פרשמרקט, שהחלה להיסחר בבורסה ב-2019, פרסמה השבוע לראשונה כחברה ציבורית כי הרוויחה בשנה החולפת סך של 58 מיליון שקל • יחד עם פרסום הדוחות הודיעה הרשת חלוקת דיבידנד בהיקף 30 מיליון שקל
על רקע העומסים החריגים: שופרסל מצמצמת את המגוון שלה באונליין ומטילה הגבלות על קניית מוצרי מזון מסוימים
ההנחיה החדשה הנוגעת לכל רשתות השיווק, כולל מזון ופארם, דורשת מהן לפעול "בכפוף לשמירה על מרחק של שני מטרים בין אנשים ומניעת צפיפות, כך שבכל עת לא ישהו בתוך החנות לקוחות ביחס של יותר מארבעה אנשים לכל קופה פעילה" • מנכ"ל ויקטורי: "אף אחד לא יוכל לעמוד בזה"
נתוני סטורנקסט חושפים כי המשבר הכלכלי מדלג בינתיים על רשתות המזון • על רקע הגבלות התנועה והחשש מעוצר, נסק סך הקניות של מוצרי צריכה בשבוע החולף בעשרות אחוזים בהשוואה לשבוע רגיל • הגידול המשמעותי ביותר נרשם בקטגוריות העופות, המצות והכפפות
חברת המזון השנייה בגודלה בישראל לא מסתפקת ברשתות השיווק, ותחל למכור מוצרים ישירות דרך האתר של רשת ירקניות הבוטיק "נוי השדה" • משבר הקורונה גורם לעומסים על מערכי המשלוחים של רשתות השיווק ומביא למבול יוזמות שמנסות לעקוף אותן
מנכ"ל שופרסל איציק אברכהן נמצא בינתיים בצד של המעטים שמרוויחים מהמשבר שפקד את המשק • בראיון ל"גלובס" הוא מתחייב לעשות הכול כדי להימנע מהעלאת מחירים, מפנה אצבע מאשימה כלפי החקלאים ובטוח שרשת הפארם שרכשה שופרסל תעבור לרווח עוד השנה
קמעונאים ל"גלובס": "שסטוביץ סיפקה כמויות ענקיות של פסטה ברילה למספר קטן של רשתות, ולא השאירה לשאר השוק" • שסטוביץ בתגובה: "אנו עומדים בביקושים ופועלים במרץ להשלים את כל החוסרים"
הקפדה על שמירת מרחק בין הלקוחות, סימון מקומות לעמידה באזור הקופות ואיפה השליח ישאיר את המשלוח? • אלה ההנחיות החדשות והקפדניות
מי חשב, עד לאחרונה, על הקופאים והקופאיות בסופר כגיבורים, נכון? • לפתע אנו רואים את נותני השירות בסניפי קמעונאיות המזון, אשר מגיעים לעבודה כרגיל, כבעלי תפקיד בעל חשיבות עצומה להמשך החיים התקינים (יחסית)
המכירות באינטרנט (שופרסל אונליין) הגיעו ל-15% מפעילות הקמעונאות, בעוד המותג הפרטי ממשיך לצמוח ומהווה כ-25% ממכירות רשת הסופרמרקטים
בעוד שרשתות השיווק והספקיות שלהן נהנות מצמיחה יוצאת דופן בהיקפי הקנייה של הקונים ברשתות ובאונליין, יש גם מי שמפסיד • היקף הפעילות של ספקיות המזון לענף ההסעדה והמלונאות, שמהווה חלק מהותי מהפעילות שלהן, נפגע בעשרות אחוזים
האם חלק מהרשתות לא מצליחות להתאפק ומנצלות את משבר הקורונה? סיירת חירום מטעם המועצה לצרכנות צפויה לבדוק מדי יום כ-150 מוצרים נבחרים בעשרות סניפים ברשתות שיווק שונות
שתיים מבין מניות הענף, ויקטורי ורמי לוי, רחוקות כעת פחות מ-10% מרמות השיא שקבעו השנה • אי.בי.אי: "על רקע העלייה המשמעותית בביקושים, עליית המחירים המתונה שנרשמה מתחילת השנה צפויה להתחזק"
אנשים נשארים בבית ורוכשים יותר לטובת צריכה מיידית וגם "ליתר ביטחון", כשבמקביל נרשמת עלייה במחירים של חלק ניכר מהמוצרים וביטול הנחות שנהוגות בתקופת החג הפסח • כל אלה מבשרים על גידול חד בהכנסות של רשתות המזון ברבעון הראשון השנה - וכנראה גם אל תוך הרבעון השני
מנתוני סטורנקסט עולה כי השבוע שחלף מציג את היקף המכירות השבועי ברשתות השיווק הכי גבוה בשנים האחרונות - 1.3 מיליארד שקל • נתון זה גבוה כמעט ב-50% יותר מכל משבוע ממוצע ב-2019, וב-160 מיליון שקל יותר משבוע חג הפסח ב-2019 שהחזיק בשיא עד כה
רשתות המזון קיבלו הודעה על התייקרות של עופות וחלקי עופות, אך טרם ידוע באיזה שיעור • במקביל, חלק מהרשתות קיבלו בקשות לייקור פירות וירקות שונים, ביניהם עגבניות, מלפפונים ובננות, בשיעור מוערך של כ-10%
אורי וטרמןאיציק אברכהןהעלאת מחיריםהצעת רכשיוסי אמירמשקיעים מוסדייםפזקמעונאותשופרסלשלומי אמיר