות, ישראייר וארקיע, עם הלוואה של 25 מיליון דולר לכל אחת
עיני אל על נשואות לעולם, שם הסיוע הממשלתי לחברות התעופה כבר זורם • ומה בארץ? בשיחה עם "גלובס" היישר מהבידוד, שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' אינו מסתיר את תמיכתו במתן סיוע לחברות התעופה הישראליות, אבל לוקח בחשבון גם תסריטים אחרים, מטרידים יותר
שר התחבורה שיגר מכתב לשר האוצר בתקווה להציל את חברות התעופה ארקיע וישראייר • סמוטריץ' דורש הלוואה של 25 מיליון דולר לארקיע ולישראייר בערבות מדינה בהיקף של 75%-80%, וסבור כי הלוואה זו תספיק כדי לסייע להן לצלוח את משבר הקורונה
לפי ההערכות, כ-3,000 ישראלים שוהים בהודו; במוצ"ש המריאו שתי טיסות של אל על ממומבאי לנתב"ג, ומחר תמריא טיסת ארקיע מהודו • עד כה הטיסה ישראייר לישראל כ-2,000 ישראלים ש"נתקעו" בחו"ל ב-12 טיסות מיעדים שונים באירופה, וכעת תוציא שתי טיסות מיוחדות מאיטליה
לטענת קבוצת צעירי חב"ד שהגיעו הלילה לישראל, נאמר להם בנתב"ג כי "כל מי שמגיע מקראון הייטס הוא חולה קורונה בפועל, עד שיוכח אחרת"
יותר מ-1,000 עובדים משתייכים לאגף הביטחון של אל על כעובדי משרד החוץ • "אומרים לנו לחזור לארץ, אבל אין טיסות, ואף אחד לא דואג להחזיר אותנו לארץ", סיפר אחד העובדים ל"גלובס"
ממשלת גרמניה בשיתוף עם לופטהנאזה וחברות תעופה נוספות יחזרו חזרה לגרמניה תיירם ואנשי עסקים שנתקעו במדינות אחרות בשל משבר הקורונה • גם בישראל פועלים לחילוץ אזרחים: אל על שולחת מטוסים לפרו וישראייר מחלצת ישראלים ממזרח אירופה
אל על מקווה לקבל מהמדינה הלוואה בהיקף של 700 מיליון שקל לפריסה על פני 15 שנים • בתמורה להלוואה זו נדרשה אל על להציג מהלכי התייעלות ממשיים הכוללים התמודדות עם המצב כיום על רקע משבר הקורונה וכן "ביום שאחרי" • אלפי עובדים באל על כבר קיבלו מכתבי חל"ת
חברת התעופה תתכנס היום לדיון נוסף עם נציגי משרד האוצר, בתקווה לקבל אור ירוק לתמיכה כספית שתאפשר לחברה לשרוד את המשבר החמור בתולדותיה • ברקע, ועד עובדי אל על הכריז על סכסוך עבודה לאור הפיצוץ בדיונים בין ההנהלה והעובדים בניסיון להגיע למתווה הבראה שיכלול פיטורים
מחאות עובדים מול משרדי החברה לאחר פיצוץ המו"מ • מספר המפוטרים שאל על תידרש להם בתוכנית שגובשה עומד על 1,100-1,200 עובדים – 60% מתוכם הם עובדים קבועים • אל על מקווה לקבל הלוואה בערבות מדינה בהיקף של 600-700 מיליון דולר, שתוחזר באופן מדורג על פני 15 שנה
אחרי מו"מ מרתוני בהובלת יו"ר ההסתדרות, הנהלת אל על דחתה את הצעת העובדים לוויתורים על סך מיליארד דולר לתקופה של 7 שנים • בתוך כך, נציגות העובדים באל על העבירה הלילה קריאה דחופה לכל עובדי אל על שלא לצאת לחופש ביום חמישי הקרוב ולהגיע לעבודה
בחברת התעופה עובדים כ-6,300 איש, ומאות מעובדיה כבר נכנסו לבידוד בשל נגיף הקורונה • בנוסף, אל על פרסמה היום אזהרה נוספת לבורסה: "מעריכה כי להודעת משרד הבריאות על הרחבת חובת הבידוד צפויה להיות השפעה מהותית לרעה על פעילות החברה"
ההחלטה להורות על בידוד לכל השבים מחו"ל מתקבלת בהבנה ("כדי למנוע מגפה כמו באיטליה") • המדינה חייבת להכין תוכנית חירום ולסייע למגזר העסקי ("אבל בלי צעדים פופוליסטיים") • וההסכמה הגורפת לפיה צריך לשמר חברת תעופה "לאומית" • "גלובס" שאל, בכירי המשק השיבו
ארקיעגיאוקרטוגרפיהדוחות כספייםדינה בן טל-גננסיההפרסומות הזכורות והאהובותחברות תעופהטיסותישראיירישראל במלחמהפרסומות