על רקע הירידה החדה בביצועים, מנכ"ל מגה מוטי קרן גיבש תוכנית אסטרטגית, שנחשפה השבוע ב"גלובס", שאמורה להוביל למהפך בניהול ובמכירות ■ הבעיה: התוכנית לא פותרת את כישלון המותג מגה בול ועשויה לחתוך בשכר העובדים
בכוונת מגה להשיק תת-רשת פרימיום, להוזיל מחירים במגה בול ובמגה בעיר ולבצע שינוי ארגוני רחב, שיביא להוזלת עלויות השכר ועלול לגרור סכסוך עבודה
המותגים טובלרון, קפה ג'ייקובס ו-milka יצאו מרשת מגה ■ טונה סטארקיסט הכריזה שוב על עליית מחיר, שהצטברה ל-18%-24% בתוך שנה בלבד
בהתאם לחוק, ייסגרו הערב בתי עסק רבים ברחבי הארץ, ובהם מסעדות, בתי קולנוע ומקומות בילוי ■ גם סניפי רשתות השיווק הגדולות ייסגרו כבר ב-19:00
בחלק מהשנה עוד ניכרה ההרעה בתנאי השוק שחלה ב-2011, והתבטאה בשחיקה ברווחיות הגולמית והתפעולית של 6 הרשתות הציבוריות ■ שופרסל ומגה בלטו לשלילה עם קיפאון במכירות וצניחה ברווחיהן, ואילו רשת רמי לוי מוסיפה לצמוח
הסתכם ב-2012 ב-139 מיליון שקל ■ לימור גנות מונתה למנכ"לית משותפת בחברה לצד דודי ויסמן במקום זאב וורמברנד, שסיים את תפקידו לאחר 5 שנים
בחודשיים הראשונים של השנה מכירות המזון עלו ב-2.5%; מכירות טיפוח הבית צמחו ב-6.2% ■ נמשכה מגמת ההיחלשות של רשתות השיווק שופרסל ומגה
אחרי שכרטיס האשראי של שופרסל קצר רווח של 29 מיליון שקל, המנכ"ל איציק אברכהן מצהיר כי זו רק ההתחלה ■ רגע לפני פסח הוא מבטיח כי "שופרסל תעשה הכול כדי לשמור על הלקוחות", וטוען: "שופרסל לא מרוויחה שקל בעופות"
סקר TNS MySeker בקרב 2,000 נשאלים מגלה: רשת רמי לוי - במקום השני מבחינת נאמנות הצרכנים הישראליים ■ מנגד נרשמת היחלשות של רשת מגה, לצד התחזקות של רשת יינות ביתן ושל סניפי "הרשת הרביעית"
וגם: מה צריך לעמוד בראש סדר העדיפויות של מנכ"ל מגה החדש, כיצד סידור מחדש של המוצרים בסופרמרקט יכול לסייע לרשת שיווק שרוצה לבלוט, ולאן מועדות פניה של תעשיית הספרים? ■ 4 מהלכים שיווקיים שכדאי ללמוד מהם
הממונה על ההגבלים: הגישה הישירה של הספקים למדפי הרשתות עלולה לפגוע בתחרות בשוק המזון ■ מדובר בתנובה, שטראוס, טרה, אסם ויתר הספקים
מחיר גבינה צהובה מסוג "גלבוע" מגורדת, הנחשבת למוצר בפיקוח, אמור להיות 42.2 שקל לק"ג - אבל במגה מוכרים אותה ב-53 שקל לק"ג
2012 הביאה למפנה בכוחן של רשתות השיווק: יינות ביתן ורמי לוי נאבקות על המקום השלישי, אושר עד פורצת למקום השישי, וחצי חינם וקו-אופ נשחקות
ככל הנראה, מגה חייבה את דיפלומט בחיוב חד-צדדי, והסכסוך פרץ לאחר שדיפלומט דרשה לבטלו ■ עקב הסכסוך הופסקו המבצעים של דיפלומט ברשת
רקיט בנקיזר - יצרנית פיניש, קליה, קולון ועוד - מבקשת ליישב לאלתר את המחלוקת, ובמקביל הפסיקה לפני שבועות אחדים לספק סחורה למגה
עדיף מנהל יזם עממי וחד חושים על פני קוסם מוצנח מלמעלה
אלקטרה מוצרי צריכהדור אלוןהפניקסיינות ביתןנחום ביתןקמעונאותקרפוררמי לוירשתות שיווקשופרסל