הנאמנות לשופרסל גבוהה בקרב לקוחותיה, אולם רמי לוי שיווק השקמה נתפסת כזולה יותר ■ מחצית מהקונים סבורים כי יוציאו יותר כסף לקראת החג השנה - בעיקר על רכישת מזון
זאת בשיתוף עם 12 ספקים מובילים, בהם שטראוס, יוניליוור, אסם, תנובה, סנו, טמפו, פריגת, נסטי, חוגלה, הנקל, פרוקטר ושסטוביץ ■ הפעילות תתקיים ב-56 סניפי מגה בול, מגה בעיר ומגה מה-25 ביולי ועד ה-30 לאוגוסט
זאת כמענה לרשת עדן טבע מרקט של רבוע כחול ■ בתוך 3 עד 5 חודשים צפויה הרשת להתחיל בפיילוט ולאחר מכן להרחיבו באופן מואץ בסניפי שופרסל ביג ודיל
הפער במחיר 200 גרם גבינת עמק של תנובה מגיע בממוצע ל-120% - כך עולה מבדיקת "פרייסל" עבור "גלובס" ■ את המחירים הנמוכים ביותר על רוב הגבינות גובה רמי לוי, ובין שופרסל דיל למגה בול המאבק נשאר צמוד
בשל הוצאות הפיתוח, רשת המזון האורגני חתמה את 2009 עם הפסד תפעולי של כ-7 מיליון שקל ■ גיא פרוביזור, מבעלי הרשת: "אנחנו מקווים שנגיע לאיזון בשנה הנוכחית. בשנת 2011 נהיה רווחיים"
מנכ"ל שופרסל הוא קורבן במאבק בין הרשתות לספקים, שמעוניינים לדחוק את המותג הפרטי
גרשון קליין, שפוטר ממחלקת הבשר של הרשת, איים לפרסם תמונות של תנאי אחזקה לא תקינים של מוצרי מזון ובשר שיגרמו נזק תדמיתי חמור לחברה ■ בעבור אי-הפרסום דרש קליין תמורה כספית
בשיא עונת המבצעים ברשתות המזון, קבלו 3 תובנות כדי לעבור את סערת הקניות בשלום
מהשוואת מחיריהם של 26 מוצרי מזון וניקיון לפסח בין מגה בול, שופרסל דיל, רמי לוי וחצי חינם עולה כי לקוחות רמי לוי ישלמו הרבה פחות על רוב המוצרים ■ מגה בול ושופרסל דיל בתחרות צמודה עם פער קטן לטובת מגה בול
הרווח הנקי של רבוע כחול ב-2009 ירד ב-26% ל-97.8 מיליון שקל, והרווחיות התפעולית ירדה בשיעור דומה והסתכמה ב-3.3% ■ היקף המכירות למ"ר ירד ב-2009 ב-4.5% ל-19,023 שקל - לעומת 71,230 שקל ברמי לוי
אלכס איסטירחוב בן 41, שעובד בסופר מגה בשוהם, נדהם לגלות את הארנק המלא בין המלפפונים לעגבניות ■ העובד איתר את בעל הארנק והחזיר לו את הכסף הרב
מקורביו של נשיא שופרסל אפי רוזנהויז על כתב האישום נגדו: "כל הספקים שהתלוננו הם מונופול, כל אחד בתחומו" ■ "רשות ההגבלים העסקיים רצתה לשדר כאן מסר שמי שמפר את התנאים שלה - דינו כדור בראש"
המחירים לרוב נמוכים יותר, למרות שהמותג הפרטי מיוצר לא פעם ע"י היצרן של המותג המוכר; המוצרים עצמם זהים או דומים מאוד ■ החיסרון באסטרטגיה השיווקית: שטח המדף מצטמצם, ולכן המגוון מצטמצם והתחרות נחלשת
ביוני 2007 חתמה שופרסל על הסכם עם אמות להשכרת 8 סניפים של רבוע כחול, אך לאחר מאבק הצליחה רבוע כחול להשאיר חלק מהסניפים בידיה ■ וורמברנד: "ההסכם נותן לרבוע כחול ביטחון לעשרות שנים"
מועדון הלקוחות של "מגה" שהושק זה מכבר צפוי להתחלק לתתי-מועדונים, והראשון שבהם ייועד לאמהות ולמשפחות צעירות
במקום השני - המשביר לצרכן עם השקעה של 1.52 מיליון שקל, ואחריה א.ל.מ עם השקעה של 1.39 מיליון שקל
אלקטרה מוצרי צריכהדור אלוןהפניקסיינות ביתןנחום ביתןקמעונאותקרפוררמי לוירשתות שיווקשופרסל