ערוץ עשר, שהיה בזמנו במלחמת הישרדות, הוביל מלחמת חורמה נגד עמלות היתר שמשלמים גופי התקשורת לחברות רכש המדיה, ובין היתר ניסה להביא לחקיקה שתאסור או תגביל אותן • אולם המודל הישן ממשיך לפעול
ענף הפרסום הישראלי מחפש מודל כספי חדש להסדרת היחסים עם המפרסמים, ועשוי ללכת לכיוון הפורמט האמריקאי: ריטיינר + בונוס על עמידה ביעדים או קנס על כישלון ■ מדוע משרדי הפרסום בישראל מתעקשים על שיטת העמלות?
ענף הפרסום מחפש אלטרנטיבה לשיטת העמלות ששחקה את הרווחיות ■ בכנס מיוחד שנערך היום בחנו הצדדים: האם כדאי לעבור לתשלום לפי שעות? האם שיטת הריטיינר עדיפה? ואולי השיטה הקיימת היא המתאימה ביותר לענף המקומי?
יו"ר האיגוד, מודי כידון: "ענף הפרסום מצוי במשבר המאיים על קיומו; יום העיון יטפל בסוגיה הבוערת - שיטת התגמול של משרדי הפרסום והתמורות שיחולו בה"
זאת אם לא יעמדו במכסות הפרסום ■ העמלות הן חלק מההסכמים השנתיים בין חברות המדיה לגופי השידור ■ היקפי הפרסום בשוק ירדו בחצי השנה האחרונה
שיטת העמלות בענף הפרסום יצרה כאוס, ויש המייחסים לה גם את קריסת המדיה ■ חלק מבכירי הענף סבורים כי אימוץ המודלים האלטרנטיביים כבר מעבר לפינה, ואחרים בטוחים שדבר לא ישתנה ■ האם יש סיכוי לשינוי שיטת התגמול בענף?
ההצעה תוגש השבוע לכנסת ע"י חה"כ יוליה שמאלוב-ברקוביץ' וכרמל שאמה-הכהן
למנכ"ל ערוץ 10 לשעבר יש עצה למנכ"ל הנוכחי יוסי ורשבסקי: "אל תמשיך בכל תנאי" ■ "אם אמצעי המדיה המוביל מפסיד כסף, אין תוחלת לכלל המדיה בארץ"
ענף הפרסום היה בין הראשונים שהחלו בפיטורי עובדים ■ האם זה בגלל המפרסמים שנלחצו מהמחאה החברתית וסגרו את הברז - או שזהו לחץ לא מוצדק?
שמיר, סמנכ"ל קריאייטיב בגליקמן-נטלר-סמסונוב, בפסטיבל קקטוס הזהב: "אנחנו לא אמנים שבאים להציג את הפנטזיות שלהם. אנחנו קמים בבוקר לעשות פרסום ממוצע, פופולרי ומספק"
הבדיקה היתה חלק מהמלצות ועדת מרדכי ■ מנכ"ל משרד התקשורת: לא התקיימה שום ישיבה בנושא
אייל חומסקי, אילן שילוח וגיל סמסונוב הציגו לפקידי האוצר את ההיסטוריה של שקיפות העמלות - והצליחו לשכנעם שלא להקים את הוועדה במשרד האוצר שאמורה היתה לדון בנושא עמלות הפרסום
לפי הצעת האוצר, כל בעל רישיון ישדר בערוץ נפרד ויהיה הגורם היחיד שמשדר בערוץ זה תוקף כל רישיון יהיה ל-15 שנה עם אופציה להארכה ב-15 שנים נוספות אחת ל-5 שנים תיבדק העמידה במחוייבויות של בעל הרישיון