חברת ייעוץ בינלאומית המליצה לוועדת היגוי בשיתוף רכבת ישראל, משרד התחבורה ומשרד האוצר לסלול מנהרות באורך 26 ק"מ כדי להתמודד עם הביקוש לנסיעות ב-2040 ולהקים מסילה נוספת מעל הקרקע ■ העלות המוערכת של העבודות: כ-10 מיליארד שקל
כחלק מפרויקט הזרוע הצפון מזרחית של כביש 6- מיקנעם לכיוון קרית שמונה והגולן, נחנכו השבוע 2 גשרים גדולים, מחלף ענק וקטע כביש חדש, שיחסכו לנהגים זמן רב ויקלו משמעותית את עומסי התנועה
כל הרוג בכביש הוא עולם ומלואו, אך מחקר חדש מראה שישראל מדורגת במקום גבוה בבטיחות בדרכים, הן בהשוואה עולמית והן בהשוואה לעצמה במבט היסטורי ■ איך בכל זאת מצמצמים תאונות? אחת התרופות פשוטה: פחות מכוניות
מדד נתוני התנועה שמספקת ווייז מגלה עד כמה יורד נפח התנועה בימי ו' ■ ככל שהכביש פקוק יותר ביום חול - כך השינוי בימי שישי חד יותר
מיזם כביש חוצה ישראל ממשיך להתרחב: שני מקטעים חדשים ייפתחו השבוע לתנועת רכבים - יחסכו לנהגים זמן רב ויקלו משמעותית את עומסי התנועה ■ בקרוב יתארך הכביש ב-27 ק"מ נוספים ■ צפו בווידאו
אי-אפשר לבנות כ"כ הרבה בלי לדאוג לשדרוג תשתיות התחבורה הקיימות ■ זאת, בשעה שעבודות הרכבת הקלה צפויות להגיע באותן שנים לשיאן, והן כבר יוצרות פקקים וצווארי בקבוק במרכזי הערים ובמקומות התעסוקה ■ דעה / יריב פז
הכביש החדש מחבר את כביש 4 לרחוב ירושלים ברעננה ובכך עוקף את כביש אחוזה העמוס ■ בהמשך צפוי פרויקט הענק לחבר את הכביש גם לכביש 2, לצד תחנת רכבת חדשה שתיפתח ברעננה
אבנר אקרמן, יו"ר איגוד מהנדסי ערים ומהנדס העיר נתניה: "כל העוצמה שמפעיל קבינט הדיור לא תעזור ללא פיתוח מערכות תחבורה יעילות"
סגירת כבישים עירוניים יכולה להביא דווקא להפחתת עומסי תחבורה, אם מציעים חלופות נכונות
סלילת המקטע הדרומי של כביש 6 והרכבות דרומה דווקא כן חשובות
צפו: הצצה מיוחדת לפרויקט תשתיות הכבישים הגדול ביותר שנבנה כיום בישראל וכולל את הארכת נתיבי איילון וסלילת הכביש המהיר 531, שצפוי להקל על מאות אלפי ישראלים מדי יום
נתיבי איילון, כביש 6, הרכבת בירושלים, פרויקט כביש 431, נתב"ג 2000 - זוכרים? מי יכול עכשיו לחשוב על החיים בלעדיהם?
בשלב הראשון, יוקמו 10 אוטוסטרדות אופניים שיחברו את מרכזי הערים לאזורי התעסוקה באורך כולל של כ-150 ק"מ, והמטרה היא לסיים את סלילת השבילים ב-4 השנים הקרובות ■ עלות הפרויקט נאמדת ב-250 מיליון שקל
פתיחת הפקק בפחות מ-3 מיליון שקל: למרות היתרון בתשתיות למכונית, האופניים הגיעו מהר יותר מהמכונית במסלול בין רמת השרון לקריית עתידים
מודל חדשני שפותח בפורום התחבורה הבינ"ל של OECD מראה איך אפשר לקצר זמני נסיעות, להוסיף שטח לעיר ולשפר שירות, כמעט בלי להשקיע בתשתיות חדשות ■ לידיעת פרנסי ת"א החופרים את הרכבת התחתית
בינתיים, באוקטובר הקרוב צפויה החברה לפרסם מכרז למערכת איתות שתיתן פתרון לביקושים בטווח הקצר
פרויקט המטרו של גוש דןהרכבת הקלהמטרומירי רגבמשרד התחבורהנדל"ן: תשתיותנת"ערכבת ישראלרשות המטרותחבורה ציבורית