עמוד הביתדעותעו"ד ליהיא כהן-דמבינסקי

עו"ד ליהיא כהן-דמבינסקי הוספה למעקב +

עו

כתבות אחרונות

מדוע צק ללא שם מוטב אינו נחשב כמתנה

מדוע צק ללא שם מוטב אינו נחשב כמתנה

לאחר שקשישה הלכה לעולמה, גילו יורשיה כי מספר חודשים לפני מותה בנה משך מחשבונה את כל חסכונותיה בסך של 1.2 מיליון שקל, באמצעות צ'ק • הבן טען כי הפעולה נעשתה על דעת המנוחה, אך היורשים האחרים טענו כי הבן פעל על דעת עצמו במטרה לנשלם מהירושה • מה קבע ביהמ"ש?

17/10/2021, 14:13
ההפך מסינדרלה: הנסיכה היפנית שאיבדה הכול בגלל הלוואה

ההפך מסינדרלה: הנסיכה היפנית שאיבדה הכול בגלל הלוואה

הנסיכה מאקו מיפן החליטה לוותר על התארים המלכותיים עבור אהבה • אלא שהמטען של בן זוגה גרם לה לאבד גם את מענק הפרישה מבית המלוכה • מה ניתן ללמוד מהסיפור על העברות כספיות בתוך המשפחה, ומה אומר בנושא הדין הישראלי?

07/10/2021, 05:59
הבעל איבד את כשירותו המשפטית. למה אשתו לא קיבלה את חלקה בחברות שהחזיק?

הבעל איבד את כשירותו המשפטית. למה אשתו לא קיבלה את חלקה בחברות שהחזיק?

לאחר שבריאותו של בעלה הידרדרה ונקבע כי הוא איננו כשיר משפטית, ביקשה האישה להעביר לידיה את מחצית מהמניות של החברות שהחזיק • אלא שילדיה, הפעילים כדירקטורים בחברות, התנגדו • מדוע החליט בית המשפט למנות אפוטרופוס לרכוש העסקי?

30/09/2021, 06:28
הסיכון בביצוע עסקה עם אפוטרופוס או מיופה-כוח

הסיכון בביצוע עסקה עם אפוטרופוס או מיופה-כוח

אנשים רבים טועים לחשוב שהאפוטרופוס או מיופה-הכוח נכנסים בנעליו של האדם המוגבל לכל דבר ועניין, ויכולים לבצע בשמו כל פעולה • לאמיתו של דבר, החוק מגביל הן את האפוטרופוס והן את מיופה-הכוח בשורה ארוכה של פעולות

23/09/2021, 06:17
הגבר הסתיר מאשתו שהוא הומוסקסואל; האם מגיע לה פיצוי?

הגבר הסתיר מאשתו שהוא הומוסקסואל; האם מגיע לה פיצוי?

סערה תקשורתית התעוררה השבוע סביב פסיקתו של ביהמ"ש העליון, לפיה באופן עקרוני וגורף אין לאדם העומד להינשא לבן או בת זוגו חובה לגלות את היותו הומוסקסואל או בעל אמונה דתית שונה, ולכן בן הזוג מנוע מלתבוע ממנו פיצוי • מה עומד מאחורי פסק הדין?

19/08/2021, 08:09
ההורים לא הצליחו להסכים על שם הבת. מה קבע בית הדין הרבני?

ההורים לא הצליחו להסכים על שם הבת. מה קבע בית הדין הרבני?

לא מדובר במחלוקת נדירה, וחוק השמות אף צפה אותה מראש וקבע כי אם ההורים לא מגיעים להסכמה על השם, פשוט יינתנו לילד שני השמות • עם זאת, מאחר שהדיון בנושא התקיים הפעם בביה"ד הרבני, נדרשו הדיינים להיבטים ההלכתיים המורכבים של מתן שם

12/08/2021, 09:20
תקדים במחוזי: בחטיפת בני נוער יש להתחשב בדעתם וברצונם

תקדים במחוזי: בחטיפת בני נוער יש להתחשב בדעתם וברצונם

בחודש יוני בית המשפט לענייני משפחה בחיפה דן בעתירת אב לשלושה ילדים שהגיעו בחופשת הפסח לביקור עם אימם בישראל, אך לא שבו בסיומה • בית המשפט לענייני משפחה הורה להשיב את הילדים לאב בחו"ל, אך לאחר מכן בית המשפט המחוזי שינה את התמונה

05/08/2021, 08:00
מסלול עוקף ממזרות: למה הכריז ביהמ

מסלול עוקף ממזרות: למה הכריז ביהמ"ש על גבר כ"אב פסיכולוגי"?

אישה הרתה מבן זוגה החדש בסמוך לגירושיה, אך המשרד לרישום אוכלוסין גילה כי חלפו פחות מ-300 יום מהגט ועד הלידה, וסירב לרשום את בן הזוג החדש כאב • הגרוש של האם דרש להירשם כאביה של הילדה - אך האם ובתה התנגדו • מה קבע ביהמ"ש?

29/07/2021, 09:05
יתומים תבעו את הוריהם המאמצים. לטובת מי הכריע בית המשפט?

יתומים תבעו את הוריהם המאמצים. לטובת מי הכריע בית המשפט?

ארבעה יתומים, שהוריהם נהרגו בשנת 2001 באסון ורסאי, הגישו תביעה נגד הוריהם המאמצים בשל שימוש בלתי חוקי ברכושם • השאלה המרכזית שעמדה בפני בית המשפט: זכותם של ההורים ליהנות מהרכוש השייך לילדים לעומת החובה לשמור עליו עבורם בנפרד

22/07/2021, 09:06
האקס פרסם ספר עם פרטים אינטימיים על בת זוגו לשעבר מבלי ליידע אותה. מה פסק בית המשפט?

האקס פרסם ספר עם פרטים אינטימיים על בת זוגו לשעבר מבלי ליידע אותה. מה פסק בית המשפט?

מה הייתם עושים אם הייתם נתקלים בטינדר בקישור לספר הכולל תיאור מפורט על הזוגיות הקודמת שלכם? אישה אחת החליטה לתבוע את הגרוש שלה • ביהמ"ש לענייני משפחה בת"א התיר לאקס להוציא לאור את הספר, וחייב את האישה לשלם לו הוצאות משפט

15/07/2021, 07:57
מסרבים לתת גט? בית המשפט יעכב את חלוקת הרכוש שלכם

מסרבים לתת גט? בית המשפט יעכב את חלוקת הרכוש שלכם

לא פעם מתברר כי הדרך היעילה ביותר להביא בני זוג חסרי תום-לב לשתף פעולה עם החוק ועם פסיקות בית המשפט עוברת דרך הכיס, ועיכוב קבלת הזכויות המגיעות להם עפ"י חוק יחסי ממון הוא אמצעי פשוט, שמן הראוי לעשות בו שימוש רחב יותר

08/07/2021, 07:54
למה הורה בית המשפט לאפשר הולדת ילד יתום מאב ומאם

למה הורה בית המשפט לאפשר הולדת ילד יתום מאב ומאם

בהחלטה תקדימית ואף מנוגדת לחוק בישראל, אישר בית המשפט למשפחה להביא ילד מתרומות של זרע וביצית • מהן הנסיבות המיוחדות שהובילו לכך, והאם נוצר תקדים שיאפשר לאנשים נוספים לנסות ולהשתמש בו?

17/06/2021, 07:51
כך קיבלה אישה פיצוי בגובה 3.5 מיליון שקל, בגלל טעות משפטית

כך קיבלה אישה פיצוי בגובה 3.5 מיליון שקל, בגלל טעות משפטית

בני זוג קיבלו מהורי הבעל ייפוי-כוח למינוי בנם כבן ממשיך, בתמורה להתחייבות שלו ושל אשתו לתמוך בהם בזקנתם • עם חלוף השנים ערך הקרקע עלה מאוד, אך הנישואים עלו על שרטון • כאשר תבעה האישה את ההורים על ניסיונם לבטל את ייפוי-הכוח, היא גילתה שהוא לא היה בתוקף מלכתחילה • איך בכל זאת היא קיבלה 3.5 מיליון שקל?

10/06/2021, 07:45
המחיר הגבוה של הוראות מגבילות בצוואה, והאם ניתן לבטלן?

המחיר הגבוה של הוראות מגבילות בצוואה, והאם ניתן לבטלן?

אישה הורישה לילדיה שש דירות אך אסרה עליהם בצוואתה למכור אותן • היורשים פנו לביהמ"ש וביקשו שישחרר אותם מההוראות המגבילות של הצוואה, בטענה כי אילו המנוחה הייתה צופה את הסיבוכים הבריאותיים של ילדיה, היא הייתה מותירה להם את הזכות למכור את הדירות • מה קבע ביהמ"ש?

13/05/2021, 08:00

"כוונת המנוח": מה מנחה את ביהמ"ש בפסיקות על סכסוכי ירושה

ר' הוריש בצוואתו את הנדל"ן שהיה ברשותו לבני משפחתו ואת הכסף בחשבון הבנק לחברה • אלא שהוא חלה בסרטן, מכר את הרכוש כדי לממן את הטיפולים ונפטר לפי שהם התחילו • מי קיבל את הכסף שהיה בחשבון הבנק כתוצאה ממכירת הנדל"ן?

29/04/2021, 08:01
מי יעזוב את הבית? האישה הכניסה כלבים לבית כדי להתעלל בבעל

מי יעזוב את הבית? האישה הכניסה כלבים לבית כדי להתעלל בבעל

השאלה מי יעזוב את הבית עד קבלת הגט, מטרידה זוגות רבים שנמצאים בהליכי גירושים • מה קבע ביהמ"ש כאשר גבר דתי טען כי אשתו שחזרה בשאלה הכניסה לביתם המשותף שני כלבים גדולי ממדים במטרה לאמלל אותו וללחוץ עליו לעזוב את הבית?

22/04/2021, 06:57
איך לפנות בן משפחה שמתנחל בבית

איך לפנות בן משפחה שמתנחל בבית

בעלת הדירה שירשה את הדירה מאביהן מכוח צוואה התירה לאחותה להתגורר עימה בדירה באופן זמני, בעת שהאחרונה עברה הליך שיקום עקב התמכרות לסמים • לטענתה, האחות הפכה את המגורים המשותפים לגיהינום • מה פסק בית המשפט?

04/03/2021, 07:21
מי ישמור על פרטיות המת, ומתי ניתן לחשוף מידע אודות הנפטר?

מי ישמור על פרטיות המת, ומתי ניתן לחשוף מידע אודות הנפטר?

כיום אין מחלוקת עקרונית על הקביעה שגם לאדם שנפטר קיימת זכות להגנה על פרטיותו, על אף שאין חוק שמסדיר זאת • לשאלת חשיפת המידע הנוגע לאדם שהלך לעולמו קיימים שני היבטים: למי שייך המידע מבחינה קניינית, והאם הבעלות עליו מקנה גם זכות להפר את פרטיות המנוח

25/02/2021, 07:18
ענישה או עשיית צדק? מתי נקבעת חלוקת רכוש לא שוויונית בגירושים

ענישה או עשיית צדק? מתי נקבעת חלוקת רכוש לא שוויונית בגירושים

בתי המשפט מקפידים לכתוב בפסקי הדין כי חלוקת רכוש בלתי שוויונית אינה מהווה עונש, אלא עשיית צדק עבור בן הזוג שקופח לאורך השנים, אולם מבחינה מעשית זוהי ענישה של בן הזוג אשר חלקו ברכוש המשותף הוקטן ועומד על פחות ממחצית • איך תיקבע חלוקה לא שוויונית ובאילו נסיבות?

18/02/2021, 08:00
הצג דעות נוספות

נושאים קשורים

צרו איתנו קשר *5988