עמוד הביתדעותעו"ד ליהיא כהן-דמבינסקי

עו"ד ליהיא כהן-דמבינסקי הוספה למעקב +

עו

כתבות אחרונות

יתומים תבעו את הוריהם המאמצים. לטובת מי הכריע בית המשפט?

יתומים תבעו את הוריהם המאמצים. לטובת מי הכריע בית המשפט?

ארבעה יתומים, שהוריהם נהרגו בשנת 2001 באסון ורסאי, הגישו תביעה נגד הוריהם המאמצים בשל שימוש בלתי חוקי ברכושם • השאלה המרכזית שעמדה בפני בית המשפט: זכותם של ההורים ליהנות מהרכוש השייך לילדים לעומת החובה לשמור עליו עבורם בנפרד

22/07/2021, 09:06
האקס פרסם ספר עם פרטים אינטימיים על בת זוגו לשעבר מבלי ליידע אותה. מה פסק בית המשפט?

האקס פרסם ספר עם פרטים אינטימיים על בת זוגו לשעבר מבלי ליידע אותה. מה פסק בית המשפט?

מה הייתם עושים אם הייתם נתקלים בטינדר בקישור לספר הכולל תיאור מפורט על הזוגיות הקודמת שלכם? אישה אחת החליטה לתבוע את הגרוש שלה • ביהמ"ש לענייני משפחה בת"א התיר לאקס להוציא לאור את הספר, וחייב את האישה לשלם לו הוצאות משפט

15/07/2021, 07:57
מסרבים לתת גט? בית המשפט יעכב את חלוקת הרכוש שלכם

מסרבים לתת גט? בית המשפט יעכב את חלוקת הרכוש שלכם

לא פעם מתברר כי הדרך היעילה ביותר להביא בני זוג חסרי תום-לב לשתף פעולה עם החוק ועם פסיקות בית המשפט עוברת דרך הכיס, ועיכוב קבלת הזכויות המגיעות להם עפ"י חוק יחסי ממון הוא אמצעי פשוט, שמן הראוי לעשות בו שימוש רחב יותר

08/07/2021, 07:54
למה הורה בית המשפט לאפשר הולדת ילד יתום מאב ומאם

למה הורה בית המשפט לאפשר הולדת ילד יתום מאב ומאם

בהחלטה תקדימית ואף מנוגדת לחוק בישראל, אישר בית המשפט למשפחה להביא ילד מתרומות של זרע וביצית • מהן הנסיבות המיוחדות שהובילו לכך, והאם נוצר תקדים שיאפשר לאנשים נוספים לנסות ולהשתמש בו?

17/06/2021, 07:51
כך קיבלה אישה פיצוי בגובה 3.5 מיליון שקל, בגלל טעות משפטית

כך קיבלה אישה פיצוי בגובה 3.5 מיליון שקל, בגלל טעות משפטית

בני זוג קיבלו מהורי הבעל ייפוי-כוח למינוי בנם כבן ממשיך, בתמורה להתחייבות שלו ושל אשתו לתמוך בהם בזקנתם • עם חלוף השנים ערך הקרקע עלה מאוד, אך הנישואים עלו על שרטון • כאשר תבעה האישה את ההורים על ניסיונם לבטל את ייפוי-הכוח, היא גילתה שהוא לא היה בתוקף מלכתחילה • איך בכל זאת היא קיבלה 3.5 מיליון שקל?

10/06/2021, 07:45
המחיר הגבוה של הוראות מגבילות בצוואה, והאם ניתן לבטלן?

המחיר הגבוה של הוראות מגבילות בצוואה, והאם ניתן לבטלן?

אישה הורישה לילדיה שש דירות אך אסרה עליהם בצוואתה למכור אותן • היורשים פנו לביהמ"ש וביקשו שישחרר אותם מההוראות המגבילות של הצוואה, בטענה כי אילו המנוחה הייתה צופה את הסיבוכים הבריאותיים של ילדיה, היא הייתה מותירה להם את הזכות למכור את הדירות • מה קבע ביהמ"ש?

13/05/2021, 08:00

"כוונת המנוח": מה מנחה את ביהמ"ש בפסיקות על סכסוכי ירושה

ר' הוריש בצוואתו את הנדל"ן שהיה ברשותו לבני משפחתו ואת הכסף בחשבון הבנק לחברה • אלא שהוא חלה בסרטן, מכר את הרכוש כדי לממן את הטיפולים ונפטר לפי שהם התחילו • מי קיבל את הכסף שהיה בחשבון הבנק כתוצאה ממכירת הנדל"ן?

29/04/2021, 08:01
מי יעזוב את הבית? האישה הכניסה כלבים לבית כדי להתעלל בבעל

מי יעזוב את הבית? האישה הכניסה כלבים לבית כדי להתעלל בבעל

השאלה מי יעזוב את הבית עד קבלת הגט, מטרידה זוגות רבים שנמצאים בהליכי גירושים • מה קבע ביהמ"ש כאשר גבר דתי טען כי אשתו שחזרה בשאלה הכניסה לביתם המשותף שני כלבים גדולי ממדים במטרה לאמלל אותו וללחוץ עליו לעזוב את הבית?

22/04/2021, 06:57
איך לפנות בן משפחה שמתנחל בבית

איך לפנות בן משפחה שמתנחל בבית

בעלת הדירה שירשה את הדירה מאביהן מכוח צוואה התירה לאחותה להתגורר עימה בדירה באופן זמני, בעת שהאחרונה עברה הליך שיקום עקב התמכרות לסמים • לטענתה, האחות הפכה את המגורים המשותפים לגיהינום • מה פסק בית המשפט?

04/03/2021, 07:21
מי ישמור על פרטיות המת, ומתי ניתן לחשוף מידע אודות הנפטר?

מי ישמור על פרטיות המת, ומתי ניתן לחשוף מידע אודות הנפטר?

כיום אין מחלוקת עקרונית על הקביעה שגם לאדם שנפטר קיימת זכות להגנה על פרטיותו, על אף שאין חוק שמסדיר זאת • לשאלת חשיפת המידע הנוגע לאדם שהלך לעולמו קיימים שני היבטים: למי שייך המידע מבחינה קניינית, והאם הבעלות עליו מקנה גם זכות להפר את פרטיות המנוח

25/02/2021, 07:18
ענישה או עשיית צדק? מתי נקבעת חלוקת רכוש לא שוויונית בגירושים

ענישה או עשיית צדק? מתי נקבעת חלוקת רכוש לא שוויונית בגירושים

בתי המשפט מקפידים לכתוב בפסקי הדין כי חלוקת רכוש בלתי שוויונית אינה מהווה עונש, אלא עשיית צדק עבור בן הזוג שקופח לאורך השנים, אולם מבחינה מעשית זוהי ענישה של בן הזוג אשר חלקו ברכוש המשותף הוקטן ועומד על פחות ממחצית • איך תיקבע חלוקה לא שוויונית ובאילו נסיבות?

18/02/2021, 08:00
הילדות עברו חזקה, והאם תשלם מזונות גבוהים ממזונות האב

הילדות עברו חזקה, והאם תשלם מזונות גבוהים ממזונות האב

אב קיבל משמורת על בנותיו, לאחר שבמשך שנים הן היו בחזקת האם המרוויחה יותר ממנו • הגישה החדשה והשוויונית של בתי המשפט לחלוקת נטל המזונות הובילה לכך שתשלומי המזונות שהאם נדרשת לשלם גבוהים מהתשלומים של האב

11/02/2021, 08:08
איך מכריע ביהמ

איך מכריע ביהמ"ש כשקשיש מוריש את כל רכושו לאדם זר

אחת המחלוקות הנפוצות ביותר בתחום דיני הירושה מתרחשת כשאדם מנשל מצוואתו את בני משפחתו, יורשיו הטבעיים, ומוריש את רכושו לאדם מחוץ לחוג המשפחתי • כיצד מבדיל ביהמ"ש בין ניצול לרצון חופשי?

21/01/2021, 07:50
חלוקת רכוש בעת גירושים: איך מעריכים שווי עסק בתקופת הקורונה?

חלוקת רכוש בעת גירושים: איך מעריכים שווי עסק בתקופת הקורונה?

אחד האתגרים המשמעותיים במסגרת חלוקת הרכוש המשותף בעת גירושים הוא הערכת שווי העסק ויכולת הפרנסה של בן זוג עצמאי מתוך ראייה עתידית - אבל איך מעריכים שווי של עסק שנפגע על רקע משבר הקורונה כמו מסעדה או אולם אירועים?

07/01/2021, 08:27
נושל מירושת אביו אך לא מהזכות לתבוע רכוש בשמו

נושל מירושת אביו אך לא מהזכות לתבוע רכוש בשמו

בן שאביו נפטר תבע בשמו חלק מירושת סבו - אף שהסב השאיר את כל רכושו לבנו האחר, שנשאר בחיים • ביהמ"ש קיבל את תביעתו, אך מה נקבע כאשר התברר כי הבן נושל גם מירושת אביו - שהוריש את רכושו לאישתו בכלל?

24/12/2020, 07:59
ההורים ניהלו מאבק משמורת מכוער. כיצד הגן ביהמ

ההורים ניהלו מאבק משמורת מכוער. כיצד הגן ביהמ"ש על בנותיהם?

ביהמ"ש לענייני משפחה בנצרת דן טענות הדדיות על הורות בלתי ראויה מצד הורים לשתי בנות, אלא שההורים ניסו לעקוף את החלטת ביהמ"ש והשיגו צווי הגנה אחד נגד השני עבור הילדות • המסוכנות האמיתית עבור הבנות הייתה הנזק הנפשי ששני ההורים גורמים להן

17/12/2020, 07:33
המנוח לקה בנפשו ונישל את בנו מהצוואה. האם הבן זכה בירושה?

המנוח לקה בנפשו ונישל את בנו מהצוואה. האם הבן זכה בירושה?

אדם הלך לעולמו בפתאומיות בגיל 69 וציווה להפקיד את מרבית רכושו, בשווי מיליוני שקלים, בקרן נאמנות - ולא להורישו לבנו היחיד • הבן טען כי האב לא היה כשיר לערוך את הצוואה כיוון שאובחן כסכיזופרני-פרנואידי והיה נתון במצב פסיכוטי • מה קבע ביהמ"ש?

03/12/2020, 08:15
הצג דעות נוספות

נושאים קשורים

צרו איתנו קשר *5988