בשלב הראשון יופעלו טיסות מסחריות פנים-ארציות של ארקיע וישראייר משדה דב ומנתב"ג • משך הטיסה מהמרכז לשדה התעופה רמון צפוי לעמוד על כחצי שעה, אך זמן ההגעה יתארך בשל הנסיעה משדה התעופה לאילת
שופטי העליון קיבלו חלקית ערעור של המדינה ויאפשרו לה לתקן את כתב התביעה נגד ארקיע כך שתוכל לתבוע דמי שימוש ראויים עבור השימוש שעושה החברה בשטחיה בשדה דב כבר משנת 2010 • למרות הכול, ארקיע תיאלץ לשלם דמי שימוש ראויים לרשות שדות התעופה עבור השימוש כבר משנת 2010
הרשות להגנת הצרכן הורתה לארקיע ולישראייר להפסיק למכור כרטיסי טיסה משדה דב לאחר תאריך הפינוי שנקבע לשדה (1 ביולי 2019), שכן לדבריה מדובר בהטעיית הצרכנים בנוגע לפרט מהותי בעסקה • בנוסף הודיעה הרשות כי תשקול את צעדיה לגבי ההפרות שכבר בוצעו
טווח הטיסה של המטוס מדגם Airbus 321neo LR, הראשון מסוגו שנמסר לחברת תעופה, הוא 8 שעות, • המטוס יאפשר לארקיע לטוס ליעדים קיימים וחדשים, כולל גואה בהודו ואיי סיישל
כחצי שנה אחרי שהשיקה טיסה ישירה לבנגקוק בתחרות ישירה לאל-על, מודיעה ארקיע על הסכם שיתוף-פעולה חברת התעופה וייטנאם איירליינס, במסגרתו היא תציע כרטיסי טיסה מת"א להאנוי ולסייגון • מסלול הטיסה יכלול עצירה בבנגקוק • כמה יעלה כרטיס?
בחודשים האחרונים המשרד שב והתריע בפני אגף האבטחה של אל-על, האמונה גם על אבטחת הטיסות של ארקיע וישראייר, כי העסקת העובדים תיפסק בינואר 2019 • לו"ז החורף של חברות התעופה הישראליות מוטל אפוא בספק
הטיסות יופעלו במהלך עונת החגים, כשהטיסה הראשונה תמריא ב-22 בספטמבר • מחירי הכרטיסים בקו זה זהים למחירים בקו למיקונוס שארקיע מפעילה מנתב"ג
וגם: אירוע ההוקרה של פרויקט "אמץ לוחם", האירוע לטיפים בסטארט-אפ ביוזמת אלרון מקבוצת אי.די.בי ואירוע לרגל הטיסה הראשונה של חברת ארקיע לבגקוק
בבקשה, בהיקף 200 מיליון שקל, נטען כי ארקיע - שחולשת על נתח שוק של כ-70% מטיסות הפנים לאילת - מתמחרת את כרטיסי הטיסה בקו ת"א-אילת בצורה לא הוגנת • התביעה דורשת לפצות את ציבור הנוסעים שרכשו מארקיע כרטיסי טיסה בקו במחיר הגבוה מ-168 שקל לכיוון
טיסת הבכורה של ארקיע לבנגקוק יצאה לדרכה קצת אחרי חצות • ארקיע מצטרפת לקו שבו עד כה רק אל-על נהנתה ממעמד של מוביל נקוב • והמחירים? משתנים בהתאם למועד הטיסה
במכתב שהוציא ראש אגף הביטחון של אל-על אל מנכ"לי חברות התעופה הישראליות, הוא מעדכן כי החברה לא תוכל לספק שירות ביטחון החל מ-1.1.19, כך שטיסות שמתוכננות ללו"ז החורף כבר כעת – לא בוודאות תוכלנה להתקיים • פתרון לא נראה באופק בשלב זה
מכתב שהגיע לידי "גלובס", ועליו חתום מנכ"ל משרד החוץ יובל רותם, מודיע כי העסקת המאבטחים בנמלי תעופה בחו"ל תיפסק ב-1 בינואר 2019 • המשמעות: חברות לא יוכלו להטיס לישראל מנמלי תעופה בינלאומיים • ההודעה מציבה את חברות התעופה בבעיה: מאבטחים זרים לא יעמדו בדרישות הביטחון שהמדינה עצמה קבעה
20 מיליון נוסעים עברו בנתב"ג ב-2017, אבל נתח השוק של החברות הישראליות - אל-על, ארקיע וישראייר - הולך ומצטמק • בין הסיבות: חוסר היכולת להתחרות בשוק הלואו קוסט וההפנמה של הנוסעים שקונקשן זה דבר נסבל אפילו בטיסה לאירופה • ניתוח "גלובס"
ועידות ישראל לתעופה של איגוד הטייסים הציפה לפני השטח את האתגרים שעומדים בפני חברות התעופה בארץ • "צריך להסתכל עם מעט אגו והרבה נחישות על השנים הבאות על-מנת להבטיח תעופה ישראלית"
זאת כחודשיים אחרי שרשות ההגבלים העסקיים הגישה את התנגדותה לעסקת המיזוג בין אל-על (באמצעות סאן דור) ובין ישראייר, בטענה כי המיזוג יפגע בתחרות תוך דגש על טיסות הפנים לאילת
כפי שנחשף ב"גלובס", מאות טיסות של אל-על, ארקיע וישראייר בפסח ובעונת הקיץ היו בסכנת ביטול - עקב עיצומים במשרד החוץ ■ כעת, לפי פשרה שהושגה, המכסה תגדל ל-1,200 עובדים
אל עלחברות תעופהטיסותישראיירישראל במלחמהמיזוגים ורכישותנתב"גסיוע ממשלתיצ'ק איןקני רוזנברג