בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה נמסרו בישראל כ-7,800 כלי רכב חשמליים חדשים, עליה של כ-528% לעומת התקופה המקבילה אשתקד • המשלוח הבא של טסלה, שינחת בתחילת נובמבר, ייקח את סך המכירות השנתיות של רכב חשמלי בישראל מעבר ל-10,000 יחידות
בתוך רבעונים ספורים הפך שוק הרכב ישראלי משוק של קונים, שמחוזרים על ידי המוכרים, לשוק של מוכרים עם זמני המתנה הולכים ומתארכים והנחות מזעריות • איך זה קרה, על מי זה משפיע ומה עושים • גלובס עושה סדר
התחזית שפרסם האוצר חושפת בין השורות את עוצמת ההתמכרות של המדינה להכנסות ממיסוי רכב, שצפויות לנסוק השנה במקביל לשבירת שיאי המכירות • אבל האינפלציה שמתרחבת והזעזועים בתעשיית הרכב מלמדים כמה ההתמכרות הזו מסוכנת
210 אלף כלי רכב חדשים עלו על הכבישים בינואר-יולי, קרוב לנתון של כל 2020 • הערכות: אם לא יהיו בעיות הספקה וסגר, השוק יחצה את ה-300 אלף
כ-183 אלף כלי רכב נמסרו במחצית השנה, וכ-32 אלף ביוני • טסלה מסרה למעלה מ-2,900 כלי רכב • מכירות החשמליות ממשיכות לזנק
את הביטוי לכך שהציבור הישראלי זוכה לפצות את עצמו על שנת הקורונה באמצעות מכוניות חדשות ניתן לראות על הכבישים העמוסים: בשבוע שעבר, למשל, עמד התזמון הממוצע של נסיעה ברכב פרטי מחיפה לתל אביב בשעות הבוקר על כשעה וחמישים דקות בכל הנתיבים "המהירים" האפשריים
הערכות ראשונות מסמנות כי מכירות הרכב החדש שברו ביוני את השיאים ההיסטוריים לחודש זה עם כ-32 אלף מסירות • גם הנתונים במחצית השנה שוברים שיאים • הערכות: הכנסות המדינה מענף הרכב ורווחיות היבואנים יגיעו השנה לשיא, על חשבון הפקקים
הקורונה והמחסור העולמי בשבבים הובילו לזינוק במחירי המכוניות המשומשות • חברות הליסינג הפכו ממוכרות לרוכשות, והסוחרים נותרו ללא מלאי • עם זאת, יש סימנים להאטה בקצב עליית המחירים
שוק הרכב הישראלי רשם ברבעון הראשון מסירות שיא • אך בהשוואה לרבעון המקביל ב-2019, שהיה "נטול קורונה", היקף העלייה לא דרמטי • על מה מעידה מגמת המכירות, איך ישפיעו צעדי המיסוי החדשים שנבחנים באוצר, ולמה החשמליות מייצרות יותר רעש ממכירות?
הנתון היה גבוה מצפי האנליסטים, שהעריכו בממוצע כי ענקית המכוניות החשמליות תמסור כ-168 אלף רכבים
בשנה החולפת חוקי המשחק השתנו: דווקא כאשר כל המדדים הכלכליים תפסו כיוון שלילי, הירידה שנרשמה במכירות הרכב נחשבת למתונה • אלו הסיבות לכך
תעשיית הרכב נכנסה ל־2021 בתקווה למלא את המחסנים, אבל בעיות בשרשרת האספקה גורמות להיצע להישאר נמוך – והמשמעות של זה היא פחות מבחר, מחירים גבוהים יותר וזמן המתנה ארוך יותר
למרות הקורונה, שוק הרכב הישראלי הפגין בחודשיים הראשונים של השנה שיעורי צמיחה גבוהים בהשוואה למדינות המפותחות • אבל דלילות מקורות המימון של השוק המוסדי, ותחזיות המאקרו הקודרות של האוצר ביחס למשק, מעמידות בסימן שאלה את סיכויי המגמה להימשך
כמעט 50 אלף כלי רכב חדשים עלו על כבישי ישראל בחודש החולף, וחברות הליסינג "פתחו את ברז ההזמנות"
ירידת הביקוש של חברות הליסינג, הקיפאון הפוליטי והיעדר התקציב היו אמורים להיות חדשות רעות לשוק הרכב, אך יש זינוק ברכישות במגזר הפרטי • בין הסיבות: הירתעות מתחבורה ציבורית וזרימת כספי הסיוע הממשלתי לצריכה פרטית
ענף הרכב נפגע קשה בתחילת משבר הקורונה, אבל בחודשים האחרונים נראית התאוששות בשוק • הקורונה מקצינה את הפערים בין אלה שנפגעו לבין אלה שממשיכים לחיות כרגיל - כמה זמן זה יימשך? תשאלו את האוצר ובנק ישראל
טסלהיבוא רכבליסינגמכונית חשמליתמסירות רכברכב חדשרכב משומשרכב סינישוק הרכבתעשיית הרכב