עמוד הביתדעותעו"ד ליהיא כהן-דמבינסקי

עו"ד ליהיא כהן-דמבינסקי הוספה למעקב +

עו

כתבות אחרונות

"כוונת המנוח": מה מנחה את ביהמ"ש בפסיקות על סכסוכי ירושה

ר' הוריש בצוואתו את הנדל"ן שהיה ברשותו לבני משפחתו ואת הכסף בחשבון הבנק לחברה • אלא שהוא חלה בסרטן, מכר את הרכוש כדי לממן את הטיפולים ונפטר לפי שהם התחילו • מי קיבל את הכסף שהיה בחשבון הבנק כתוצאה ממכירת הנדל"ן?

29/04/2021, 08:01
מי יעזוב את הבית? האישה הכניסה כלבים לבית כדי להתעלל בבעל

מי יעזוב את הבית? האישה הכניסה כלבים לבית כדי להתעלל בבעל

השאלה מי יעזוב את הבית עד קבלת הגט, מטרידה זוגות רבים שנמצאים בהליכי גירושים • מה קבע ביהמ"ש כאשר גבר דתי טען כי אשתו שחזרה בשאלה הכניסה לביתם המשותף שני כלבים גדולי ממדים במטרה לאמלל אותו וללחוץ עליו לעזוב את הבית?

22/04/2021, 06:57
איך לפנות בן משפחה שמתנחל בבית

איך לפנות בן משפחה שמתנחל בבית

בעלת הדירה שירשה את הדירה מאביהן מכוח צוואה התירה לאחותה להתגורר עימה בדירה באופן זמני, בעת שהאחרונה עברה הליך שיקום עקב התמכרות לסמים • לטענתה, האחות הפכה את המגורים המשותפים לגיהינום • מה פסק בית המשפט?

04/03/2021, 07:21
מי ישמור על פרטיות המת, ומתי ניתן לחשוף מידע אודות הנפטר?

מי ישמור על פרטיות המת, ומתי ניתן לחשוף מידע אודות הנפטר?

כיום אין מחלוקת עקרונית על הקביעה שגם לאדם שנפטר קיימת זכות להגנה על פרטיותו, על אף שאין חוק שמסדיר זאת • לשאלת חשיפת המידע הנוגע לאדם שהלך לעולמו קיימים שני היבטים: למי שייך המידע מבחינה קניינית, והאם הבעלות עליו מקנה גם זכות להפר את פרטיות המנוח

25/02/2021, 07:18
ענישה או עשיית צדק? מתי נקבעת חלוקת רכוש לא שוויונית בגירושים

ענישה או עשיית צדק? מתי נקבעת חלוקת רכוש לא שוויונית בגירושים

בתי המשפט מקפידים לכתוב בפסקי הדין כי חלוקת רכוש בלתי שוויונית אינה מהווה עונש, אלא עשיית צדק עבור בן הזוג שקופח לאורך השנים, אולם מבחינה מעשית זוהי ענישה של בן הזוג אשר חלקו ברכוש המשותף הוקטן ועומד על פחות ממחצית • איך תיקבע חלוקה לא שוויונית ובאילו נסיבות?

18/02/2021, 08:00
הילדות עברו חזקה, והאם תשלם מזונות גבוהים ממזונות האב

הילדות עברו חזקה, והאם תשלם מזונות גבוהים ממזונות האב

אב קיבל משמורת על בנותיו, לאחר שבמשך שנים הן היו בחזקת האם המרוויחה יותר ממנו • הגישה החדשה והשוויונית של בתי המשפט לחלוקת נטל המזונות הובילה לכך שתשלומי המזונות שהאם נדרשת לשלם גבוהים מהתשלומים של האב

11/02/2021, 08:08
איך מכריע ביהמ

איך מכריע ביהמ"ש כשקשיש מוריש את כל רכושו לאדם זר

אחת המחלוקות הנפוצות ביותר בתחום דיני הירושה מתרחשת כשאדם מנשל מצוואתו את בני משפחתו, יורשיו הטבעיים, ומוריש את רכושו לאדם מחוץ לחוג המשפחתי • כיצד מבדיל ביהמ"ש בין ניצול לרצון חופשי?

21/01/2021, 07:50
חלוקת רכוש בעת גירושים: איך מעריכים שווי עסק בתקופת הקורונה?

חלוקת רכוש בעת גירושים: איך מעריכים שווי עסק בתקופת הקורונה?

אחד האתגרים המשמעותיים במסגרת חלוקת הרכוש המשותף בעת גירושים הוא הערכת שווי העסק ויכולת הפרנסה של בן זוג עצמאי מתוך ראייה עתידית - אבל איך מעריכים שווי של עסק שנפגע על רקע משבר הקורונה כמו מסעדה או אולם אירועים?

07/01/2021, 08:27
נושל מירושת אביו אך לא מהזכות לתבוע רכוש בשמו

נושל מירושת אביו אך לא מהזכות לתבוע רכוש בשמו

בן שאביו נפטר תבע בשמו חלק מירושת סבו - אף שהסב השאיר את כל רכושו לבנו האחר, שנשאר בחיים • ביהמ"ש קיבל את תביעתו, אך מה נקבע כאשר התברר כי הבן נושל גם מירושת אביו - שהוריש את רכושו לאישתו בכלל?

24/12/2020, 07:59
ההורים ניהלו מאבק משמורת מכוער. כיצד הגן ביהמ

ההורים ניהלו מאבק משמורת מכוער. כיצד הגן ביהמ"ש על בנותיהם?

ביהמ"ש לענייני משפחה בנצרת דן טענות הדדיות על הורות בלתי ראויה מצד הורים לשתי בנות, אלא שההורים ניסו לעקוף את החלטת ביהמ"ש והשיגו צווי הגנה אחד נגד השני עבור הילדות • המסוכנות האמיתית עבור הבנות הייתה הנזק הנפשי ששני ההורים גורמים להן

17/12/2020, 07:33
המנוח לקה בנפשו ונישל את בנו מהצוואה. האם הבן זכה בירושה?

המנוח לקה בנפשו ונישל את בנו מהצוואה. האם הבן זכה בירושה?

אדם הלך לעולמו בפתאומיות בגיל 69 וציווה להפקיד את מרבית רכושו, בשווי מיליוני שקלים, בקרן נאמנות - ולא להורישו לבנו היחיד • הבן טען כי האב לא היה כשיר לערוך את הצוואה כיוון שאובחן כסכיזופרני-פרנואידי והיה נתון במצב פסיכוטי • מה קבע ביהמ"ש?

03/12/2020, 08:15
בנות הזוג ביקשו

בנות הזוג ביקשו "להשתחרר" מאימוץ לאחר הפרידה. מה קבע בית המשפט?

בפסק דין שנוי במחלוקת, ביהמ"ש לענייני משפחה איפשר להורה אשר אימץ ילד, "להשתחרר" מהאימוץ לאחר פרידת ההורים • קיימת חשיבות ציבורית עצומה להתייחסות אל אימוץ כתחליף אמיתי להורות ביולוגית, ועצם הרעיון שהורים יכול לבטל אימוץ בשל משבר זוגי שפרץ ביניהם, הוא חמור ביותר

26/11/2020, 12:15
ההתעללות נמשכת מהכלא: למה בתי המשפט לא שוללים אפוטרופוסות של הורה מתעלל?

ההתעללות נמשכת מהכלא: למה בתי המשפט לא שוללים אפוטרופוסות של הורה מתעלל?

אף שהואשמו והורשעו במעשי אלימות נגד בני משפחתם, הורים מכים ואף הורה שרצח את ההורה השני ממשיכים להחזיק בזכויות האפוטרופוסות על הילדים • עד כה הניסיונות לשנות את החוק לא הצליחו לשנות את המצב, ורק פסיקות אמיצות של שופטים עזרו לילדים

19/11/2020, 09:34
אם גרושה לא תוכל להפגיש את ילדיה עם בת זוגה? לא מדויק

אם גרושה לא תוכל להפגיש את ילדיה עם בת זוגה? לא מדויק

ביהמ"ש למשפחה לא דחה את בקשת האם כיוון שהשופט מתנגד לאורח חייה החדש, אלא כיוון שהיא נקטה הליך משפטי שגוי • בקשה בהולה כסעד חירום אינה הפרוצדורה המתאימה לדון בשאלות הרות-גורל אלה, ועל האם להגיש תביעת משמורת מסודרת

12/11/2020, 07:51
האם בית המשפט יכול להצהיר על שתי אמהות ביולוגיות לילד?

האם בית המשפט יכול להצהיר על שתי אמהות ביולוגיות לילד?

השבוע דן בית המשפט לענייני משפחה בפתח תקווה בעתירה במסגרתה בת הזוג שלא ילדה את הילד, בקשה מביהמ"ש להצהיר עליה כאם ביולוגית נוספת, במקום צו ההורות הפסיקתי • הסיבה? לבת הזוג אכן יש קשר ביולוגי לילד שנולד, שכן היא תורמת הביצית, שהופרתה והושתלה, ברחמה של בת הזוג היולדת

29/10/2020, 06:38
למה פסל בית הדין הרבני תמונות חושפניות כראיה בסכסוך משמורת?

למה פסל בית הדין הרבני תמונות חושפניות כראיה בסכסוך משמורת?

בסכסוך אודות משמורת ילדים, בין אם שחזרה בתשובה, לאב חילוני, האב הגיש לבית הדין הרבני תמונות חושפניות ונועזות של האם בלבוש מינימלי, מהתקופה בה ניהלה אורח חיים חילוני, כמענה לטענותיה אודות אי שמירת אורח החיים הדתי של הילד ע"י האב כיום • מה קבע בית הדין?

24/09/2020, 12:07
הצג דעות נוספות

נושאים קשורים

צרו איתנו קשר *5988